Zamknij

Burmistrz Tomasz Kałużny odpiera zarzuty i dziękuje za wsparcie

10:34, 09.11.2023 ID Aktualizacja: 10:50, 09.11.2023
Skomentuj

– Mam zamiar walczyć do końca o swoje dobre imię i o to, aby wszystkie osoby posługujące się pomówieniami poniosły konsekwencje swoich działań. To dla mnie bardzo trudna sytuacja, bo nagle muszę tłumaczyć się z rzeczy, których nigdy nie zrobiłem. W takich momentach człowiek przekonuje się, kto jest kim. Dlatego tym bardziej dziękuję za wszystkie dobre słowa i wsparcie – mówi burmistrz Tomasz Kałużny.

To chyba nie był dla pana spokojny poniedziałek? 

TOMASZ KAŁUŻNY: – To prawda, nie był to spokojny początek tygodnia. Od kilku lat prokuratura prowadzi śledztwo, w którym w roli oskarżonych występuje kilka osób chcących przed laty inwestować we Wrześni. Śledztwo to nie dotyczy ani mnie, ani urzędu. Mogę przypuszczać, że próbując się „wybielać" przed CBA czy też przed prokuraturą, są gotowe pomawiać inne osoby o rzekomą korupcję. Przynajmniej niektórzy z nich mają już na swoim koncie wyroki karne za różnego rodzaju przestępstwa. Nie mogę wykluczyć, że liczą na łagodniejsze traktowanie przez organy ścigania w zamian za opowiadanie bajek o rzekomej korupcji m.in. burmistrza Wrześni. Co ciekawe, raz to ja miałem rzekomo korumpować – i to nawet nie bezpośrednio, tylko „ktoś słyszał", że przez kogoś – a w drugiej wersji to ja miałem rzekomo chcieć zostać skorumpowany. Problem w tym, że te rewelacje nie mają nic wspólnego z prawdą. Przeczą temu zeznania samych oskarżonych oraz fakty. Osoby, które niby miały uczestniczyć w różnych spotkaniach, zaprzeczają, aby w nich uczestniczyły, albo stwierdzają jasno, że nie znają osób, z którymi niby miały się spotykać. Według tych pomówień podobno chciałem zostać skorumpowany w zamian za podjęcie decyzji, których nie mogłem podjąć, bo nie należą nawet do kompetencji burmistrza. Nigdy nie żądałem od nikogo żadnej łapówki, a w szczególności w związku z budową biogazowni, co zarzuca mi prokurator. Biogazownia i tak nie mogła powstać z zupełnie innych powodów. Od poniedziałku mam wrażenie, że żyję w jakimś „matriksie". Niestety bez względu na te oczywiste fakty prokurator z Prokuratury Krajowej w Poznaniu zastosował wobec mnie, jako podejrzanego o występek, środek zapobiegawczy na czas trwania postępowania. Nastąpiło czasowe zawieszenie w czynnościach służbowych, tj. w obowiązkach Burmistrza Miasta i Gminy Września – stosownie do art. 28g ust. 5a Ustawy o samorządzie gminnym. Mogę tylko domyślać się szerszego kontekstu tej sprawy. 

Jakie decyzje miał pan podjąć w związku z biogazownią? 

– Według pomówień tych osób oskarżonych przez CBA i prokuraturę, miałem rzekomo za łapówkę wycofać wypowiedzenie umowy dzierżawy terenu, na którym miała powstać biogazownia. Jedynym dowodem na te kłamstwa są zeznania tych oskarżonych, które na dodatek wzajemnie się wykluczają. Stanowczo podkreślam, że nic takiego nie miało miejsca. Jako burmistrz nie miałem prawa ani wypowiedzieć tej umowy dzierżawy, ani tym bardziej cofnąć wypowiedzenia. Takie prawo miał wyłącznie zarząd wrzesińskich wodociągów i zresztą skutecznie skorzystał z tego prawa. Umowa została rozwiązana. Na dodatek rzekome cofnięcie wypowiedzenia i tak niczego by nie zmieniło, ponieważ biogazownia nie mogła w tym czasie powstać. Inwestor planował uruchomić biogazownię, do której miały być przywożone różnego rodzaju odpady, w tym zwierzęce, a na to nikt nie chciał się zgodzić ze względu na uciążliwości dla mieszkańców. Te zarzuty wobec mnie są absurdalne i pozbawione jakichkolwiek podstaw. Poza tym sprawa wypowiedzenia umowy dzierżawy była już badana przez prokuraturę, ponieważ w 2019 roku inwestorzy złożyli doniesienie na zarząd PWiK. Prokuratura nie wszczęła nawet postępowania, uznając widocznie, że nie ma do tego podstaw i działania zarządu PWiK nie budziły wątpliwości. 

Co to dokładnie oznacza? 

