Centrum przesiadkowe we Wrześni od samego początku budziło sporo kontrowersji. Miało tylu przeciwników, co zwolenników. Stowarzyszenie Projekt Września usiłowało nawet zablokować jego realizację, ale ostatecznie wielomilionowa inwestycja, która znacząco zmieniła wygląd centrum Wrześni, została wykonana.
Nie zmienia to jednak faktu, że niektóre przyjęte rozwiązania wydają się wątpliwe, a nawet bezsensowne.
Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu, co powstało i odpowiedzieć na pytania: co jest w porządku, a co nie – i generalnie, dla kogo powstało centrum przesiadkowe?
W naszej analizie pomijamy kwestie estetyki i jakości wykonania, a skupiamy się na funkcjonalności. Czy centrum rozładuje korki?
Odpowiedź na to pytanie znajdziecie Państwo w aktualnym numerze "Wiadomości Wrzesińskich", podobnie jak wiele innych ciekawych, często zaskakujących informacji na temat tej inwestycji.
józek12:31, 02.03.2018
ważne żeby kasa się zgadzała i kolesie byli zadowoleni
Do Burmistrza10:10, 04.03.2018
Jako mieszkaniec Wrześni od 14 lat chciałbym sie wypowiedzieć. Chyba wolno mi po tylu latach ocenić co się dzieje w mieście. Wszystko rozumiem lecz.............. ja osobodobie nie widzę korzyści z budowy centrum. Nie jest to hejt! nie żeby komuś dowalić lecz analiza mieszkańca. Na ul Witkowskiej powstał nazwijmy to parking który aktualnie jest i chyba będzie bez sensu. Powstał ulica która łączy nowe bloki przy stacji kolejowej na ulicy Kolejowej a może ul Daszyńskiego z centru przy ulicy Rzemieślniczej a Jana Pawła II. Logicznie myśląc chciałbym wjechać z ul. Kolejowej w nowa drogę( która i tak nie jest skończona a jest otwarta) wjazd nie jest możliwy ponieważ muszę wjechać w bloki wyżej wymienione żeby objechać korki. Jakoś nie widzę logiki i sensu. Może jestem inny może p. Kałużny mam inna wizję. Lecz dla mnie jest ważne żeby nie stał w korkach a dalej stoję. Żebym nie jechał z Tirami a dalej jadę z Tirami ulicami miasta. Uważam że trzeba było owe pieniądze wyłożyć na budowę obwodnicy a nie na ulicę która łączy Bloki dewelopera Nowaka z centru miasta. Może Burmistrz musi realizować obietnice wyborcze które złożył sponsorom. Lecz jak mieszkam 14 lat we Wrześni słyszę o obwodnicy miasta, lecz tylko słyszę o obwodnicy przy okazji wyborów samorządowych. Kałużny jako Burmistrz miasta oderwał sie od rzeczywistości buduje drogę, parkingi które nie są nikomu potrzebne a o rzeczywistych potrzebach nic nie mówi bo jest za cienki żeby coś dla ludzi zrobić. No fakt mamy autobus na prąd który omija ową inwestycję z daleka więc nie rozumiem tych prac które są wykona chociaż minął termin wykonania.. Panie złotousty kiedy znikną Tiry z miasta ?? wiem że Pan nie odpowie na pytanie bo nie zniży się Pan do poziomy plebsu lecz pozostaje jakaś przyzwoitość cywilna i wdzięczność dla mieszkańców którzy Pana karmią jako Burmistrza.
Greg13:11, 04.03.2018
Mieszkam we Wrześni całe życie tj od ok 50 lat. "Chyba wolno mi po tylu latach ocenić co się dzieje w mieście. ". Bzdury Pan Piszesz. Do obwodnicy nie trzeba nic dokładać ponieważ ona już jest w planach. Dotacje były na konkretny cel i powinniśmy się cieszyć że udało się je pozyskać i niewielkim kosztem dla miasta zrobić coś rozsądnego. Pamiętać należy, że dąży się do ograniczania ruchu samochodów w miastach. Wszędzie na świecie powstają parkingi buforowe powiązane z komunikacją miejską. Jeżeli po 14 latach mieszkania we Wrześni Twierdzi Pan że lepiej nic nie robić pomimo, że dają pieniądze z zewnątrz, to dziękuję za taką podpowiedź. Czy wie Pan na co konkretnie były przyznawane dotacje ? Jakie były warunki ich pozyskania? Pan pewnie zgłosiłby dofinansowanie do obwodnicy i w konsekwencji do Wrześni nie dotarłaby żadna złotówka.
