Obraz peregrynujący obecnie po całej archidiecezji gnieźnieńskiej dotarł na osiedle Sławno autem-kaplicą w zwyczajowej asyście policji i straży pożarnej.
Pierwsze powitanie i modlitwy miały miejsce na ul. Słupskiej. Na spotkanie obrazu parafianie i duchowni wyszli w procesji spod kościoła. Ikonę do kościoła zamiennie nieśli ojcowie, matki, młodzież i Wojownicy Maryi. W kościele obraz witali kolejni parafianie, odczytując apele i składając kwiaty.
Uroczystą mszę w przepełnionej świątyni koncelebrowało pięciu księży z wrzesińskich i podwrzesińskich parafii pod przewodnictwem ks. dziekana Adama Zalesiaka.
Obraz będzie obecny w parafii św. Kazimierza do jutra. W tym czasie (także w nocy) odbędzie się tam wiele mszy, czuwań i spotkań rożnych parafialnych wspólnot. Msza pożegnalna odbędzie się w piątek o godz. 16.00.
Następnie ikonę przyjmą kolejno parafie św. Ducha, św. Jadwigi, fara oraz parafia św. Krzyża. Obraz opuści Wrześnię we wtorek 15 listopada. Szczegółowe harmonogramy mszy i przejazdów obrazu znajdują się na stronach internetowych poszczególnych parafii.
Qwerty99722:18, 10.11.2022
Po co kłamiecie, ten "obraz" to zwykła kopia. Kolejny złoty interes sukienkowych, a ciemnota buli kasę.
Ww22:48, 10.11.2022
Ale to jest kopia i wszyscy o tym wiedzą.. Była u nas 42lata temu dodam.
Bozenna23:32, 10.11.2022
Cyrk na kółkach
jolkaaa23:38, 10.11.2022
ale z ciebie quasimodo.jesteś żałosna
No to...06:23, 11.11.2022
się pośmiej i sobie ulżyj, zamiast o tym gadać. I zrozum, że twój śmiech nikogo nie obchodzi.
OlaB08:21, 11.11.2022
Sama jesteś cyrkiem na kółkach i wszyscy się z ciebie śmieją 😁
Finek18:50, 11.11.2022
Masz rację Bozenna, to jest cyrk na kółkach, do tego te stoiska z gadżetami, kilometry szmat rozwieszone przy drogach…
palik23:55, 10.11.2022
Ludzie po co atakujecie,obrażacie,dlaczego w Was tyle nienawiści,agresji?
Dex 04:34, 11.11.2022
Niech sobie każdy wierzy w co tam chce, jak sobie ludzie chca klęczeć przed zdjęciem w oprawie to niech sobie klecza. Jak chca sobie za księdzu płacić to niech płaca. Ale do cholery nie utrudniajcie mi życia i nie zamykajcie dróg !!!
Dla mnie kościół , przez działania swoich wysłanników i polityków, utracił caly autorytet który zbudował w latach walki z komuna. Powiernicy działań chociażby księdza Popieluszki , wszystko spartaczyli swoją chciwością, zakłamaniem, zachłannością obłudą kłamstwem i tak by można jeszcze wymieniać.
Skoro....06:30, 11.11.2022
....jest spora grupa ludzi na drodze, która legalnie wyznaje swoją wiarę (sam to przyznajesz), to dla bezpieczeństwa tych ludzi oraz pozostałych, którzy tej wiary legalnie nie wyznają, policja wraz z innymi służbami musi przeorganizować ruch uliczny. Tak jest w każdym cywilizowanym kraju. Chcesz z tym walczyć?
I jeszcze jedno...06:34, 11.11.2022
A to, czym dla ciebie jest kościół, nikogo nie obchodzi (i nie powinno obchodzić). Po co więc publicznie o tym gadasz, co? Daruj sobie.
Galys08:18, 11.11.2022
Co ty piszesz Belzebubie, zapytaj sam siebie jakim jesteś człowiekiem .
