Zamknij

Prowadzisz biznes dla zagranicznych klientów? Oto, co powinieneś wiedzieć o płatnościach

10:15, 14.09.2022 Aktualizacja: 10:18, 14.09.2022
Skomentuj

Prowadzisz sklep internetowy, hotel, restaurację czy inny obiekt, z usług którego korzystają zagraniczni klienci? Usługa wielowalutowa może być dla Ciebie korzystnym rozwiązaniem. Dzięki niej zyskasz więcej zadowolonych klientów nie tylko z Polski, ale też z innych krajów.

Co to jest usługa wielowalutowa i jakie daje korzyści?

Zastanawiasz się jakie kroki podjąć, by Twoja oferta w większym stopniu zachęciła klientów z zagranicy? Rozsądnym krokiem może być postawienie na rozwiązania wielowalutowe. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i planujesz wysyłać towar również za granicę, warto wdrożyć płatności wielowalutowe, o ile dostawca usług płatniczych daje taką możliwość. Dzięki temu osoby z innych krajów zainteresowane Twoją ofertą będą mogły w wygodny sposób dokonać zakupu, a to może zachęcić kolejnych zagranicznych klientów do nabycia produktów właśnie u Ciebie.

Oczywiście usługi wielowalutowe dostępne są nie tylko w przypadku sklepów online. Jeśli prowadzisz hotel, kawiarnię restaurację lub sklep stacjonarny czy inny punkt, który często odwiedzają goście zagraniczni, warto zainwestować w odpowiedni terminal płatniczy z usługą Dynamicznego Przeliczania Walut (DCC). Na czym polega ta usługa? Dzięki niej klienci z innych krajów mogą dokonywać płatności kartowych w złotówkach lub w walucie swojego kraju. W tego typu urządzeniach płatności realizowane kartami Visa, Mastercard i Diners mogą być przeliczane na ponad 80 walut. Takie rozwiązanie sprawdzić się może zwłaszcza w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów. Według danych gromadzonych przez Główny Urząd Statystyczny, Polskę w 2021 roku odwiedziło łącznie 2,5 mln turystów z innych krajów.[1] Umożliwienie gościom z zagranicy dokonania płatności w walucie ich kraju może zwiększyć Twoją konkurencyjność i sprawić, że chętniej skorzystają oni właśnie z Twoich usług.

Obsługa zagranicznych klientów na najwyższym poziomie

Dla klientów zagranicznych możliwość zapłacenia za towary bądź usługi w walucie ich kraju to duże udogodnienie. Odpowiedni terminal płatniczy z usługą DCC już w chwili przetwarzania transakcji wskazuje kwotę zakupu w ich walucie. To rozwiązanie daje większe poczucie bezpieczeństwa, a przy tym pozwala lepiej kontrolować wydatki. Na rachunku wyświetlana jest kwota z złotówkach, kurs wymiany i kwota zakupu w walucie posiadacza karty. Dla klienta jest to duże ułatwienie podczas dokonywania płatności, a także wygoda. Wśród zalet tego rozwiązania trzeba też wymienić mniejszą liczbę reklamacji i zwrotów, bo kupujący od razu widzi kwotę zakupów w rodzimej walucie. W ten sposób możesz przyciągnąć do swojego sklepu, hotelu czy restauracji większą liczbę klientów zagranicznych.

Terminal płatniczy na miarę konkretnych potrzeb

Wybierając terminal płatniczy do swojej firmy, musisz zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników, które wpływać będą również na zadowolenie klientów z jakości obsługi. Przede wszystkim urządzenie do przyjmowania płatności powinno być dopasowane do formy prowadzenia biznesu. W sklepach stacjonarnych czy innych punktach, gdzie płatności dokonywane są przy kasie, doskonale sprawdzają się stacjonarne terminale płatnicze, które wymagają stałego podłączenia do sieci. Jeśli jednak prowadzisz kawiarnię lub restaurację albo chcesz, by w Twoim hotelu goście mogli dokonywać płatności w dowolnym miejscu, a więc np. nad basenem, lepszym wyborem mogą okazać się terminale przenośne. Składają się one z dwóch części – bazy dokującej oraz czytnika z klawiaturą, który łączy się z bazą przez Bluetooth, Wi-Fi lub 3G. Dzięki nim Twoi pracownicy mogą podejść do klienta i zapewnić im najwygodniejszy sposób uregulowania rachunku. Nowoczesne terminale płatnicze nie tylko mają usługę DCC, ale też pozwalają dokonać płatności za pomocą karty płatniczej lub z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, jak np. smartfon, smartwatch czy tablet. Gwarantuje to większy wybór dostępnych form płatności, co przekłada się na wyższy poziom obsługi klienta.

[1] https://www.wnp.pl/finanse/gus-w-2021-roku-2-5-mln-turystow-zagranicznych-skorzystalo-z-noclegow-w-polsce,543497.html

ARTYKUŁ PARTNERSKI

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%