Pozdrawiam
Ciąg dalszy14:11, 04.03.2018
Proponuje sobie przypomnieć jak rok temu wyglądał parking (płatny)przy PKP i ulica wzdłuż Wrześnicy. Pewnie twierdzi Pan że i bezpłatny autobus elektryczny jest prezentem dla dewelopera. Na całą ta infrastruktukturę pozyskano pieniądze z zewnątrz. Jeżeli nawet jak Pan twierdzi jest to wynikiem jakiegoś miejscowego układu, to patrząc na efekty jestem zadowolony, że mogę w cywilizowanych warunkach zaparkować auto przy dworcu, zostawić rower pod monitorowaną wiatą, pojechać bezpłatnym elektrycznym autobusem, pospacerować z rodziną pięknym traktem wzdłuż Wrzesnicy. Pan zawsze może pojechać np do Gniezna,Słupcy i zobaczy Pan jak wyglądają miasta gdzie ludzie myślą tak jak Pan.
jop10:19, 04.03.2018
Dla kogo powstało centrum??? dobre pytanie. Dla kogo powstała ulica przy Dworcu Kolejowy! Odp jest prosta! powstała dla dewelopera który tam stawia bloki
Obywalel RP14:12, 04.03.2018
Jop ty osiołku ciemny. Dla ludzi, baranie dla ludzi powstała. Jak weźmiesz się do pracy zamiast pisać głupoty to może kupisz tam mieszkanie i napiszę DLA CIEBIE jop. No chyba że ty nie jop a jełop albo niejaki ktosiek chyba zakochany w pewnym deweloperze i śni i marzy i pisze o nim bez końca w każdym temacie.
Wreskon12:39, 04.03.2018
Uważam, ze idea tzw. centrum nie było rozładowanie korków, bo one tworza się nie z powodu dojazdu do takiego,czy innego bloku, ale z powodu tranzytowego charakteru kolejowej i poki nie bedzie obwodnicy, nie rozwiaze się tego problemu. Co do mielonej na okrągło koncepcji "to wszystko dla dewelopera", czy pan Nowak lub inny "boss" tej pseudo mafii bedzie tam mieszkal? Czy moze obowiazkiem miasta jest zadbanie takze o mieszkancow Wrzesni, ktorzy tam postanowili się osiedlic? Czy oni nie placa podatkow? Czy oni sa gorsi od mieszkańców Mankowa, osiedla sokołowskiego czy tysiaclecia? Jesli udało się wygrac projekt, który za tak male (chodzi o wklad miasta) pieniadze zrobil tak wiele, to tylko temu przyklasnąć.
J4N12:30, 05.03.2018
Jasne, ale zostało to nazwane jako centrum przesiadkowe, a ostatecznie jest rozbudowaną drogą wewnętrzną. I teraz co ważne - cały teren jest prywatną własnością developera, który musi zapewnić miejsca parkingowe i dojazd do swoich bloków. A teraz mój argument na Twój. Kupiłem ziemię i wybudowałem dom. Miasto w ramach centrum przesiadkowego utwardziło mi teren, położyło nowy bruk pod wjazd oraz wejście do domu. Pamiętaj, mieszkając w bloku kupionym od prywatnego przedsiębiorcy wymagaj tego od niego, za Twoje podatki DK92 jest utrzymywana w czystości i masz świecące (patrz działające) latarnie uliczne. Nic innego się od miasta Tobie nie należy!
Wrześnianin13:07, 04.03.2018
Doskonała inwestycja zmieniająca oblicze miasta. Jak dlugo ruiny miały jeszcze straszyć? Września pięknie się rozwija!
Development14:26, 04.03.2018
Oblicze miasta wygląda niestety coraz gorzej. Dobrze, że Unia dała na usunięcie ruin kilkanaście milionów złotych. Co za wspaniały rozwój! :P
webmaster14:00, 04.03.2018
W papierowym wydaniu WW na początku artykułu znalazła się teza mówiąca o tym, że pozyskanie tak dużego dofinansowania dla tej inwestycji uniemożliwia staranie się o inne środki z WRPO. Mam pytanie do autorki artykułu. Skąd takie wnioski? Wydaje się bowiem że są nieprawdziwe.
Żal.com14:29, 04.03.2018
Jak zwykle. Na zdjęciach pokazywali śliczne mostki, kładki, a wyszło topornie i brzydko. Po co było te klony tylko wycinać...