– Najprościej mówiąc, jestem „burmistrzem na przymusowym urlopie", czyli burmistrzem, który czasowo nie może wykonywać swojej pracy. W tym czasie zgodnie z prawem moje obowiązki wykonuje pierwszy zastępca. Oczywiście nie zgadzam się z takim postępowaniem prokuratury i zaskarżam te działania do niezawisłego sądu. Wierzę, że sprawiedliwości stanie się zadość i to absurdalne zawieszenie zostanie cofnięte. Niestety muszę poczekać na rozstrzygnięcie sądu i nie wiem, kiedy to może nastąpić. Oby jak najszybciej. 

Czyli nie ma mowy o wprowadzeniu komisarza? 

– Oczywiście, że nie. Nie ma takich powodów ani podstaw prawnych. Sytuacja z zawieszeniem jest tymczasowa, choć oczywiście dla mnie osobiście niezwykle trudna i to pod wieloma względami. Na szczęście wszystko w urzędzie i gminie działa normalnie. Mam dobry i sprawdzony zespół pracowników, więc jestem spokojny o funkcjonowanie gminy. 

W takim razie o co może w tym wszystkim chodzić? 

– Tego nie mogę być pewien, ale – tak jak wspomniałem na początku – być może ci oskarżeni przez CBA i prokuraturę próbują pomawiać innych, aby samemu zostać łagodniej potraktowanym. Nie wykluczam też szerszego kontekstu sprawy. Każdy może ocenić sam pewne fakty, np. sprawa przeciw tym oskarżonym toczy się już kilka lat i nagle, kilka miesięcy przed wyborami samorządowymi, na podstawie pomówień tych podejrzanych osób, o zerowej wiarygodności, zawiesza się w czynnościach urzędującego burmistrza. Kolejna sprawa – od dawna CBA cieszy się opinią służby uwikłanej w działania przeciw opozycji demokratycznej, która wygrała ostatnie wybory. Słyszymy przecież opinie, że CBA powinno zostać zlikwidowane. To ostatnia szansa na dobranie się do ludzi Platformy i opozycji w ogóle. Jeżeli ktoś rzeczywiście chciałby zlikwidować CBA, zapewne usłyszy oskarżenia, że likwidując, chce chronić kolegów z Platformy takich jak ja. Każdy może sam to ocenić. Czy to wszystko kwestia przypadku? Wystarczy przeczytać skandaliczny wpis ministra Ziobry na platformie X (dawny Twitter).

Co pan zamierza dalej? 

– Oczywiście nie mam zamiaru poddać się tej sytuacji. Wierzę, że niezawisły sąd uchyli te absurdalne i bezpodstawne decyzje dotyczące zawieszenia mnie w pracy. Mam zamiar walczyć do końca o swoje dobre imię i o to, aby wszystkie osoby posługujące się pomówieniami poniosły konsekwencje swoich działań. To dla mnie bardzo trudna sytuacja, bo nagle muszę tłumaczyć się z rzeczy, których nigdy nie zrobiłem. W takich momentach człowiek przekonuje się, kto jest kim. Dlatego tym bardziej dziękuję za wszystkie dobre słowa i wsparcie. 

(ID)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(129)

I proszęI proszę

74 43

Łapówkarz ma immunitet, z celi do Brukseli. Takie są standardy PO. 10:52, 09.11.2023

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

paragrafparagraf

13 6

Jeszcze chwila i do celi trafi ten co 5o tys zł w kopercie dał. A kto to był to się dwoiedz. 11:07, 09.11.2023


zaratusztraszzaratusztrasz

20 2

od kiedy burmistrzowie mają immunitety? 11:08, 09.11.2023


SekatorSekator

19 17

I proszę- Parlament UE uchylił imiunitety pisiorom Kempie Jakiemu Mazurek i Porębie. Z Brukseli do celi . Giertych już zaciera ręce i nie pomoże beczenie na falach radia z Torunia, 11:40, 09.11.2023


Za coZa co

15 10

Zabierają za to że przestrzegasz przed czarnuchami, a jak bierzesz łapówy, to jesteś święty. 12:39, 09.11.2023


UważajUważaj

8 3

Sekator co lajkujesz bo jak się któremuś lewakowi nie spodoba, to wylądujesz w więzieniu. 16:40, 09.11.2023


SdzxSdzx

6 10

Tak jak wszyscy zPO same złodzieje i lapowkarze to sa żałosne osoby 23:15, 09.11.2023


Jarek11Jarek11

4 2

Jaki wyrok ma ten " łapówkarz" ? Prezes PiSu dał 50 koła księdzu w kopercie. Nawet nie został przesłuchany a ty *%#)!& o standardach PO ? 17:26, 10.11.2023


........