Michalek08:22, 11.11.2022
Strzel sobie baranka kolego 🤣
Dex 09:08, 11.11.2022
Bo mam prawo wyrażać publicznie własne poglądy i żaden kościół ani mężczyzna w sukience tego nie zmieni.
A co, duch inkwizycji ciagle żywy widzę .
@Dex09:44, 11.11.2022
Masz prawo, i owszem, tylko zrozum, że Twoje poglądy w tej kwestii nikogo nie obchodzą. Skoro masz swoje sprawy względem Kościoła, to je rozwiązuj. Takie twoje prawo. Ale po co angażujesz w to innych, głosząc wszem i wobec swoje poglądy? Doprawdy, trudno to pojąć.
Żbik Jurek 08:27, 14.11.2022
Tylko żeby to nie szło z pieniędzy podatników bo każda taka zabawa jest dotowana z naszych ciężko wyrobionych pieniędzy.
Rafał.06:15, 11.11.2022
Każdego dnia o godz.15.oo odmawiajcie Koronkę do Miłosierdzia Bożego.
Polak06:20, 11.11.2022
Jeżeli słyszę że komuś się nie podobają się te obchody Maryjne.Próbuje narzucić ludziom co mają robić i w kogo wierzyć to niczym się nie różni od tych
Rządzących, którzy chcieliby decydować o wszystkim i o wszystkich !
Obywatelka08:19, 11.11.2022
Właśnie Ci rządzący wpisują się w narrację jakoby rzymski katolicyzm był jedyną słuszną ścieżką duchową... A ścieżka duchowa to tzw. private matter - każdy może mieć swoją i nie musi się z niej tłumaczyć (teoretycznie - bo, niestety, nie każdy ma poszanowanie dla kwestii prywatnych).
dziadek09:01, 11.11.2022
znowu atakują Kościół
dziadek09:02, 11.11.2022
Znowu atakują Kościół
H.j10:43, 11.11.2022
Kościół to od dawna wiadomo że tworzył wojny siał śmierć i okradał i dziś jest to samo
Do D18:54, 11.11.2022
Kościół sam siebie atakuje… nie odpowiada na potrzeby społeczeństwa, nie słucha innych, interesuje go tylko dobrobyt funkcjonariuszy w czarno(czerwonych) sukienkach.
Dex 09:12, 11.11.2022
Nie mam zamiaru z niczym walczyć. Przecież katolik ma prawo wierzyć w Boga, kościół. Jest wolność wyznania. Nie dziele ludzi na gorszych czy lepszych bo i wśród wierzących i niewierzących znajda się szuje. A policja musi ochraniać zgromadzenia i tych i tych. A aktów ja w to nie wierze to nie biorę w tym udziału- proste. Proszę tylko o to, aby nie blokować ruchu w całym centrum!!!!! Bo czas to pieniądz.
Rozsądny10:04, 11.11.2022
No cóż, czasami jest tak, że trzeba ustąpić - nawet, jeżeli "czas to pieniądz". Na tym właśnie polega życie we wspólnocie zwanej społeczeństwem. Dziś ustąpisz ty, innym razem ktoś ustąpi tobie. A pieniactwo rodzi tylko agresję, która nie służy nikomu. Bo idąc twoją ścieżką, można by wydziwiać nad "tłumami blokującymi drogi" w Boże Ciało, we Wszystkich Świętych, itp. Można wywoływać gównoburzę w każdej sprawie, bo "przecież mi się należy". Pomyśl tylko - po co? Co zyskujesz w ten sposób?
Dex11:53, 11.11.2022
Rozsądny- tak po przemyśleniu to chyba masz racje. Trzeba postępować z nimi tak, jak sami bysmy chcieli aby z nami postępowano. Niech sobie świętują. Ich prawo, ich przywilej.
