W zakładzie we Wrześni produkowane są modele dwóch marek: Volkswagen Crafter i MAN TGE, w tym również ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE. Dzięki doświadczonym pracownikom oraz przemyślanej organizacji linii produkcyjnych te dwa modele produkowane są w ponad 60 wersjach zabudowy różniących się np. długością, wysokością, ilością drzwi i okien. A to wszystko z możliwością wyboru jednej z sześciu jednostek napędowych, które współpracują z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Jubileuszowy, półmilionowy samochód z Wrześni to Volkswagen Crafter 2.0 TDI w kolorze szarym Indium. Samochód wyposażony jest m.in. w automatyczną, ośmiobiegową skrzynię biegów, aluminiowe felgi i pakiet chromowy Trendline. Odbiorcą samochodu jest klient z Belgii.
– Wzniesiony w latach 2014 – 2016 kosztem miliarda euro zakład Volkswagen Poznań we Wrześni, jest jedną z największych inwestycji zagranicznych w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu. To zakład, który otworzył nowe możliwości rozwoju dla Wrześni – podkreśla Thomas Kreuzinger-Janik, dyrektor fabryki Volkswagen Poznań we Wrześni.
– Jesteśmy dumni, że dziś nasze bramy opuścił samochód z numerem 500 000. To najlepsza okazja by podziękować naszym pracownikom za ogromne zaangażowanie i profesjonalizm na każdym etapie produkcji, a także mieszkańcom i lokalnym władzom za znakomitą współpracę – dodaje dyrektor.
Moce produkcyjne fabryki to nawet 450 pojazdów dziennie. Samochody te trafiają następnie na rynki całego świata. Wśród największych odbiorców są największe rynki europejskie – Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Polska, ale również tak odległe, egzotyczne kraje jak Panama, Surinam, Tajwan, Peru, czy Wyspy Kanaryjskie.
Warto również przypomnieć, że oprócz wersji dostawczych i wersji do zabudowy, we Wrześni produkowany jest też komfortowy, bazujący na modelu Volkswagen Crafter kamper, Volkswagen Grand California.
Fot. VWP
Szkieł09:22, 21.07.2023
Brawo Niemcy! No, Polacy trochę też!
km/h09:37, 21.07.2023
Donald nie wpadł na taaaakie święto? Razem z członkami ze swojej partii? 🤣
Szkieł09:59, 21.07.2023
Nie był też na otwarciu tunelu w Świnoujściu, mimo że 90 procent środków pochodziło z niemieckiej Unii Europejskiej. Tej, w sumie to ja się dziwię, dlaczego Kaczor nie przyjechał do Białężyc. Mógłby tez wpaść Rydzyk z mieczem... A wszystkich mógłby podwieźć Morawiecki swoją Izerą.
do km/h10:12, 21.07.2023
A Jarosława też nie było oraz całej świty! Do dzis nie ma pieniędzy z KPO dzięki milionerom z PIS-u
Konrad 10:09, 21.07.2023
A tym czasem sprzedaż VW ID spada!. Niemcy nie chcą kupować elektryków. 35 % wyprodukowanych aut stoi i nie ma na nie chętnych. Ciekawe jak odbije sie to na fabryce we Wrześni.
Szkieł10:16, 21.07.2023
Póki co polscy pracownicy VW zarabiają jedną czwartą tego co ich niemieccy koledzy na podobnych stanowiskach, więc raczej spokojnie. Podejrzewam, że prędzej ograniczą produkcję u siebie. Tak mi się wydaje, nie mam żadnych danych na poparcie swoich podejrzeń. A ile procent samochodów w Białężycach to elektryki? Ktoś wie?
[1662]13:51, 21.07.2023
@Szkieł; zawsze możesz pójść puszczać latawce 🤣
Obywatel PWR14:28, 21.07.2023
Szkieł. Być może to i 1/4 tego co niemiecki robotnik ale to nadal dwa razy więcej niż płaci przysłowiowy Kowalski 😀
Szkieł14:42, 21.07.2023
Wcale nie przysłowiowy, tylko konkretny! 🙂 Pełna zgoda, ja się cieszę z obecności VW w Polsce, ale dlaczego by nie zacząć prowadzić rozmów z Niemcami o podwyżkach..? PiS tyle opowiada, że Polska wstaje z kolan, że Niemcy są źli i chcą nas wydymać. A w tej sprawie milczą i nic nie robią.