Robot14:43, 04.03.2018
Powie mi ktoś dlaczego to się nazywa centrum przesiadkowym? Z parkingu pod Jadwigą mam się na pociąg przesiadać? To naprawdę nas kosztowało 15 milionów?
Golan14:48, 04.03.2018
Gratuluje, potrzebujemy jeszcze wiecej aut w centrum! Witamy w trzecim swiecie!
JaPi12:05, 05.03.2018
"Centrum jest po to, by był ruch" - tak mniej więcej pan burmistrz skomentował protest mieszkanców podczas pewnej sesji rady miejskiej... Czy król jest nagi -
jednak chyba tylko dziecko widzi...
j..16:12, 04.03.2018
.Nikt nie jest prorokiem we własnym kraju. Cienko widzę to wszystko. 15 milionów zł .poszło w błoto
celina16:23, 04.03.2018
15 milionów zł na drogę od dewelopera do miasta. Mogę zrozumieć że kanalizacja płynie wodociągiem, że masło sprzedają z bakteriami e-coli ale żeby 15 zł milionów zapłacić za parking na Witowskiej i za drogę od dewelopera do centrum miasta szok
Kordian16:29, 04.03.2018
Przepięknie to wygląda. Jestem pewien że ta promenada wzdłuż wrześnicy będzie pełma spacerowiczóe latem.
gr k16:36, 04.03.2018
Prędzej pełna meneli będzie niby ta promenada. Jestem ciekaw czy wieczorem sam tam pójdziesz ???
Sheera17:51, 04.03.2018
Jeśli nie będą przeszkadzały im samochody, które będą jeździć przez most i drogę, która przecina aleję.
oj16:31, 04.03.2018
Może Prokuratura sprawdzi dlaczego taka wielka inwestycja kończy sie pod blokami Dewelopera??? dziwne co??? Wałek z daleka wiać
Nick16:56, 04.03.2018
Dajmy na to że miasto potrzebuje nowej przeprawy mostowej ale nie ma programu unijnego dotyczącego mostów za to jest taki dotyczący centrum przesiadkowego więc co robi mądry włodarz? Dopasowuje projekt do programu i pozyskuje pieniądze
Nick17:05, 04.03.2018
Parking przy Witkowskiej i autobus to wartości dodane może na razie puste ale przecież nie jest tak że zupełnie zbędne
Truteń17:34, 04.03.2018
No dobra, ale czy ktoś może mnie objaśnić kto się będzie tam przesiadał i w jakim celu? I co z tym wszystkim ma wspólnego inwestycja na Witkowskiej? Nie ogarniam tematu.
Nick17:44, 04.03.2018
Żeby uzyskać środki unijne należy spełnić określone wymagania i dostać odpowiednią liczbę punktów. Więc wymyślono parking i elektryczny autobus żeby dopasować się do wymagań programu. Tak sądzę
Minaj17:48, 04.03.2018
Ten most drogowy to największa głupota, tylko zniszczył to fajne miejsce z charakterem. Przez klimatyczną alejkę przejadą samochody. Żal
Pytacz17:56, 04.03.2018
Grunt że 15 milionów wydane. Inwestycja do dziś nie jest skończona prace trwają, chociaż termin dawno minął. Ponadto kto ta drogą pojedzie?? chyba tylko mieszkańcy nowych bloków na Daszyńskiego!. To teraz niech Kałużny ustawi znak drogowskaz przy blokach Do Centrum. Zaraz sie deweloper odgrodzi szlabanem niczym na Kutrzeby i droga będzie prywatną droga do bloków. I tak wydano 15 milionów
Truteń17:57, 04.03.2018
Nie czytałem papierowego. Ale po lekturze postów mam pewne podejrzenia. Czy to chodziło o to, że Unia miała kasę na "reorganizację ruchu w miastach, odciążenie tranzytów, wytyczenie nowych szlaków komunikacyjnych, w tym rowerowych itp." I że nasz burmistrz wpadł na pomysł, aby fundusze pozyskać oszukując trochę we wniosku? Hm.... Jeśli tak, to muszę przyznać, że facet jest odważny. Zapewne ktoś mocny musiał go w tym wesprzeć i obiecać, że się uda i że nikt za to nie beknie, ale... Czyli tak naprawdę nikt nie będzie się przesiadał. Po prostu powstały nowa droga, mostek i parkingi... OK. Ale mam nadzieję, że teraz pojawi się prawdziwa komunikacja miejska, która będzie korzystała z tych nowych traktów komunikacyjnych. Niech będzie płatna, ale niech będzie, niech jeździ co 15 minut po całym mieście. A specjalna trasa niech obsługuje dowozy do VW.