Wacek18:01, 11.11.2022
Ja też nie biorę udziału w biegu Kosynierów, ani nie uczestniczę w rajdzie rowerowym. Podobnie jak nie biorę udziału w koncertach na rynku. Te wszystkie imprezy też blokują i utrudniają ruch uliczny, ale nie mam z tym problemu. Niech i ten obraz spokojnie sobie powędruje. Dajmy spokój. Każdy ma różne zainteresowania.
Boguś 09:13, 11.11.2022
Tłumy ludzi o czymś świadczą. Obraz to symbol wiary. Nie wierzysz to nie pisz i nie krytukuj. Nikt nie zmusza nikogo do chodzenia do kościoła, dawania na składkę etc...
Pomyślcie, że katolik jeśli nawet pisowiec to też człowiek, który wspiera WOŚP, nie krytykuje osób LGBT. Nie ogląda TV Trwam i tym bardziej wspiera ojca Rydzyka.
stanley09:49, 11.11.2022
Katolicy o których piszesz to mniejszość,chyba że twój komentarz to ironia!
Żyd17:14, 12.11.2022
Tłumy? Nie przesadzajmy. Kilkaset osób w porywach. Mamuśki z dziećmi wyszły na spacer pooglądać innych i poplotkować.
Użytkownik10:15, 11.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Owsik10:18, 11.11.2022
Let the sword of reason shine,
Let us be free of prayer & shrine
God's face is hidden, turned away
He never has a word to say
He was never on your side
God was never on your side
Let right or wrong, alone decide,
God was never on your side
No, No, No!
Let right or wrong, alone decide,
Mama09:52, 12.11.2022
Word:)
Donald 10:30, 11.11.2022
Gdzie w Biblii jest napisane, że aborcja jest zła?
A gdzie 10:35, 11.11.2022
Jest napisane że jesteś kretynem?
Kombinacja10:45, 11.11.2022
Klawiszy ctrl+F
faktt 20:29, 13.11.2022
to dlaczego twoja matka nie zdecydowała się na aborcję?zadaj sobie to pytanie kretynie
Lupek10:40, 11.11.2022
Średniowiecze. Klechy i ten PiS cofają Polskę do średniowiecza
Tak10:47, 11.11.2022
Średniowiecze pozdrawia prehistorię ;)
Abdul10:41, 11.11.2022
Jednak Wieśnia to nadal kacapskie miasto gdzie swołocz *%#)!& na ołtarze.
pampaa15:07, 11.11.2022
co z Ciebie za anafbeta,skończony kretyn,,naucz się pisać a potem pisz komentarze agrogancie
Berliner Zeitung 10:47, 11.11.2022
Przyjedźta do Berlina cwaniaczki i pokażcie swoje niezadowolenie pod meczetem.
Voyager10:57, 11.11.2022
A gdzie oni do berlina dojadą? Jeden chwalił się nawet w radiu, że w Śremie był!!!! To jest dopiero poziom zacofania 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Użytkownik12:42, 11.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik15:02, 11.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
ABC15:52, 11.11.2022
milcz prostaku
Errata 15:55, 11.11.2022
A co takiego negatywnego było w średniowieczu, nieuku?
Karolcia12316:11, 11.11.2022
W szacie liturgicznej a w życiu codziennym zero życia z Bogiem. Przez takich zakłamanych ludzie przestają chodzić do kościoła. Wiara na pokaz to teraz modne.🙂
Trick07:28, 12.11.2022
Bo takie publiczne wyznanie wiary jest łatwe, gorzej z praktykowaniem wyznawanych zasad na co dzień.
Użytkownik16:16, 11.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik21:28, 11.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Katolik00:20, 12.11.2022
Żałosny kato-zaścianek.
Średniowieczne zadupie Europy
Ateista 10:46, 12.11.2022
Ciekawe kto zapłacił za asystę straży i policji?
kolo12:10, 12.11.2022
Bóg zapłać Bóg zapłać powinno wystarczyć
klub 22:05, 12.11.2022
a co cię to obchodzi chamie
Polak22:37, 12.11.2022
My katolicy również płacimy podatki. Może nawet byłbyś zdziwiony jakie duże.
