Najistotniejsze uzgodnienia dotyczące czasu pracy obejmują wachlarz rozwiązań, z których pracownik może skorzystać w sytuacji postojów i przerw produkcyjnych. Są to:
Ponadto utrzymano zapis o poziomie zatrudnienia 8500 pracowników do stycznia roku 2024.
– Podpisany przez obie strony pakiet uzgodnień, pozwoli w zrównoważony sposób zarządzać przedsiębiorstwem, czasem pracy i zabezpieczyć miejsca pracy. Bardzo duże znaczenie dla powodzenia tych negocjacji miało odpowiedzialne podejście związku zawodowego do sytuacji ekonomicznej wynikającej ze zmiennych prognoz produkcyjnych – mówi Jolanta Musielak, członek zarządu Volkswagen Poznań ds. personalnych i organizacji.
Drugą płaszczyzną rozmów było porozumienie płacowe na lata 2022-2023. W myśl podpisanych dokumentów, od 1 stycznia 2022 nastąpi wzrost płac w tabeli wynagrodzeń o 5 proc. i dalej, od 1 stycznia 2023, o kolejne 3,7 proc. Ponadto uzgodniono, że na najbliższe dwa lata utrzymane zostaną premie i dodatki obowiązujące w roku 2021.
– Sytuacja gospodarcza, w tym obserwowany w ostatnich miesiącach wzrost poziomu inflacji w naszym kraju oraz zobowiązania wynikające z wcześniejszych uzgodnień z OM NSZZ Solidarność skłoniły nas do podjęcia rozmów o waloryzacji tabeli płac. Dzięki zawartemu teraz porozumieniu, przez następne dwa lata wynagrodzenia naszych pracowników będą sukcesywnie rosnąć, a wypracowane rozwiązania z zakresu elastycznych form czasu pracy zapewnią nam stabilność zatrudnienia, płac oraz przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Agnieszka Olenderek, członek zarządu Volkswagen Poznań odpowiedzialna za obszar finansów, zakupów oraz IT.
– Strony przystąpiły do tych negocjacji z pełną odpowiedzialnością za pracowników i przedsiębiorstwo, mieliśmy całkowitą świadomość sytuacji ekonomicznej w Polsce i produkcyjnej naszych zakładów. W obecnej sytuacji głównym celem jest zabezpieczenie zatrudnienia jak największej ilości pracowników. W związku z tym najważniejszym punktem porozumienia jest utrzymanie zatrudnienia 8500 koleżanek i kolegów do początku 2024 roku. Żeby móc zrealizować ten zapis przyjęliśmy odpowiednie rozwiązania dotyczące czasu pracy. Dodatkowo, w wyniku negocjacji została podjęta decyzja o zabezpieczeniu płac na lata 2022-2023 – podsumował Piotr Olbryś, przewodniczący NSZZ Solidarność Volkswagen Poznań.
7 7
Wuja, kup większy portfel !
1 2
Widzę, że niektórzy nie rozumieją żartu.
15 7
Nie rozumiem sensu publikowania takich rzeczy do opinii publicznej. Żenada
3 1
A dlaczego nie, na pewno znajomi zgłoszą się do Cię nie po pożyczkę ..
2 4
A dlaczego nie...niech ludzie wiedzą ilu z Was zarabia za obijanie się i udawanie że to niby ciężka praca .Cieplutko wszystko podane na tacy i jeszcze Wam źle !!!
11 5
A dlaczego pracownicy w VW w Poznaniu/Wrześni nie zarabiają tyle, co w Niemczech? To jest proste pytanie.
1 4
Przekonaj ich, żeby się zwolnili, żeby było po twojemu. Czekam, ilu przekonaleś.
5 0
Może produkują gorsze samochody? Przynajmniej 4 krotnie 🤣🤣🤣
4 1
Bo ponoć w umowie o budowie montowni w Polsce jest zapis, który zabrania polskiej stronie rządowej/samorządowej/związkowej upominania się o wyrównywanie zarobków w Polsce z tymi z Niemiec w fabrykach VW. Pewnie dotyczy to też Opla, Fiata itp.