Nick18:13, 04.03.2018
To nie oszustwo. Parkingi buforowe funkcjonują w wielu miastach i to jest dobry pomysł. Natomiast nikt nie zmusi ludzi do korzystania z nich.
Zyg_Krzew18:00, 04.03.2018
Fajnie to wygląda! Tereny po Tonsilu straszyły. Teraz jest się czym chwalić, takie rewitalizacje to trend, który w końcu też dotarł do Wrześni i można rekreacyjnie wykorzystać rzekę płynącą przez środek miasta.
Goliat18:20, 04.03.2018
Jak chcesz wykorzystać rzekę do rekreacji, jak przez alejki przejadą auta. Pomyśl trochę
bazyl18:15, 04.03.2018
Żeby chociaż był zjazd z ulicy kolejowej na ta nowa drogę! ale nie ma! To jest wewnętrzna osiedlowa droga. Nie rozumiem tej inwestycji? sensu i logiki! Jak tam można wjechać???
Truteń18:17, 04.03.2018
Nie no. Może..? Blisko galeria, centrum miasta... No właśnie! Teraz tylko przydałoby się ożywić Rynek i okolice. Trochę więcej knajpek by się przydało. Bo latem w weekendy to tylko ogródki, bo lokale zarezerwowane na komunie i zloty maturzystów... Powiem wam, że ten burmistrz może nie jest taki zły...
Malik18:19, 04.03.2018
Dobre sobie, proponuje przejść się po mieście i policzyć zamknięte sklepy - budowa galerii pogrążyła centrum. To chyba była najgorsza decyzja tych władz
do Trutnia18:25, 04.03.2018
Nie jest zły! jest tragiczny! wywalił 15 milionów w błoto. Ma doświadczenie przecież na koszt podatników wybudował kanalizacje do swoich działek które potem sprzedawał bez płacenia podatków
janpapieżII08:07, 05.03.2018
a co ma gmina do tego kto wynajmuje lokale w centrum jak kamienice w większości są prywatne a właściciele niektórzy to by kał spod siebie zeżarli nawet, pod galerię wygodniej jest podjechać, nie ma sklepów typu "u halinki" gdzie przesiadują znudzone gospodynie tylko przychodzisz i kupujesz, wygodnie pakujesz do auta i masz wszystko w nosie, przy Karuzeli parking jest bezpłatny, duży i przestronny, można wózkiem podjechać pod samochód, w mieście jest to niemożliwe, pełno ludzi, na ulicach normalny miejski ruch, w Ameryce każdy ma dom, samochód i jedzie do shopping mall a nie bawi się w kupowanie rajstop u pani Wiesi
Truteń18:32, 04.03.2018
Dostrzegam w postach jakąś złość na developera pana Nowaka, że to droga dla niego... Może..? Ale chyba to lepiej, że mieszkańcy osiedla będą mogli swobodnie dostać się do miasta. Kolejnym zarzutem jest "betonizacja" miasta i likwidacja terenów zielonych. OK. to jest duży problem, zwłaszcza w sytuacji, gdy wichury zniszczyły praktycznie cały drzewostan Wrześni i okolic. Widzę tu duże pole do popisy to organizacji pozarządowych i "pozagminnych" oraz dla lokalnych mediów. Myślę, że pan Nowak oraz inni developerzy, którzy sporo na Wrześni zarobili nie odmówią, gdy ich się poprosi o dofinansowanie tego czy innego skweru, albo zakupu "paru" drzewek... Na ich ewentualnej hojności mogłoby też skorzystać wrzesińskie schroniska dla bezdomnych zwierząt. Więc zamiast narzekać...
J4N12:20, 05.03.2018
Jak na razie miasto musiało im nawet plac zabaw wybudować, więc nie byłbym pewien, czy ich ewentualna hojność nas dopadnie... Na Gędka też drzewa miasto sadziło, a nie developer!
PhD in Architecture19:47, 04.03.2018
Inwestycja ta ma niewiele wspólnego z obecnymi trendami wypracowanymi w dziedzinie urbanistyki i architektury. Nie traktuje ona miasta jako spójnej tkanki i stoi w sprzeczności z miastem otwartym na ludzi, przyrodę, tradycję i ciągłość tkanki miejskiej. W części zrealizowanych elementów powiela błędy miast zachodnioeuropejskich z lat 70. i 80. Niestety idea nowego urbanizmu wciąż nie dotarła do Wrześni.