Znachor 23:41, 12.11.2022
Jak kto my wszyscy.
I tak będzie aż nie rozdzieli się państwa od kościoła.
apostoł12:26, 12.11.2022
Oddawanie czci wizerunkowi jest grzechem. Katolicy będą z tego rozliczeni w dniu Sądu Ostatecznego.
pawik23:56, 16.11.2022
to ty będziesz się smazył w piekle i błagał o litość
masa22:49, 17.11.2022
ogarnij się kretynie co ty piszesz,masz jednak kurzy móżdżek
Prawosławny12:44, 12.11.2022
"Nie będziesz miał bogów innych oprócz Mnie. Nie uczynisz sobie posągu ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko albo na ziemi nisko, lub w wodzie poniżej ziemi. Nie będziesz oddawał im pokłonu ani służył. Bo Ja jestem Pan, Bóg twój, Bóg zazdrosny, karzący nieprawość ojców na synach w trzecim i w czwartym pokoleniu – tych, którzy Mnie nienawidzą, a który okazuje łaskę w tysiącznym pokoleniu tym, którzy Mnie miłują i strzegą moich przykazań."
taki tam 14:09, 12.11.2022
akąd masz te teksty?
Prawosławny14:13, 12.11.2022
Ten tekst pochodzi z Biblii, ale tej prawdziwej, a nie ocenzurowanej przez kościół katolicki. Dodam, że Biblia swego czasu była na... indeksie ksiąg zakazanych przez kościół katolicki. Katolicyzm to bardzo dziwna religia.
Praosławny14:22, 12.11.2022
http://zboryboze.pl/co-sie-stalo-z-ii-przykazaniem/
Prawosławny14:24, 12.11.2022
A tutaj komentarz franciszkanina: https://ojciecjakub.pl/biblia/kosciol-usunal-drugie-przykazanie/
Marek...23:00, 19.11.2022
Jak to gdzie, Stary Testament, Księga Wyjścia rozdział 20. Każdy to powinien wiedzieć gdyż dotyczy objawienia Przykazań Bożych Mojżeszowi
ciekawy16:18, 12.11.2022
Prawosławny- podaj dokładnie gdzie to jest napisane
Prawosławny16:47, 12.11.2022
Masz w linkach. Poszukaj. Bo jak mówi Pismo: "Szukajcie, a znajdziecie".
tormistrz20:33, 12.11.2022
......a nie laska Ciekawy poczytac Pismo Swiete!!!!!
apostoł16:57, 12.11.2022
Widzę, że niektórych katolików zaskoczyły słowa o drugim przykazaniu; czego was uczą na lekcjach religii? Naprawdę nie wiedzieliście, że grzeszycie oddając cześć obrazowi? Cześć należną Bogu. No cóż, będziecie się musieli z tego wyspowiadać. Naprawdę.
tik20:19, 12.11.2022
Dyskutujesz sam ze sobą nie mieszaj w to chrześcijan.
apostoł21:51, 12.11.2022
Do tika: A ty z kim dyskutujesz? I pamiętaj, synu, każdy katolik jest chrześcijaninem, ale nie każdy chrześcijanin jest katolikiem;)
zabaa22:06, 12.11.2022
jesteś chory psychicznie ubolewam nad twoją ułomnoscią
Polak22:31, 12.11.2022
Oddając cześć Maryi, oddajemy cześć Bogu. Maryja, jak głosi Nowy Testament jest Matką Boga i nasza Matką w niebie. Jezus powierzył nas Matce Bożej po krzyżem przed śmiercią. Nie modlimy się do obrazu. Modlimy się do Boga za wstawiennictwem Maryji. Jej ikona pomaga nam w modlitwie, pomaga nam urealnić Jej obecność wśród nas. Jeśli ktoś tego nie rozumie, nie czuje - ok. Czy jednak jest to powód żeby nas katolików przez to nienawidzieć, obrażać lub po prostu wyśmiewać? Jeżeli odpowiesz sobie czytelniku na powyższe pytanie twierdząco, to zastanów się jak to o Tobie świadczy. Pozdrawiam
apostoł22:59, 12.11.2022
Oj Polaku, Polaku... Wydaje mi się, że jesteś księdzem. Być może nawet dobrym człowiekiem. Jednak w tej kwestii błądzisz. Człowiek wierzący, prawdziwie wierzący w B-ga nie musi "pomagać" sobie w modlitwie. B-g jest wszędzie... Niepotrzebne mu są świątynie, złote krzyże, ikony... Wybacz, ale we mnie widok ludzi klęczących na ulicy przed obrazem budzi jednak zażenowanie. Przepraszam. I również pozdrawiam.