0 0
Bo koszty wynagrodzenia pracowników są inne niż w Niemczech. To jest prosta odpowiedź. Rozwinięcie dla pieniaczy: oprócz odciągania składek społecznych (Krankenversicherung 14,6%, Pflegeversicherung 2,55% od dzieciatych i 2,8% od bezdzietnych, Rentenversicherung 18,7%, Arbeitslosenversicherung 3%) odciąga się też podatek dochodowy od osób fizycznych, który dzieli się na trzy składowe czyli Lohnsteuer 14%-45%, Kirchensteuer 8%-9%, Solidaritätszuschlag 5,5% (chociaż solidarnościowy akurat od 2021 dotyczy już tylko najbogatszych). No chyba, że w Polsce też chcesz jeszcze dodać składki na wypadek bezrobocia, podatek kościelny, podatek solidarnościowy no i oczywiście opiekuńczy dzielący pracujących na dzieciatych i bezdzietnych w wysokościach dokładnie takich jak w Niemczech to wtedy możesz krzyczeć o płacach takich jak w Niemczech czy innym dowolnym kraju. A jako wisienkę na torcie proszę jeszcze dostosować ceny wynajmu mieszkań do takich jak w Niemczech... np. w takim Berlinie to 1350€/m-c za 35m² albo 700€/m-c za 17m² a nie tam jakieś 1500 zł/m-c za 30m². :)
6 2
O czym Wy byście pisali, gdyby nie VW? Co sąsiada obchodzi, że dostanę podwyżkę? Pomyślcie trochę o tym, co publikujecie.
1 0
Dokładnie 🙂
0 0
Też się zgadzam z czytaczem po co mi to wiedzieć
9 3
Argument wzięty z kiszki stolcowej; przez taką postawę mamy w Polsce jedne z najniższych zarobków w Europie. Argument: "przecież możesz się zwolnić" jest stosowany zarówno przez podmioty zagraniczne jak i polskie. Jakiś czas temu przez forum przewaliła się dyskusja, w której tacy mądrale jak ty wysyłali budżetówkę na kasę w Biedronce. Czyli twoim zdaniem Polacy powinni zarabiać po 600-1000 euro, a jak się nie podoba to wypad! Pięknie, k/rwa, pięknie.
1 3
Namów pracowników do protestu, że chcieli zarabiać tyle co w DE. Na co czekasz, nie rozumiem. Jakiś taki nieudacznik z Ciebie chyba?
1 3
Cd....akurat pracownicy VW w Polsce nie dołują tych statystyk. To raczej zarobki u rodzimych byznesmenów dołują zarobki w kraju. Weź też pod uwagę koszty życia w Polsce i DE. I nie ciśnij swojej kiszki stolcowej.
2 1
#Nick: Jakiś czas temu widziałem porównanie koszyka zakupowego w Polsce i w Niemczech, te same markety i te same produkty, wniosek? Ceny w Niemczech o ok 20-30 % tańsze niż w Polsce, i teraz porównaj sobie pensje w Polsce i w Niemczech ! Zastanów się co piszesz jak pojęcia brak !!!💩
6 2
a pracownicy jeszcze narzekaja że maja mało mało
2 1
Brawo
1 0
gestamp tylko zwalnia ludzi wstyd wstyd
3 1
A co z pracownikami Gestampu ?? Czy związki coś robią w kwestii stabilności zatrudnienia. Jeśli nie to rozwiązać ten związek i tyle do brania kasy są pierwsi
2 1
Proponuję zająć stanowisko przwodniczacego i iść rozmawiac z dyrekcja o podwyżkach,zatrudnieniu itd bo narzekać kazdy potrafi.
7 0
Kicia- ile taki związkowiec miesięcznie zarabia ?
2 3
Tyle że nie muszą pracować tylko siedzą w biurze i nic nie robią
4 0
A w Sitech oczywiście podwyżki zablokowane bo niby słaby wynik a mniej ludzi robi większą produkcję i w dodatku w tym roku w większości idą najbogatsze wersję foteli
2 0
sitech wymienić zarzad kierowników cwaniaków zenada
1 0
WW tylko zagląda do portfeli pracowników VW.
1 0
Po co komu niemieckie samochody?