Truteń19:54, 04.03.2018
OK. Zapewne znasz się na tym i masz rację. Więc w którym kierunku, wg Ciebie powinna iść/rozwijać się Września? Pytam bez złośliwości. Serio. Mi też marzy się rozwój zrównoważony, ale...
PWRem20:07, 04.03.2018
Mi też się podoba i myślę, że wyszło super. Wiadomo hejterów w Polsce niczym nie zadowolisz. STO razy bardziej podoba mi się rozwój Wrześni niż niedorozwój Gniezna czy Słupcy...
Ale wybór21:39, 04.03.2018
Też wolę trabanta niż syrene
Kordian21:06, 04.03.2018
Mega ładnie się przentuje
janpapieżII07:57, 05.03.2018
mam nadzieję, że zdają sobie sprawę z tego, że bezsensowny zakaz wjazdu przy biurowcu Tonsilu będzie nagminnie łamany?
J4N12:17, 05.03.2018
Myślę, że pierwsi, którzy tam będą, to odpowiednie służby. Posypią się mandaty, posypią.
Przyjezdny08:02, 05.03.2018
Mówcie co chcecie, rozumiem ze grupa zwolenników TK będzie pisała posty pozytywne. lecz tak na prawdę ja nie jestem ani za TK ani przeciw. Jaki sens ma parking na Witkowskiej???? Przyjadę autem do miasta i z ul Witkowskiej mam na pieszo iść na PKS lub PKP. Trochę daleko. No dobra chce iść do UMiG we Wrześni i co mam iść taki kawał na pieszo??? Trudno jestem leniwy i mi sie nie chce. Parking to trafiony pomysł chyba że będzie ten parking traktowany jako parking do ludzi którzy idą na mszę do kościoła, to zmienia postać rzeczy. Teraz uwielbiona komunikacja nooo czapki z głów że wreszcie mamy komunikacje miejską ale............ Co to za komunikacja która jedzie kilka razy dziennie i to aż jednym autobusem. Nie żebym miał ale!... ale to nie jest komunikacja to jest sam nie wiem co. Z chęcią bym zapłacił za bilet ale żeby autobus jechał chociaż co pół godziny a nie kilka razy w ciągu dnia! Do kogo ta komunikacja??? kto tak na prawdę korzysta z tego małego autobusu??? To nie komunikacja to pozory komunikacji! No i teraz słynna droga która idzie wzdłuż ul Kolejowej. No fakt drogę widać ale jak tam wjechać ?? chyba wjazd jest z bloków czyli kto tam wjedzie. Żeby chociaż był jeden wjazd z ulicy Kolejowej na nową drogę ale po co ma być wjazd? żeby jeszcze auta jeździły drogą??? Jakaś ta inwestycja jest trafiona nie jest dla ludzi. Jest tylko po to żeby słupki Urzędu poszły w górę. Czy mi sie podoba ? hmmm powiem szczerze ani mnie to ziębi ani parzy korzyści komunikacyjnej z tego nie mam. Jest cos zrobione, wydane pieniądze lecz mieszkańcowi miasta w niczym to nie pomoże nie usprawni życia a przecież o to tylko chodziło
Eda10:03, 05.03.2018
Fajnie jakby były na tych parkingach wypożyczalnie rowerów
Machoń_Skąbrny10:14, 05.03.2018
Wszystkim się nie dogodzi, ale trzeba przyznać że zmiany we Wrześni są widoczne na każdym kroku. Bardzo mi się podoba, że miasto pięknieje!!!
Ad rem10:36, 05.03.2018
Co za merytoryczna wypowiedź.