₩¥....16:05, 21.07.2023
Szkieł; ale to jest prywatna, napiszę dużymi PRYWATNA niemiecka firma! I co najwyżej pracownicy / związki zawodowe mogą sobie begocjować! Ja prdę, co za zyeb! 🤣
Szkieł10:03, 22.07.2023
A co to zmienia, że jest to prywatna firma? Zgodę na budowę fabryki w Polsce wyraziły władze PAŃSTWOWE, a nie prywatne. Niestety Polacy nadal stawiają się w roli słabszego, poddanego... Chłop pańszczyźniany tak szybko z Polaka nie wyjdzie.
makii23:01, 21.07.2023
też mi nowina,po co to komu wiedzieć,po co to nagłaśniać?żenada... helmuty chcą zabłysnąć co za desperacja...
bilskaa23:03, 21.07.2023
Niemcy paszoł won z Polski!!!!
Szkieł10:04, 22.07.2023
Jesteś Rosjaninem?
Spasiony misio 09:22, 22.07.2023
I moja w tym duża rola.
Czy 09:26, 22.07.2023
Milicyjny grubas stoi na pierwszym planie na fotografii?
Który to23:26, 22.07.2023
Który to dokładnie?
geld09:27, 22.07.2023
SZkieł słusznie zauważyłeś pieniądze z niemieckiej Uni i wszystko jasne, a za wojnę ze swoich ni hu hu geld .
bilskaa00:15, 23.07.2023
Szkieł jesteś żałosnym,rozżalonym człowiekiem,wypisujesz farmazony w swoich komentarzach,ogarnij się!
Szkieł13:11, 23.07.2023
Oj. Widzę że nie mogłaś/eś zasnąć. Na czym polega to moje rozżalenie?
Wv12:00, 23.07.2023
Ciekawe czy Helmuty czytają komentarze. Z nich wynika niechęć do narodu niemieckiego. Ciekawe czemu
Szkieł12:08, 23.07.2023
To się nazywa resentymenty.
Czarnowidz 12:37, 23.07.2023
Niemieckie elektryki słabo się sprzedają więc zaraz jewropejski sajuz zarządzi przymusowy ich zakup. A jak nie to kara 22000 eoro od sztuki plus cena samochodu oczywiście.
ompteda23:24, 23.07.2023
500 000 samochodów i 50 baniek, które Jaśniewicz i koledzy odpalili na centrum technologii w Białężycach. Ja jestem za rozwojem i przemysłem we Wrześni, ale nie w taki sposób, żebyśmy my płacili na wielki koncern, który bez problemu by sobie takie centrum wybudował.
Pamiętajcie Wrześnianie, w następnych wyborach samorządowych głosujcie 3 x NIE. NIE Jaśniewicz, NIE Kałużny, NIE Hirszfeld.
=(1*25%)06:07, 24.07.2023
A jak tam panie praworządność w niemczech? 🤣
felczer06:37, 24.07.2023
Kobiet do rodzenia kalekich dzieci nie zmuszają i pałkami teleskopowymi z tego powodu nie błogosławią
2.0 TDI do Belgii13:14, 24.07.2023
A do Polski 1,0 TSI
4 3
Nie bardzo rozumiem twój komentarz. Prawie 90% podzespołów pochodzi z Polski , załoga też z 98% to Polacy . Karoserie są w całości produkowane we Wrzesińskim zakładzie.
5 4
90% części z polski? Pracujesz tam, że wiesz?
Bo ja tak i wiem, że to nie 90%
11 3
Do wiecznie wkurzonego - VW to marka niemiecka, to niemiecka myśl techniczna, technologia, fabryki, maszyny... Także zyski. My tylko dla nich pracujemy. Ja jestem zadowolony z obecności niemieckiego kapitału w Polsce i we Wrześni. Zastanawiam się tylko, dlaczego polskie związki zawodowe, polski rząd, polski samorząd nie robi nic, aby zarobki Polaków w niemieckich montowniach podnieść chociaż do 50 procent tych niemieckich? Chyba że takie rozmowy się odbywają, a ja o nich nie słyszałem
1 2
@13_THC_13 bardzo przepraszam , dawno o tym czytałem w necie ale poszukałem tej informacji i przyznam rację . Na obecną chwilę udział krajowej produkcji to 58% . Jednak sukces raczej przypisywał bym raczej Polakom niż Niemcom .