Zamierzasz prowadzić własny serwis sprzątający? Niezależnie od tego, w jakich klientów celujesz, musisz zadbać o profesjonalny sprzęt. To równie ważne, jak marketing. Jeśli nie będziesz mieć specjalistycznych maszyn do sprzątania, prawdopodobnie nie zainteresujesz swoją ofertą potencjalnych klientów, np. biznesowych.
A zatem czego potrzebujesz, aby zyskać kompletne wyposażenie dla swojej firmy sprzątającej? Już od pierwszego dnia działalności powinieneś zainwestować w zaawansowane maszyny do mycia podłóg, przemysłowe odkurzacze, a także myjki ciśnieniowe. Te i wiele innych urządzeń znajdziesz w ofercie firmy multi-matic.pl.
Niezależnie od skali działalności przedsiębiorstwa, zawsze musisz poczynić początkowe inwestycje w specjalistyczny sprzęt. Chyba nie wyobrażasz sobie posprzątania kilkusetmetrowego open space ręcznie z udziałem domowego odkurzacza i prostego mopa? To zajęłoby Ci mnóstwo godzin, a przy okazji nikt nie zdecydowałby się na współpracę.
Podstawowy sprzęt, którego potrzebujesz to przede wszystkim:
W większości przedsiębiorstw sprzątających podstawą jest maszyna do mycia podłóg.Bez tego urządzenia nie będziesz w stanie realizować podstawowych zleceń – zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję, musisz ustalić, jak duże powierzchnie zamierzasz sprzątać.
Jeśli Twoja firma celuje w klienta biznesowego oraz instytucje, wtedy potrzebujesz wydajniejszego urządzenia, np. Nilfisk sc351. Z takim sprzętem bez problemu posprzątasz podłogi o powierzchni do 800 m2. To idealny wybór na stołówki, powierzchnie biurowe,a także do sklepów i hoteli.
Przed podjęciem decyzji o kupnie urządzeń do sprzątania weź pod uwagę:
Sprawdź też, jakie akcesoria w zestawie zapewnia producent. Im więcej gadżetów otrzymasz do urządzenia, tym wydajniejsza będzie Twoja praca.
Nigdy nie kieruj się wyłącznie ceną sprzętu. To ważny, ale nie najważniejszy czynnik.W praktyce wraz z rosnącą ceną zakupu urządzeń sprzątających, poprawia się też jakość ich wykonania. A zatem staraj się wybierać takie produkty, które mają dobry stosunek ceny do jakości.
Realnie to wydatek sięgający nawet ponad 100 tys. złotych łącznie. Jedno urządzenie do zastosowania przemysłowego może kosztować w okolicach ok. 30 tys. złotych. To jednak długofalowa inwestycja, która zwraca się wraz z napływem nowych zleceń. A im lepszy masz sprzęt, tym większa szansa na zdobycie nowych klientów.