Do Machoń_Skąbrny10:46, 05.03.2018
Masz rację widać zmiany na każdym kroku! Co drugi sklep w mieście do wynajęcia. Następna zmiana na każdym kroku słyszę jak rozmawiają sie na mieście i w marketach po rosyjsku. Municypalna poluje komu tu mandat wystawić. No parking pełne aut nie ma gdzie zapracować. Samochodów przybyło i wjechać do miasta nie można. Zmiany cała gambą tylko dróg jakoś nie przybyło. Organizacja dróg z czasów Gierka. fakt jakies nascie lat temu zmieniono organizację przejazdu przez Rynek nooo i wyremontowano okolice ratusza. Całe zmiany masakra. Nic się nie zmieniło
Robert11:22, 05.03.2018
Myślę, że błąd popełniono znacznie wcześniej, a mianowicie wtedy, gdy powstawały plany budowy Karuzeli. Nie zadbano wtedy o zapewnienie dojazdu do terenów potonsilowskich. Zauważcie państwo – piszemy o tym dokładnie w wydaniu papierowym – że tereny potonsilowskie były i są otoczone drogą krajową 92 (z wyjątkiem odcinka przy Miłosławskiej między Nad Nilem, a rondem przy Straży Pożarnej), a od strony centrum miasta Wrześnicą. Jak jeszcze działał Tonsil, wjazdy na teren zakładu były trzy: główny – przy portierni na Daszyńskiego, przy niebieskiej hali dla ciężarówek oraz trzeci, zamknięty, myślę, że „awaryjny” blisko kotłowni. Był też wjazd do PKS-u oraz obok, do Ruchu. Kiedy zlikwidowano Tonsil, stary dworzec PKS i składnicę Ruchu, powstała Karuzela, która zagospodarowała stary wjazd do PKS-u, więc pozostał jedynie wjazd od Daszyńskiego. Gmina starała się o nowy wjazd naprzeciw GS-ów, toczyła rozmowy z GDDKiA, żeby tam powstało rondo, ale drogowcy pozostali nieugięci – nie wyrażamy zgody i już, możecie sobie zrobić nowy wjazd, ale tylko od ronda Kolejowa/Miłosławska. To z kolei wiązałoby się z zabraniem Karuzeli części parkingu, wyburzeniem sklepu Heban (niedawno przeszedł remont elewacji), a także budynku starego dworca PKS. Tę możliwość odrzucono. Nie wytyczono też gminnej ulicy przy wjeździe od dawnej portierni, zabudowano ją blokami, między którymi powstały tylko wąskie drogi wewnętrzne. W związku z powyższym powstała niezwykle trudna sytuacja – brak wjazdu na pustą, niezabudowaną część terenów potonsilowskich. Gdyby tak pozostało, można by tam urządzić jedynie tereny zielone, rekreacyjno-sportowe, bez ruchu kołowego. Ta wizja, jak widać, nie spodobała się władzom i wybudowano wjazd przez Wrześnicę, od Placu Św. Stanisława. Wąski na początku. I właśnie w tym miejscu w przyszłości będzie duży problem, to jest wąskie gardło całego rozwiązania. Cały ruch z bloków, które tam powstaną będzie się kierował na Placu Św. Stanisława. Tam będzie strasznie. Dodam jeszcze, na co być może nie wszyscy zwrócili uwagę, iż ulicą Dmowskiego (to ta nowa biegnąca od Placu Św. Stanisława) nie dojedziemy na parking przy dworcu PKP. Przy Audium, czyli przy dawnym biurowcu Tonsilu dla zwykłych śmiertelników jest zakaz wjazdu, mogą tamtędy jeździć tylko rowerzyści oraz autobus komunikacji miejskiej.
Sąsiad11:35, 05.03.2018
Zgadzam się z Panem. Ta inwestycja jest bardzo nieprzemyślana i spowoduje tylko większy ruch w centrum. Czyli, zamiast leczyć, zaszkodzi.
Greg14:39, 05.03.2018
Proszę zauważyć, że tereny potonsilowkie były i są otoczone są od północy autostradą A2 a od zachodu A4 (z wyjątkiem odcinka przy Miłosławskiej między Nad Nilem, a rondem przy Straży Pożarnej, gdzie przebiega nowootwarta droga S8). Brawo ????
radmor14:58, 05.03.2018
No i pasierb tego nie przewidział? Panie Waldemarze, mógł pan mu to podpowiedzieć. Może wtedy nie trzeba by było przenosić remizy? Może nie byłoby problemów z geodetą? Ale nie byłoby też innych rzeczy, co nie?;)
JaPi15:21, 05.03.2018
No właśnie - Waldku - nie dało rady podpowiedzieć "buldogom" kiedy się dogadywały na "gruzach" Tonsilu? Nie żebym się mądrzył - ale od samego poczatku, kiedy pojawiła się pierwsza wersja budowy "Karuzeli" obrywałem na tym forum za krytykę tego pomysłu... Zreszta nie tylko ja - wielu obrywało! Ale "najlepszy od dekady" nigdy nie prowadził diaologu z mieszkańcami, węc niby dlaczego miało być inaczej, prawda? Teraz mamy wielką i chybioną inwestycję, jednak i tym razem niewielu to obchodzi chyba...? A my znów sobie tu pomruczymy, ponarzekamy - a "życie swoje"... Bo to, że "król jest nagi" widzą tylko "dzieci"...