26 21

"Nigdy nie żądałem od nikogo żadnej łapówki, a w szczególności w związku z budową biogazowni, co zarzuca mi prokurator. " - z reguły łapówki się nie żąda, raczej sugeruje, ale mnie bardziej zadziwia forma tego zdania "nie żądałem od nikogo żadnej łapówki, a w szczególności w związku z"...
nie żebym specjalnie się tym przejmował... ale polityka to brudna gra i w tym wypadku wygląda na to, że naszego burmisia ktoś próbuje nieźle wydymać... 10:57, 09.11.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Tak samoTak samo

22 1

Jak senatora Grodzkiego. 11:03, 09.11.2023


BaryłaBaryła

4 2

Warunki na zgrupowaniu miałyśmy bardzo dobre i nie jest prawdą że nad łóżkami dach przeciekał, w szczególności że prawie wcale nie padało. 17:36, 09.11.2023


po czym poznaćpo czym poznać

54 17

że Kałużny kłamie? .... Po tym, że porusza ustami! 11:07, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpokojnieSpokojnie

53 27

Niezawisłe sądy cię uniewinnią, wystarczy odpowiednio POdzielić się. 11:09, 09.11.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Odwdzięczymy sięOdwdzięczymy się

24 8

Marsz miliona tog do czegoś zobowiązuje. Ty bronisz nas, my bronimy ciebie. 11:10, 09.11.2023


marudamaruda

13 2

Niezawisłe sądy są ,panie zawieszony ,a ze świeczką był jak Janek przemawiał pod sądem w obronie demokracji.Nojman uwzględni członkostwo w PO ,a wrazie POtrzeby to w Unii kilku wrzesnian 16:13, 09.11.2023


TrtereTrtere

51 77

Tomek walcz, jesteśmy z Tobą ! 11:10, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MRCLMRCL

44 75

Uważam, że w tej sytuacji powinniśmy wspierać Pana Burmistrza. Wierzę, że prawda się obroni... 11:11, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zgadzam sięZgadzam się

20 6

Mów prawdę, a będzie dla ciebie lepiej. Niewiele lepiej ale lepiej. 11:14, 09.11.2023


NIckoNIcko

48 17

ślicznie napisane, ale... no właśnie, czy ktoś w to wierzy? 11:16, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BaryłaBaryła

10 7

Józef K. 11:16, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

knuobknuob

48 23

Czyli to zwykły łapówkarz ! Ciekawe czy tez za ten wiadukt wziął łapówkę! 11:19, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SekatorSekator

35 38

Parlament UE uchylił imunitety pisiorom Kempie Jakiemu Mazurek i Porębie a tacy święci . Giertych się za nich weźmie nie pomoże beczenie na falach radia z Torunia 11:20, 09.11.2023

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

kibic2kibic2

2 2

Tym skorumpowanym (chyba ok 60-70) też? Czy chronią swoich co by kolejnych nie wsypali? 12:21, 09.11.2023


PELA OKKOPELA OKKO

10 4

Giertych mysli jak swoja dupe obronic udawajac martwego jak sie wytluczy z tych MILIONOW co zdefraldowal siedzi na EMIGRACJI 13:00, 09.11.2023


SekatorSekator

3 6

Pela- Giertych za tego od tych trzech wież też sie zabierze i kajdankach go wyprowadzą 13:16, 09.11.2023


UważajUważaj

8 0

Sekator co lajkujesz, bo jak się nie spodoba jakiemuś lewakowi, to wylądujesz w więzieniu. 16:44, 09.11.2023


OysterOyster

1 1

Za poglądy. 10:20, 11.11.2023


Bogumiła Bogumiła

29 7

Polska to dziwny kraj. 11:23, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

johnyjohny

45 14

Wg. mnie jest jednak coś na rzeczy, czego by nie mówić o CBA, to nie wydaje mi się, żeby podejmowali takie kroki jakby nie mieli twardych dowodów. Każdy polityk czy to z prawej czy z lewej strony będzie się tak bronił, że to działania polityczne itd. Poczytajcie co mówią dziś ci z Pis-u którym zawiesili dziś immunitety w Parlamencie Europejskim, bardzo podobna linia obrony. Polityka to układy, pieniądze wpływy, obłuda i jedno wielkie kłamstwo. Ludzie słyszą co chcą usłyszeć, a politycy mówią to co chcieliby, aby ludzie usłyszeli. 11:33, 09.11.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Różnica takaRóżnica taka

9 3

Że tamci z PiSu nie wymigują się że czegoś złego nie zrobili. Tylko to jest absurd żeby za polubienie strony o przestrzeganiu przed zagrożeniem czarnuchów immunitet uchylali, a za łapówy nie. 13:17, 09.11.2023


PegazPegaz

3 2

Być może go podsłuchiwali? 16:41, 09.11.2023


UważajUważaj

4 1

Johny komu lajkujesz, bo jak się nie spodoba jakiemuś lewakowi, to wylądujesz w więzieniu. 16:47, 09.11.2023


RetyRety

5 1

To jest sztandar wPO kras oszukiwać i korumpowac 23:20, 09.11.2023


ABCABC

47 10

nie przekonują mnie te wyjaśnienia... 11:52, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osiemgwiazdnaniebieosiemgwiazdnaniebie

7 20

https://wrzesnia.info.pl/pl/19_wiadomosci-z-regionu/635_wrzesnia/25541_burmistrz-tomasz-kaluzny-odpiera-zarzuty-i-dziekuje-za-wsparcie.html#dodaj-komentarz 11:52, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

osiemgwiazdnaniebieosiemgwiazdnaniebie

31 49

Szkoda, że wy pisiory już nie pamiętacie co wasi idole Mati, Daniel i Jacek zgotowali społeczeństwu, rączki czyściutkie. HA TFU! Osiem gwiazdek i jazda z wami do spodu. Na zawsze.
11:53, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Walek Szuflada.Walek Szuflada.

