O sprawie informowaliśmy kilka tygodni temu. Robert Czwajda, aktywista miejski z Wrześni, zwracał uwagę na to, że przydałby się drugi pas DK92 w kierunku Obłaczkowa. Martwił się, że inwestycja będzie niemożliwa ze względu na trwającą budowę restauracji KFC przy rondzie.
DORAŹNE DZIAŁANIA
Czwajda złożył w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pismo z propozycją rozwiązań komunikacyjnych wzdłuż DK 92 przy rondzie Garbsen.
– W związku z ogromnymi korkami na wspólnym odcinku dróg nr 92 i 15, między rondem w miejscowości Czachrowo koło Wrześni (część Obłaczkowa – przyp. red.) a rondem Garbsen, już na terenie Wrześni, w godzinach szczytu – czy mają Państwo w najbliższych planach jakieś doraźne działania? – pytał Robert Czwajda.
Następnie zaproponował dwie małe inwestycje, które rozwiązałyby problem korków w tym rejonie miasta. Po pierwsze, zbudowanie pasa omijającego rondo Garbsen w kierunku Konina, tak jak to jest na rondzie w Czachrowie w kierunku Poznania.
– Inwestycja nie miałaby dużego negatywnego wpływu na infrastrukturę, gdyż objęłaby tylko teren parkingu przy markecie Biedronka. Teren, na którym znajduje się market, ma też miejsce na potencjalny parking – wyjaśnia aktywista miejski. Po drugie, zaproponował wybudowanie dodatkowych pasów między rondami w Czachrowie i rondem Garbsen, ponieważ pod autostradą istnieje wiadukt, którego jedno przęsło nie jest wykorzystane dla ruchu.
– Ten pas mógłby zostać użyty w celu rozładowania ruchu i wcześniejszego wydzielenia pasa do skrętu w prawo w kierunku Konina, jak i wcześniejszego rozpoczęcia pasa do skrętu w prawo, omijając rondo w Czachrowie – podkreśla Robert Czwajda. Aktywista musiał poczekać kilka tygodni na odpowiedź GDDKiA,
ale się doczekał.
RELACJE SKRĘTNE
Do propozycji zgłoszonych przez Roberta Czwajdę ustosunkował się Patryk Kosicki, p.o dyrektora GDDKiA w Poznaniu: – Zgłoszone sugestie, dotyczące dobudowy dodatkowych relacji skrętnych oraz pasów ruchu na DK92 we Wrześni, zostaną wzięte pod uwagę podczas ewentualnego etapu projektowania inwestycji przez wybrane biuro projektowe – odpowiedział Kosicki.
I dodał: – Z uwagi na inwestycyjny charakter wskazanych zadań, ich realizacja odbywać się może jedynie w ramach ogólnopolskiego Planu Działań na Sieci Drogowej, skupiającego zadania inwestycyjne na istniejącej sieci dróg krajowych. Z uwagi na ogromne zapotrzebowanie na tego typu inwestycje w skali całego kraju, ograniczenia finansowe, a także możliwości rynku wykonawczego, nie jest możliwa równoczesna realizacja wszystkich zgłaszanych potrzeb.
Odpowiedź GDDKiA napawa Roberta Czwajdę optymizmem: – Trochę brakuje konkretów, ale znając zamiłowanie GDDKiA oraz polityków wszelkiej maści do przecinania wstęg, należy się spodziewać realizacji w najbliższym czasie. Koszt realizacji tego pomysłu byłby o wiele niższy od forsowanej przez burmistrza obwodnicy Obłaczkowa, dla której nie widać finansowania i patrząc realistycznie, nie należy się jej spodziewać wcześniej niż za 10 lat – mówi aktywista.
Mieszkaniec 09:51, 01.10.2022
Wlot na DK92 od strony Krishome w stronę Wrześni również byłby fajnym ruchem w stosunku do lewoskrętu koło Watisa. Bezpieczniej i szybciej było by jechać pod wiaduktem w Psarach na drugą stronę DK92 i tam włączać się do ruchu bez przecinania pasów ruchu.
Widz10:27, 01.10.2022
Dobry pomysł. Tylko na realizację trzeba poczekać.
Robert_cz11:49, 01.10.2022
Proszę pisać do GDDKiA, z biurka gorzej widać niż z za kółka. :-)
Ulga14:08, 01.10.2022
Tak przy okazji. Zapraszam wszystkich kierowców do korzystania z ulic Piłsudzkiego i Dmowskiego. Często stoicie w korkach na głównych ulicach, a tam chula wiatr.
seba21:55, 01.10.2022
?
Miodek10:00, 02.10.2022
Byk ortograficzny: winno być "hula"!
Jacek07:25, 02.10.2022
1 rondo w Czachrowie mogłoby być powiększone o jeden pas, z drogi od strony Miłosławia, w kierunku Wrześni. Codziennie są tam korki tworzone przez pracowników m.in VW.
2 korki na tym odcinku tworzą się od strony Wrześni jeszcze przed rondem garbsen. Dodatkowy pas skrętny w kierunku Konina grozi uniemożliwieniem w godzinach szczytu wyjechania od strony ul. Wrocławskiej.
3 Nie widzę tanich rozwiązań dla skrzyżowania ul. Podmiejskiej z 92, ale należałoby coś z tym zrobić. Jest tam horrendalnie dużo wypadków. I nie mam na myśli postawienia znaków ograniczenia prędkości.
1 1
Byk: zza kółka