miki20:14, 05.03.2018
TO i tak dobrze, że nie zasypali Wrześnicy. Kwiatki lepsze niż w filmach Bareji.
janpapieżII08:34, 06.03.2018
"Przy Audium, czyli przy dawnym biurowcu Tonsilu dla zwykłych śmiertelników jest zakaz wjazdu, mogą tamtędy jeździć tylko rowerzyści oraz autobus komunikacji miejskiej. " ten zakaz będzie nagminnie łamany, tamtędy do miasta jest po prostu szybciej
mon14:50, 05.03.2018
Zgadzam sie w 100% z Panem Waldemarem Śliwczyńskim. Niestety to jest inwestycja dla mieszkańców a inwestycja dla urzędu która ma maskować nieudolność UMiG.
Jaca15:12, 05.03.2018
Mieszkam we Wrześni od urodzenia i jest tu z roku na rok piękniej!
JaPi15:27, 05.03.2018
Taaa! .."dech zapiera, taka piękna jest, po prostu
rzekłbyś kicz"..
Mike16:38, 05.03.2018
Najgorsze w tej dziwnej inwestycji jest to, że przed wyborami nikt o tym nie mówił. I nagle bum, trach - stało się. Bubel
Obywalel RP17:18, 05.03.2018
sam jesteś bubel, jak strasznie wkurzający a goście którym wydaje się że wszystko wiedzą i to z wyprzedzeniem na cztery lata. Zostań bublu wróżką najlepiej w cyrku bo tam się nadajesz
byr17:23, 05.03.2018
Czyli droga istnieje ale nie jest ona dla kierowców. Panie Kałużny jest Pan poważny. Wybudowano coś gdzie nie będzie można wjechać brawo, pogratulować głupoty! Może ta sprawa ma drugie dno i droga kończy się tam gdzie miała się kończyć???
keramp18:01, 05.03.2018
nie wiem czy zauważyliście taka ciekawostkę. Wzdłuż chodników od strony "cukrowni" poustawiali "płotochrony" niby od samochodów. Tylko to blaszane ustrojstwo nie stoi przy asfalcie, tylko między chodnikiem a imć terenem budowanego osiedla. To co to chroni, pieszych przed ewentualnym wtargnięciem na chodnik rozpędzonego samochodu - zdecydowanie nie, bo stoi po drugiej stronie chodnika vel nie od strony jezdni. Czy może chroni teren osiedla od "hołoty" grasującej po chodniku? Zdrówka
radmor18:06, 05.03.2018
To pewnie jest wymóg dyrektywy unijnej GTE/234/54321/23765/890007/ odnośnie "zabezpieczeń ciągów pieszo-rowerowych w pobliżu dróg krajowych o oddziaływaniu środowiskowym z uwzględnieniem szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego w oparciu o studium architektoniczne....."
Harry18:44, 05.03.2018
ciekawe ile jeszcze kwiatków nam wyskoczy... miała być sztandarowa inwestycja, pewnie już się szykują do wielkiego otwarcia z pompą, przecinania wstęg i chwalenia swoich zasług, a my - mieszkańcy, będziemy się z tym CZYMŚ wozić przez lata...
radmor19:02, 05.03.2018
Ale jakich kwiatków?
Zyg_Krzew19:34, 05.03.2018
Myślę, że aktualnie we Wrześni mamy największy w Europie odsetek specjalistów od kierowników budów, inwestycji publicznych, wycen i kalkulacji robót budowlanych i architektury krajobrazów. Tesle w kosmos też powinni posłać Wrześnianie - najlepiej z ruin Tonsilu a nie jacyś amerykanie :P
AAA19:36, 05.03.2018
a sens powstanie ulicy Pilskiej ?
połączenie jej z ruchliwą i zakorkowaną Wrocławską?
radmor19:58, 05.03.2018
Jest to skrót dla miejscowych. Całkiem niezły pomysł. Korzystam z niego.
Ktosiek20:48, 05.03.2018
To zobaczcie kto buduje przy niej bloki i kto ma tam decyzje o warunkach na kolejne.
Grzegosz S.20:07, 05.03.2018
By rzyło się lepi
radmor20:11, 05.03.2018
By żyło się lepiej. Po co te udziwnienia?
Ktosiek20:45, 05.03.2018
Panie Waldku, to jeszcze jedno do przemyślenia. Jak by na tym terenie miał powstać market budowlany, zapowiadany przez Burmistrza, to którędy jeździłyby do niego auto z towarem i klienci?