7 5

A co takiego zgotowali społeczeństwu ? Że głodnym dzieciom pomogli i starszym ? Że podnieśli zarobki, kwotę wolną od podatku 30 tys i zwolnienie od podatku osoby do 26 roku ? Nic nie potraficie tylko 8 gwiazdek.Żałosny jesteś 20:49, 10.11.2023


Anty pisAnty pis

43 12

jestem za PO ale na Kałużnego i Jaśniewicza nie oddam głosu! Pora teraz zająć sie Jaśniewiczem oraz wice Burmistrzami 12:05, 09.11.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

~~róża~~róża

8 1

na Jaśniewicza nie musisz głosować, starosta nie jest wybierany w bezpośrednich wyborach, tak jak burmistrz. Nie musi być nawet radnym, żeby być starostą. 13:12, 09.11.2023


HmmmHmmm

2 2

Jesteś za PO czyli też kradniesz i bierzesz łapówki? 10:08, 10.11.2023


Andrzej z dalekaAndrzej z daleka

23 25

Wyroki wydaje niezawisły Sąd a nie Minister Ziobro politycznym ujadaniem. Bywam we Wrześni parę razy w roku, to b.fajne miasto.


12:37, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIEWINNYNIEWINNY

37 8

Oni wszytkie som niewinne 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🙄🙄🙄🙄 12:40, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Winne, winneWinne, winne

4 1

A sum, to je taka ryba. 14:02, 09.11.2023


BOCHATERSKO OPIERAŁ BOCHATERSKO OPIERAŁ

40 5

BOCHATERSKO OPIERAŁ SIĘ KAŻDEJ ŁAPÓWCE - medal dzielnego pacjenta 🙂 12:42, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Babcia Kasia Babcia Kasia

1 1

Bohater to trudne słowo 12:29, 15.11.2023


PELA OKOPELA OKO

38 25

W PO same KOPERCIARZE LAPOWKARZE 12:48, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BeniuBeniu

9 6

A ten od trzech wież to aniołek 13:17, 09.11.2023


WOWWWWOWWW

23 3

Zawieszenie w czynnościach, bezprecedensowa rzecz 12:55, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SilaSila

45 3

A jak było z działkami na Słomowie czy też sami niewinni 12:58, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zbigniew WozniakZbigniew Wozniak

41 3

Dobre słowa A pytam się co z działkami w słomowie Tomku?
Wy wszyscy się nadajecie by was kosa trafiła. 13:06, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

~~róża~~róża

15 42

Ile w was jadu, w głowie się nie mieści. Dopiero się zaczęło, a już chcecie, żeby został posadzony, nie tylko on, ale może wszyscy na stanowiskach. Może to prawda, a może tylko intryga skierowana, żeby pozbawić go stanowiska. Tego na razie nie wiecie, więc nie osądzajcie. 13:07, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do celiDo celi

9 1

W każdej plotce jest ziarno prawdy. Jestem bardzo ciekaw, czy dobiorą się tematów dotyczących VW, tuneli na Działkowców i innych. Pan Starosta również powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności za zadłużenie naszego szpitala. Potem to wszystko wygląda jak teraz. Zamykane oddziały (udarówka), SOR w dramatycznym stanie, brak funduszy na rozwój i dalej tak można wymieniać. Czas zakończyć te długoletnie machlojki i postawić na ludzi, którym zależy na rozwoju miasta. 23:33, 09.11.2023


Miś WWMiś WW

21 5

Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy! 13:14, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakPolak

31 23

Do wszystkich co wydają osądy pochopnie na podstawie informacji medialnej. Dopóki wina nie jest udowodniona osoba jest niewinna. 13:14, 09.11.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Moja bardzo wielka wMoja bardzo wielka w

10 5

Coś nieprawdopodobnego?
Czyli rozumiem że nie będziesz krytykował nikogo z tego i obecnego rządu, dopóki sąd nie udowodni mu winy? Czy tak? 13:24, 09.11.2023


Do Moja bardzo wielkDo Moja bardzo wielk

13 2

Krytyka jest to ocena dobrych i złych stron z danego punktu widzenia. Natomiast wydanie wyroku z jego konsekwencjami dla danej osoby jest możliwe tylko wtedy kiedy ma się ku temu dowody. Niezbite. Zasada domniemania niewinności nadal obowiązuje. Polityka to brudny świat. Tam każdy każdemu wilkiem.cyt - Jeśli ktoś z Was jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem.
Łatwo jest krzyczeć z tłumem - one jest winny - jeżeli jednak z tłumu wybiorą Ciebie i zapytają skąd masz taką pewność to co odpowiesz? 13:44, 09.11.2023