Polak00:27, 13.11.2022
Do Apostoła.
Nie jestem księdzem. Jestem mężem jednej kobiety od ponad dwudziestu lat, ojcem i prowadzę już kilkanaście lat swoją firmę. Tyle o mnie. Szanuję Twoje zdanie, Ciebie oraz wszystkich pozostałych, którym zrozumienie innych przychodzi z trudem. Jestem tez pełen podziwu dla takich jak Dex. Pozdrawiam. Szanujmy się wzajemnie, a zobaczymy jak dobrze jest nam tak żyć.
Katollik20:44, 12.11.2022
https://vm.tiktok.com/ZMFPEbCBT/
amanda22:12, 12.11.2022
apostoł co ty wiesz o grzechu twój komentarz też jest grzechem to co napisałeś jest idiotyczne...wiesz co to grzech?nie masz pojęcia...Grzech – przekroczenie norm religijnych ,które Ty przekroczyleś
apostoł22:52, 12.11.2022
Jestem takim samym grzesznikiem jak Ty. Ja jednak nie oddaję czci obrazom, bo tego B-g zabronił.
amanda22:43, 12.11.2022
Polak brawo wielki szacunek
Obserwator23:28, 12.11.2022
Ale tłumy młodzieży 😂
Katolik11:10, 13.11.2022
Ale jaki ma być generalnie przekaz tej imprezy? Na zasadzie "wychodzimy na ulice i robimy hałas"? Czy o co chodzi? Jacyś "rycerze maryi" i inni "obrońcy kościoła" - co to za cyrk? Kościół systematycznie przejmuje wszystkie kolejne świeckie święta i pokazuje wszystkim środkowy palec. W XXI wieku w centrum Europy w jednym z większych krajów mamy śreniowieczny katolski zaścianek.
Polak12:07, 13.11.2022
Europa ma chrześcijańskie korzenie. Nauka i kultura europejska to zasługa chrześcijaństwa. Uwierz mi, że zaścianek Europy robią z nas poganie i ich obrzędy. Nikogo nie chcę obrażać. Szanuję wszystkich ludzi. Jeżeli kogoś obraziłem to przepraszam. Jaki przekaz? Ano taki, że tak jak zostaliśmy dziećmi Maryi pod krzyżem, tak teraz powierzamy Jej każdy najmniejszy kawałek naszego życia. Mam taką prośbę do wszystkich, którym nie jest "na rękę " to wydarzenie. Rozmawiajmy, nie atakujmy się wzajemnie. Jesteśmy obywatelami jednej Polski.
apostoł12:38, 13.11.2022
Polaku, ostrożnie z tą Maryją. Jej kult w Polsce faktycznie jest wyjątkowy. Jak dla mnie jest to echo dawnej wiary w jakąś boginię, Białą Panią itp. historie rodem z czasów, gdy Słońce było bogiem... Stąd naprawdę już niedaleko do tego, o czym wspomina przykazanie drugie. B-g starotestamentowy jest surowy i jeżeli ktoś na serio traktuje wiarę w niego, powinien być ostrożniejszy z padaniem na kolana przed obrazem, a nie przed nim. Chyba że odrzucamy ST i skupiamy się tylko na NT.