J4N12:20, 06.03.2018
To proste. Jadąc z Poznania na rondzie gnieźnieńskim skręcasz na miasto i nowym mostem dojedziesz do nowego marketu... :) wszystko się zgadza!
Wrześnianin21:53, 05.03.2018
Niech sondażem poparcia dla burmistrza będzie frekwencja na weekendzie majowym. Najlepiej ns Sławomirze! Września jest coraz ładniejsza. Hejterzy won!
Ktosiek07:28, 06.03.2018
A to Sławomir startuje na Burmistrza? Tomku, a Ty tu sam siebie wychwalasz?
wstyd07:36, 06.03.2018
Kałużny widzę mierzy poparcie dla siebie koncertami zorganizowanymi za nasze pieniądze
do Wrześnianin06:49, 06.03.2018
W latach 90-tych Wrześnią rządzili handlarze samochodów. Aktualnie Września rządzą deweloperzy. Nowa droga przy karuzeli nie ma wjazdu i wyjazdu na drogę krajową. Droga kończy sie pod blokami dewelopera. Ulica Pilska mówiono o tej drodze coś około 10 lat i wreszcie powstała . Lecz Pilska powstał jak wybudowały się bloki. Czy Września pięknieje Hmmm??? Raczej nie! robi sie kiczowato, Lokalny przemysł, sklepiki upadają. Nie ma żadnych atrakcji no chyba że myślimy o ciuchci nikomu nie potrzebnej lub o pseudo parku linowym. Popatrzmy jak wygląda wjazd do miasta od strony Poznania! wiecznie korki, brak obwodnicy! Od strony Konina śmierdzi, wali gówn.... bo oczyszczalnia zanieczyszcza powietrze. Wjazd od strony Witkowa przypomina drugi świat. Witkowska jest tragiczna! ładna wizytówka miasta. W mieście nie jest o wiele lepiej. Więc o czym mówimy? chyba o nie udolności Urzędów.
AAA06:55, 06.03.2018
jaki sens jest ulicy Pilskiej skoro jest obok Fromborska-dobrze dla Nowbudu
JaPi10:38, 06.03.2018
"W latach 90-tych Wrześnią rządzili handlarze samochodów" - ciekawa teza! Chętnie poznałbym jej rozwiniętą wersję... Co do aktualnej oceny sytuacji - pełna zgoda, ale jednak nie postawiłbym znaku równości między tymi "epokami"...
Pozdrawiam
kkm07:50, 06.03.2018
Władza deprawuje! po tylu latach siedzenia na stołku Burmistrza i na stołku Starosty można mieć odlot. Ci Panowie wiedza lepiej co komu jest potrzebne. Od punkt siedzenia zależy punktu widzenia. Co to za droga która nie ma wjazdu i wjazdu??? Wielkie centrum przesiadkowe! Teraz na poważnie w ubiegłym roku chwalił się Pan że będzie obwodnica. Od nastu lat słychać o obwodnicy i co??? kiedy będzie obwodnica??? na następne wybory??? tylko jak jeszcze Pana z dwa razy wybiorą na Burmistrza! a potem to już obojętne Panu będzie bo emeryturka i ustawa zakazuje pełnienia takiego stanowiska
Machoń_Skąbrny10:10, 06.03.2018
Moi znajomi dojeżdżają do pracy do Wrześni ze Środy WLK i z zazdrością patrzą na to jak Września się rozwija. Popieram wspaniały rozwój naszego miasta. Zresztą wybory pokazują, że trud rządzących miastem nie idzie na marne i ludzie to widzą!!!
Wazelinka10:26, 06.03.2018
hahaha zluzuj, zluzuj ziomek
Matrix10:23, 06.03.2018
Bardzo dużo ludzi zaobserwowało bezsens tej inwestycji. Której, przyznajmy otwarcie, nie da się obronić. 15 milionów zostało wydanych na drogę, na którą trudno wjechać, na siłę wciska się kolejne samochody do centrum miasta i last but not least, buduje się parkingi w miejscach zieleni. Szkoda, że tego już nie da się odkręcić
do matrix11:15, 06.03.2018
Ktos miał w tym biznes. Jeśli byłby normalny wjazd na ta nową drogę nie byłoby tylu komentarzy negatywnych. Na prawdę ludzie nie są głupi. Buduje sie drogę i stawia zakazy wjazdu nooo to rewelacja w skali kraju. Po drugie kto widział żeby projektować drogę pod bloki a nie do drogi krajowej.Czyli masz i patrz tylko nie tykaj
0 0
Czy, ktoś wie, jaka firma wybudowała to centrum przesiadkowe?