PolakPolak

11 2

Do Moja bardzo wielka - Krytyka jest to ocena dobrych i złych stron z danego punktu widzenia. Natomiast wydanie wyroku z jego konsekwencjami dla danej osoby jest możliwe tylko wtedy kiedy ma się ku temu dowody. Niezbite. Zasada domniemania niewinności nadal obowiązuje. Polityka to brudny świat. Tam każdy każdemu wilkiem.cyt - Jeśli ktoś z Was jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem.
Łatwo jest krzyczeć z tłumem - one jest winny - jeżeli jednak z tłumu wybiorą Ciebie i zapytają skąd masz taką pewność to co odpowiesz? 13:46, 09.11.2023


Wielka winaWielka wina

4 2

To sobie ich pozwij. Mnie to nie rusza. Skoro tak się postępuje na codzień w polityce ogólnopolskiej, to nie widzę powodu by nagle nie stosować tego w polityce lokalnej. Tym bardziej, że to nie są pierwsze zarzuty w kierunku tego człowieka. Skoro można używać 8 gwiazd w polityce, to i 7 wrzesińskich gwiazd nie powinno nikomu zaszkodzić. :-) 16:30, 09.11.2023


Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

32 48

Szanowni Państwo, odkąd odszedłem z „WW” wrzesińskie sprawy interesują mnie o wiele mniej niż dawniej, ale to, co się teraz dzieje wokół burmistrza, trudno nie zauważyć. I chociaż Tomasz Kałużny nie jest już dzisiaj moim przyjacielem, od kilku lat nie utrzymujemy żadnych kontaktów, to znam go na tyle dobrze, żeby nie wierzyć w wersję prokuratury. To nie jest złodziej, ani łapówkarz. Komentarz Ziobry dobitnie wskazuje na to, że cała sprawa ma podłoże polityczne. Ludzie, czy nie widzicie tego?! Pisiory mszczą się na PO za odebranie im władzy i jeszcze na koniec robią cyrk na podstawie tego, że jakiś podejrzany, czy oskarżony, mający na koncie jakieś wyroki, rzuca na burmistrza podejrzenia korupcyjne. A prokuratorzy to łykają i biorą za podstawę do zawieszenia w czynnościach. Założę się, że dowody przeciwko Kałużnemu okażą się zwykłą lipą, ale nikt za to nie beknie, bo kiedy sąd to w końcu stwierdzi, ziobrowych prokuratorów i samego Ziobry już nie będzie. A tzw. ludzie i tak bezrefleksyjnie będą powtarzali, że „coś w tym musiało jednak być”. I to jest przykre. 13:59, 09.11.2023

Odpowiedzi:11
Odpowiedz

Dla wasDla was

12 17

To wszystko jest polityczna zemsta pisiorów. Skoro to nie jest zemsta, to z jakiego powodu Glapinskiego PeOwcy pod trybunał stanu? A prezydent Duda, to co wam zrobił, że tak usilnie zapowiadacie? Bo nie chce Tuska na premiera mianować. Ten co życzy prezydentowi gałąź i sznur, to sam powinien na nim zawisnąć. 14:10, 09.11.2023


KonstytucjaKonstytucja

5 15

Konstytucja się pisiorze kłania, jeszcze masz tupet kufą warczeć 15:33, 09.11.2023


A tyA ty

16 6

Przestań tą konstytucją sobie dupę wycierać folksdojczu. Nie znasz jej, a się wymądrzasz. 15:51, 09.11.2023


Skąd...Skąd...

14 1

...ta obrona? Z litości, z przyzwoitości, ze strachu? 16:47, 09.11.2023


Teodor JabłczyńskiTeodor Jabłczyński

20 4

@Waldemar Śliwczyński; dość groteskowe tłumaczenie 🤣 co zrobisz, gdy się okaże, że dowody są twarde a ów Tomasz zostanie skazany? *Odszczekasz* to na Rynku wrzesińskim? Być może twój wywód może dotrzeć do części mieszkańców tego zacofanego miasteczka (o tej gazetce też wiele napisano 🤣), ale skonstatuj proszę, że mogą to przeczytać ludzie inteligentni! 😭 17:22, 09.11.2023


BaryłaBaryła

19 1

A w czasach niezależnego dziennikarstwa byliście panowie przyjaciółmi? 17:40, 09.11.2023


@dla was@dla was

5 4

Glapiński zostanie postawiony przed trybunał stanu za to, że nie chce żeby pan Mucha więcej zarabiał. 19:21, 09.11.2023


@Jack@Jack

17 2

Milczenie jest złotem @Waldemar Śliwczyński! Kombinowanie z Ziobrą i upolitycznianie tła...? Oj - słabe to jakieś... Ma pan wyrzuty, że pomagał kiedyś niszczyć konkurencję? Nie lepiej po prostu pomilczeć i poczekać chwilkę? 20:06, 09.11.2023


O czym ty mówiszO czym ty mówisz

14 2

W.Ś. Przestań się ośmieszać. Powiedz jeszcze, że T.K. dorobił się uczciwie tak dużego majątku. Większość myślących mieszkańców Wrześni dobrze wie o interesach burmistrza, niekoniecznie czystych. Każdy, kto wykorzystuje stanowisko w administracji publicznej do własnych, osobistych interesów, powinien zostać potępiony i od razu odsunięty od jakiejkolwiek władzy. Cała ta banda od kilku lat źle pachnie i trzeba wreszcie coś z tym zrobić. 23:47, 09.11.2023


HmmmmHmmmm

9 1

Ale wiesz, Waldku, że przedsiębiorca, który zwrócił się do CBA jest członkiem PSL, a nie PiS?