Ewalinda 15:03, 13.11.2022
To nie jest impreza.
To nie jest cyrk.
Nie chcesz to nie uczestniczy.
Wolny kraj ,wolna wola,Twój wybór.
Wiarę nie bierze się na rozum.
Albo wierzysz,albo nie.
Katolicki zaścianek powiadasz.
Mnie odpowiada.
toffi20:21, 13.11.2022
będziesz sie smazył w piekle to będzie dla ciebie droga cierniowa,krzyżowa przez mękę,będziesz potępiony a nie zbawiony za to co piszesz jak myślisz i postępujesz,nie posiadasz żadnych moralnych wratości,zastanów się nad sobą...może chwila refleksji?
Do Apostoła22:59, 13.11.2022
Kult Maryi w Polsce jest wyjątkowy. To prawda. Jednak nie tylko w Polsce. Bośnia i Hercegowina, Hiszpania, Portugalia, Argentyna. Maryja jako Matka Boga-Chrystusa, jest naszą Matką. Wybacz, ale porównanie Matki Boga z dawnymi wierzeniami jest nie na miejscu. Osoba Matki Bożej jest zapiwiedzana już w Starym Testamencie. W żadnym wypadku nie wytykam nieznajomości Biblii. Nie jestem osobą ktora zna Biblię na wskroś. Jednak przy bliższym i bardziej zawansowanym kontakcie z Pismem Świętym można poznać wiele ciekawych wydarzeń zapisanych w tej księdze. Z wyrazami szacunku.
oczytany Katolik12:25, 13.11.2022
Kopia obrazu kopią obrazu ale podnieśmy inny temat. Co to za "rezerwacja" ławek? Proboszczowie parafii powinni w końcu ogarnąć zasady, które dotyczą kościołów w Polsce. Niech sobie przeczytają swój podstawowy dokument, który mówi o zarządzaniu swoimi parafiami, w tym o urządzaniu kościoła. Mowa oczywiście o Mszale rzymskim dla diecezji polskich (w 2003 Przewodniczący Konferencji Episkopatu, Prymas Polski Glemp podpisał ponawiał dekret ustanawiając ten dokument jako oficjalne wytyczne dla parafii aby ogarnąć temat ławek), który mówi o chociażby rozplanowaniu miejsc dla wiernych. Ujednolicony dokument został już podpisany w 1985 roku i dalej jest olewany bo co niektórzy nie ogarniają lub celowo nie chcą ogarniać, że zniesiono zwyczaj rezerwowania miejsc siedzących dla niektórych osób prywatnych. Pomijając, że to wygląda nieestetycznie to jednak nie przystoi dzielić wiernych w szuflady "ty sio na koniec nie masz prawa tu siedzieć bo bliżej Boga będzie siedział ten co mi zapłaci".
Trick13:20, 13.11.2022
Jak się ludzie pozwalają traktować, tak mają
Ewalinda14:55, 13.11.2022
Tolerancja,tolerancja,tolerancja...
Co komu przeszkadza peregrynacja obrazu Matki Bożej?Czy to komuś czyni szkodę,wyrządza krzywdę.?Krytykować się powinno to,co niesie zło.Potrzebujesz akurat takiej formy kontaktu z Matką Bożą to korzystasz,nie potrzebujesz to nie korzystasz.Po co ta agresja,ironia.Obraz to symbol,szacunek,dzieło sztuki,możliwość skupienia,część,ale przecież chyba każdy wie ,że czcimy i modlimy Matkę Bożą,a nie obraz.
Ewalinda14:58, 13.11.2022
Ps sorry wdarły się błędy cześć,a nie część oraz modlimy się do Matki Bożej,a nie do obrazu
Użytkownik21:28, 13.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
jalooma21:35, 13.11.2022
szatan cię opętał kretynie,co za marynowane cielę z ciebie żal ,żal mi ciebie jesteś i będziesz potępiony,skazany na piekło
Ewalinda23:12, 13.11.2022
Przykre to o czym piszesz.Tylko to ten pan odpowie za swoje życie,Ty za swoje,ja za swoje...Bóg nas oceni.
