Katalog firmowy i broszura to dwa różne materiały reklamowe. Mimo to wiele osób często stosuje te nazwy zamiennie. Czym więc różnią się od siebie katalog firmy i broszura? Dowiesz się tego z poniższego artykułu. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, do czego możesz w swojej firmie wykorzystać katalog oraz broszurę!
W wielu firmach materiały drukowane są jedną z podstaw działań marketingowych. Są one popularne z uwagi na niski koszt, a także efektywność. Materiały drukowane działają bowiem na więcej zmysłów odbiorców. Wśród nich znajdują się właśnie katalogi firmowe. To wielostronicowe materiały drukowane, w których znajdują się przydatne klientom informacje. Wszystkim przedstawionym danym towarzyszą ciekawe grafiki, mające na celu zdobycie uwagi odbiorców. Podobnie jest z okładką katalogu firmowego. Jej zadaniem jest przyciąganie wzroku, a tym samym zachęcanie do otworzenia i przeczytania tego drukowanego materiału.
Katalog firmowy stosowany jest w głównej mierze do prezentacji działalności przedsiębiorstwa. Umieszcza się w nim dane dotyczące produktów oraz usług. Ponadto w katalogu firmowym zawiera się informacje na temat przedsiębiorstwa, jego historii, rozwoju oraz planów.
Innym, także często wykorzystywanym materiałem drukowanym, jest broszura. Ma ona duże znaczenie w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych. Broszura zawiera kwintesencję informacji na temat oferowanych produktów oraz usług. Przedstawiciele studia graficznego GoodProject (link: https://goodproject.pl/ ) wskazują, że najczęściej projektuje się je w formatach A6, A5 oraz A4. Atrakcyjne wizualnie broszury wpływają na decyzje zakupowe klientów. Dlatego też przykłada się ogromną wagę do procesu ich tworzenia. Pamiętać przy tym należy, że broszury powinny być zgodne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, aby wzmacniać proces budowania wizerunku oraz rozpoznawalności firmy.
Broszura jest formą typowo reklamową. Za jej pośrednictwem można informować o konkretnych produktach oraz usługach, jakie świadczy firma. Ponadto broszura jest świetnym nośnikiem danych dotyczących promocji. Broszura może być również wykorzystywana do informowania o wydarzeniu i zawierać jego szczegółowy program.
Choć często pojęcia katalog firmowy i broszura stosowane są zamiennie, to materiały te różnią się od siebie pod kilkoma względami. Pierwszym z nich jest objętość. Katalog firmowy jest znacznie grubszy. Zawiera on więcej stron. Broszura jest zwykle cieńsza i składana - katalog jest za to klejony.
Istotną różnicą między katalogiem firmowym i broszurą jest zakres przekazywanych informacji. W pierwszym materiale zawiera się sporo danych na temat większej ilości produktów i usług. Broszura zaś wykorzystywana jest do przekazywania informacji o mniejszej liczbie przedmiotów. Bardziej skupia się na konkretnych produktach, zamiast prezentować całą ofertę.
Katalog firmowy i broszura to materiały drukowane często wykorzystywane w marketingu. Za ich pośrednictwem przekazuje się cenne dla odbiorców informacje. Materiały te jednak różnią się od siebie. Katalog firmowy jest grubszy i zawiera więcej danych. Broszura stosowana jest także do innych celów, jak np. informowania o wydarzeniu. Jest ona cieńsza i lżejsza, co sprawia, że wygodnie się ją wręcza i przechowuje.