I może oPOwiedz coś więcej o przyjaźni niezależnego ponoć dziennikarstwa z burmistrzem? Czy ta przyjaźnie o obejmowałeś też starostę? 10:14, 10.11.2023


Też nie wierzę Też nie wierzę

3 3

W winę T. K., ale Pana argumentacja odwołując się do politycznych kwestii totalnie do mnie nie przemawia. Nie widzę sensu ataku CBA 3 tygodnie po wyborach. Nie ma w niej logiki. Gdyby Ziobro tym kierował, zrobiłby to dużo wcześniej. Chyba że założymy, że jest pozbawiony jakiegolwiek IQ.-Zwolennicy PO pewnie tak zakładają, ale... 21:16, 10.11.2023


PolakPolak

40 5

A wszyscy myśleli że wpadnie za deweloperke a tu jakaś bio gazownia ;-) 14:14, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TeofiloTeofilo

5 1

W punkt. 22:17, 09.11.2023


Nice Nice

8 27

Wierzę że jest nie winny... 14:30, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nice1Nice1

6 31

Wiemy że jest Pan niewinny... 14:32, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bob budowniczyBob budowniczy

42 3

Kto zakładał spółkę Wodociągów - Gmina Września Kto ma udziały w spółce - 100% Gmina Września dane z umowy spółki wodociągów i kanalizacji z siedzibą we Wrześni. Kto stoi na czele Gminy Września ? Burmistrz i czy aby burmistrz nie ma wpływu jako „właściciel” na działanie spółki. Proszę nie obrażaj Pan inteligencji czytelników. 14:44, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BaryłaBaryła

6 3

Oczywiście że nie ma wpływu. Jak na przełożonego żony. 17:38, 09.11.2023


InkaInka

13 35

Nie można pisać ,że jest winny burmistrz skoro nie ma na to dowodów . To jest rzucanie obelg. Opamiętajcie się ,nie macie nic do roboty. 15:28, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Skąd wiesz? Skąd wiesz?

0 1

. 07:52, 12.11.2023


CycekCycek

25 5

Ciekawe skąd ma taki majątek. Niech go sprawdzą lepiej 17:08, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WrzeWrze

13 37

Wierzę w niewinność naszego Burmistrza,
Jest lojalny wobec innych ludzi, bardzo dużo robi dla naszego miasta.
Sprawa dotycząca korupcji byłaby ostatnią rzeczą o której można by pomyśleć.
Jestem murem za Panem Tomaszem i wszyscy powinniśmy walczyć o jego dobre imię. 17:29, 09.11.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TakTak

4 3

Dużo robi dla swoich POlitycznych KOlegów, dlatego będziemy bronić pana Tomasza jak niepodległości. 21:46, 09.11.2023


turysta111turysta111

9 3

Kałużny to tandeciarz noszący tureckie podróby, lansujący się za publiczne pieniądze,szastający publiczna kasą .... 22:09, 09.11.2023


WyborcaWyborca

33 3

Proszę Pana , człowiek uczciwy nie ma propozycji korupcyjnych, ale na to trzeba sobie zapracować. 17:55, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

albertoalberto

1 3

PDW 18:07, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytek Pytek

18 1

Ja się tylko pytam,czy to prawda ,że deweloperka musiała się też hojnie opłacać???


18:43, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

12 30

Do „Teodora Jabłczyńskiego”: gdyby były twarde dowody, to by go zatrzymali. Pic na muchy fotomontaż. Nic na niego nie mają, to tylko show medialny. Te same media, które dzisiaj tak ochoczo powtarzają groźnie brzmiące słowa pod adresem Kałużnego, czyli te kontrolowane przez PiS, nie wrócą do tematu, gdy sąd oddali zarzuty prokuratury i przywróci TK do pracy. Zobaczycie, że tak będzie. 20:00, 09.11.2023

Odpowiedzi:14
Odpowiedz

KikKik

13 1

Po to go zwolnili aby takie bzdury peplał 21:00, 09.11.2023


Teodor JabłczyńskiTeodor Jabłczyński

20 0

@Waldemar...; trochę za dużo tłumaczenia jak na dorosłego faceta 🤣 Zbyt dużo usprawiedliwień 😭 21:24, 09.11.2023


Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

2 14

Do „Teodora”: przestań człowieku bełkotać, odezwij się albo merytorycznie, albo wcale.
Do „Kik”: czy oprócz ocen cudzych wypowiedzi, potrafisz wnieść coś konkretnego do dyskusji? Widzę, że nie, więc lepiej daj nam spokój. 22:05, 09.11.2023