Użytkownik22:49, 13.11.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
jalooma23:59, 16.11.2022
jesteś żałosny i zdesperowany,smutne
Ewelinda23:25, 13.11.2022
Smutne te niektóre komentarze dla mnie.Przykro mi ,bo ja nie rozumiem ,co komu przeszkadza Matka Boża,jej symboliczny obraz,ludzie którzy chcą uczestniczyć w tym wydarzeniu peregrynacji obrazu.Dla mnie to takie święto duchowe.Dlaczego mnie obrażacie jako katoliczkę,jako osobę ,która czci między Innymi Matkę Bożą.Czy ja komuś tym robię krzywdę.Czy ja ubliżam komuś?
Polak23:36, 13.11.2022
Przykro czytać niektóre komentarze. Poziom nienawiści jest ogromny. Jak w takim świecie ma być dobrze skoro ludzie tak bardzo się nienawidzą. Może następnym razem zamiast napisać coś przykrego dla drugiej osoby lepiej będzie milczeć? Czy naprawdę tak bardzo lubimy się wzajemnie ranić? Może warto wypróbować starą prawdę nie rób drugiemu tego czegocsam byś nie chciał, żeby Tobie zrobiono. Lub chociaż to- mowa jest srebrem a milczenie złotem. Pozdrawiam wszystkich czytelników, spróbujmy szanować drugą osobę. Zobaczymy że życie będzie lepsze. Na złość odpowiadajmy miłością. Pozdrawiam.
Ewalinda23:39, 13.11.2022
Fajny z Ciebie Gość,ja tak samo myslę, pozdrawiam.
OLO08:10, 14.11.2022
XXI wiek, 2022 rok, a tu nadal ciemnogród. Brakowało tylko Jarka.
do Polaka11:59, 14.11.2022
wg ciebie na złość odpowiadamy miłością? Co ty za bajki opowiadasz teraz? Ktoś rozwala ci rodzinę, niszczy to co dla ciebie najważniejsze i mam go przytulić? Ktoś cię okrada, zabiera to co ważne i mam go za to kochać? Kogoś kto jest zerem, pijakiem i złodziejem trzeba traktować tak jak na to zasługuje.
Polak22:52, 14.11.2022
Zastanawiałeś sie dlaczego ktoś kto jak mówisz jest pijakiem i zlodziejem, dlaczego taki jest? Może właśnie dlatego, że brakuje mu prawdziwej miłości. Najlepszą zemstą jest przebaczenie. Owszem, należy ponosić konsekwencje swoich czynów. Sprawiedliwość musi zwyciężyć. Jednak można wybaczyć. Przynajmniej spróbować. Pozdrawiam
palik23:58, 17.11.2022
Ludzie wasze komentarze są żałosne,dlaczego w was tyle nienawiści,wrogości i jadu dla drugiego człowieka,opamietajcie się,jesteście zaślepieni nienawiścią,
Kryspin06:35, 18.11.2022
Czy jesteś gotów płacić podatek na Kościół tak jak to jest w Niemczecz
krass23:48, 18.11.2022
Apostoł jesteś pełen jadu ,nienawiści,czy to normalne?zastanów się nad sobą,Twoje komentarze są absurdalne,ogarnij się człowieku,nie wstyd Cię,że robisz z siebie głupca i idiotę?
30 16
to nie jest interes...nie masz pojęcia i nie rozumiesz co piszesz,jesteś człowiekiem małej wiary i powinieneś milczeć.... tak to jest kopia jasnogórskiego obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej ,która pielgrzymuje od 1957 roku po wszystkich polskich parafiach,to Maryja w znaku Ikony Jasnogórskiej.Nie wypowiadaj się na temat czegoś o czym nie masz pojęcia,bo z Twojej strony to profanacja...ale co Ty możesz o tym wiedzieć...