Teodor JabłczyńskiTeodor Jabłczyński

12 1

Merytorycznie z tobą? Nie żartuj 🤣 22:22, 09.11.2023


WwWw

16 1

Panie Waldemarze. Komornika sądowego we Wrześni również nie zatrzymali a finalnie został skazany. Wszyscy jesteście po tych samych pieniądzach 22:29, 09.11.2023


GooberFishGooberFish

15 1

Śliwczyński, to co piszesz to nie merytoryka! To obrona kolegi, jednostronna, bez nawet odrobiny chęci wgłębienia się temat. Tak więc tylko ośmieszasz się publicznie. No, ale to twoja gazeta, więc pisz co ci się podoba 🤣 08:28, 10.11.2023


Keram Keram

14 0

Śliwczyński atakuje komentujących narzucając jedyną słuszną według niego linię? No źle to wygląda. A przecież gazetka taka obiektywna, bezstronna 🤣 08:48, 10.11.2023


papugapapuga

15 0

Śliwa, dej se spokój z tą obroną. Po co ci to? 09:23, 10.11.2023


PełowiecPełowiec

9 5

Ostatnie lata to raczej współpraca T.K. z Pisem. 10:03, 10.11.2023


HmmmHmmm

9 1

Skoro go nie aresztowali (aresztuje sąd, nie CBA czy prokuratura) to widocznie dowody są mocne i nie ma obaw, że ewentualne mataczenie coś zmieni. 10:17, 10.11.2023


Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

1 12

Widzę, że niektórzy znawcy spraw wszelakich nie zauważyli, że od prawie trzech lat nie mam nic wspólnego z „WW”, jestem na emeryturze i teraz zajmuję się już tylko fotografią – własną oraz wydawaniem ogólnopolskiego pisma artystycznego o fotografii „Kwartalnik Fotografia” (zapraszam na https://kwartalnikfotografia.pl). Dlatego jestem już całkowicie niezależny od Was. To cudowne uczucie. 11:29, 10.11.2023


GooberFishGooberFish

10 0

Waldemar; co kogo obchodzi co robisz? Jako osoba publiczna **niegdyś?** komentujesz jednak sprawy *wrzesińskie* więc nie usprawiedliwiaj się teraz! Tak mogą robić przedszkolaki! A zachowujesz się dość oryginalnie; rzucasz usprawiedliwienia, wyjaśnienia, jakiś bełkot i uciekasz w tłumaczenia! Gdzie tu dojrzałość? Zapytam 🤣 11:57, 10.11.2023


argumentacja argumentacja

5 2

. Szanowny Panie, mam tylko jeden problem. Dlaczego tego show nie zrobiono przed wyborami? 3 tygodnie temu miałoby to sens, Teraz (dla mnie) Pana argumentacja do mnie nie przemawia. Nie staję po żadnej że stron, bo jak Pan nie mam wiedzy. 19:33, 10.11.2023


GooberFishGooberFish

7 0

*Pic na muchy fotomontaż*; cóż za język gościa, który chciał uchodzić za intelektualistę 🤣🤣🤣 A sposób i poziom obrony kolegi wyraźnie pokazuje poziom 😭😭😭 21:02, 10.11.2023


ObrońcaObrońca

21 3

Panie Tomaszu kto Panu pozwolił takie oświadczenie złożyć. Nierozumie Pan że każde słowo z tego oświadczenia będzie badane przez śledczych pod kątem wiarygodności Pana wyjaśnień. Przecież każdy wie kto jest prezesem spółki Wodociągi i jakie Was relacje łączyły dla średnio rozgarniętego obserwatora życia publicznego te wyjaśnienia nie trzymają się kupy. Pana obrońcy nigdy nie powinni pozwolić na coś takiego to jest postępowanie karne nie cywilne. 20:59, 09.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AbcAbc

1 6

"Przecież każdy wie kto jest prezesem spółki Wodociągi i jakie Was relacje łączyły"
Kolejny śledczy opierający się na braku dowodów 22:25, 09.11.2023


MyślącyMyślący

22 2

Człowieku Ty masz zakaz kontaktowania się z pewną grupą osób, a dziękujesz za wsparcie jakie wsparcie? od kogo? Sam sobie nie pomagasz 21:07, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mirosław Harry HarenMirosław Harry Haren

3 28

Wierzę w Burmistrza i nigdy nie było lepszego

22:22, 09.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tusk2Tusk2

17 4

Śliwa ty chyba już zbaraniales do końca,jak mu udowodnią to będziesz szczekał na Szczecińskiej 09:39, 10.11.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

2 11

Ja przynajmniej pod imieniem i nazwiskiem komentuję, nie to co ty. 11:21, 10.11.2023


GooberFishGooberFish

6 0

Śliwczyński; odpowiedź trochę bez sensu 🤣 Dla przypomnienia; merytorycznie ustosunkowujemy się do treści rozmówcy 🤣 09:43, 11.11.2023


Dorota MaierDorota Maier

2 20

Ja tesz Wierzę w Pana Burmistrza Dobry Człowiek ❤️ 09:42, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuhahahahaBuhahahaha

10 3

Tomek jest pra domowy, jak Tusk - ja mu wierzę :D :D :D 09:58, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmmmHmmmm

13 5

Komunistyczny europarlament uchylił immunitet czwórce posłów PiS za polajkowanie filmiku pokazującego PRAWDZIWE wyczyny islamskich ubogacaczy na zachodzie. Sprawę do polskiego sądu skierował ukrywający się w Norwegii złodziej Gaweł, a do europarlamentu wniosek o odebranie immunitetu skierowała "sędzia" z Iustitii (pozaparlamentarny koalicjant PO). W europarlamencie poseł sprawozdawca ostrzegał, że jest to wniosek polityczny, ale oczywiście lewacy z EPL i lewacy z lewicy byli za.

Europarlament to coś na wzór parlamentu dawnego sowieckiego sojuza. A, jak wiadomo, cenzura to lewaka natura. I na twoim miejscu, kretynie, bym się nie cieszył, bo kiedyś przyjdą i po ciebie. 10:05, 10.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wujekwujek

2 7

przestań chlać bo bredzisz od rzeczy 11:53, 10.11.2023


NadolnyNadolny

5 11

Faktycznie słabe to. Nie ma żadnych dowodów. Chyba że są taśmy z kawiarni Kuczora lub Winiarni?????? 10:26, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Waldemar ŚliwczyńskiWaldemar Śliwczyński

3 17

Do „Teodora”: przestań człowieku bełkotać, odezwij się albo merytorycznie, albo wcale.
Do „Kik”: czy oprócz ocen cudzych wypowiedzi, potrafisz wnieść coś konkretnego do dyskusji? Widzę, że nie, więc lepiej daj nam spokój. 11:18, 10.11.2023

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GooberFishGooberFish

11 0

Waldek; pogubiłeś się we własnej gazetce? 😭😭🤣🤣 11:58, 10.11.2023


***** WŚ***** WŚ

9 1

Cytat z W. Śliwczyńskiego: 'Czyteliny zgłupieli'. Odejdź dziadek na emeryturę i nie kompromituj się więcej. Obraziłeś setki jeśli nie tysiące wrześnian, więc nawet mi tu nie płacz że ktoś ciebie atakuje. Spiep$zaj dziadu!!! 22:56, 10.11.2023


PhilipPhilip

5 1

Redaktorku, według ciebie merytorycznie to znaczy tak jak ty chcesz? Sięgnij do jakiegoś słownika. Sprawdź co ten wyraz oznacza. I przestań się ośmieszać 🤣 09:47, 11.11.2023


bolobolo

17 7

teraz jak rudy wróci to dopiero zacznie się prawdziwe łapówkarstwo 12:04, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ReniReni

5 16

PiS robi czystki, zaczyna się kampania samorządowa, szkoda że przy okazji łamie się ludziom życie. Walcz 12:39, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BierzgliniakBierzgliniak

10 17

Uważam że nie mają dowodów bo o areszt tymczasowy nie wystąpili by się nie ośmieszyć. Zwykłe rzucanie błotem w myśl zasady coś sie przylepi 13:52, 10.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HmmmHmmm

4 1

O areszt tymczasowy prokuratura występuje, kiedy jest obawa matactwa. Jeśli są dowody nie do obalenia, np. nagrania, to obawy nie ma, a tym samym nie potrzeba stosować aresztu. 00:20, 11.11.2023


Film oglądałem Film oglądałem

6 1

https://www.youtube.com/watch?v=iwF0zinbc88

14:10, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j23j23

13 1

powoli pęka czerwona wrzesnia a taki kawał jak podpadłeś zaraz zawał 15:07, 10.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RedNacz;RedNacz;

7 0

Nazywa się to *dziennikarstwem lokajskim*? 🤣🤣🤣 10:04, 11.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaniePanie

10 7

Włodarze jestem dumny, że nigdy nie był Pan moim burmistrzem.
To już Pana ostatnia kadencja.
Reszta gatkami też pewnie trzęsie.
PO to banda i ta banda rządzi Wrześnią.
Wszyscy wiemy, że to wszystko śmierdzi. 11:06, 11.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POKOPOKO

8 4

uniewinnią niewinnego,ale na arenie powiatowej jest już politycznym trupem! 14:31, 11.11.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OysterOyster

1 3

Tere fere. Zabroni palić węglem, zlikwiduje handel w centrum, zakaże jazdy benzyniakami a Wrześnianie i tak Go wybiorą. Z prostej przyczyny: ***** ***. Niech będzie źle byle PiS nie rządził. 10:20, 12.11.2023


Stare przysłowieStare przysłowie

11 3

mówi; *tylko winni się tłumaczą* 😭🤣 17:06, 11.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlkaaOlkaa

8 4

Ma tupet, odpiera zarzuty żałosne!!!! człowieku gdzie masz sumienie,to chora i niemoralna wypowiedź! 00:09, 12.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kawał czasukawał czasu

1 0

10 lat... 09:20, 14.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%