Niedawno zakończyła się modernizacja peronu pierwszego na stacji w Miłosławiu. Efekty są imponujące!
A przekonać się o tym można oglądając poniższą galerię. Zamieściliśmy w niej zdjęcie przed i po remoncie. Zmiany widoczne są gołym okiem.
Przypomnijmy, że przybudowa peronów w Miłosławiu – obecnie modernizowany jest peron drugi – rozpoczęła się w październiku 2022 roku. Inwestycja zapewnić ma wyższy komfort podróży w stronę Wrześni lub Jarocina.
– Zmodernizowane perony będą wyższe i ułatwią wsiadanie do pociągów. Dla oczekiwanego komfortu przewidziano wiaty, jasne oświetlenie, czytelne tablice, gabloty z informacjami przydatnymi w podróży. Na antypoślizgowej nawierzchni będą ścieżki naprowadzające, pomocne osobom niewidomym i niedowidzącym. Dogodny dostęp do peronów pasażerom mającym trudności z poruszaniem się umożliwią pochylnie – informuje PKP.
Prace w Miłosławiu pochłoną ponad 3,6 mln zł. Co ważne, za kilka miesięcy mają się rozpocząć identyczne prace na stacjach w Orzechowie i Książnie.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w 2019 roku na stacjach Orzechowo i Miłosław z pociągów korzystało od 100 do 149 podróżnych na dobę, a z przystanku Książno od 10 do 19 osób.
8 1
Swego czasu o remont tej linii kolejowej i powrót połączeń walczyła grupka społeczników i popierający ich ludzie oraz samorządowcy. Pan Dawid Licheniak , Maciej Głowicki ,Rafał Pera i pochodzący z Krotoszyna pan Marcin Bzdęga odwalili kawał dobrej roboty. Jednak bez wsparcia pana Malepszaka, który kiedyś pracował w PKP PLK pewnie nie zdziałaliby tyle. Swoje też zrobili lokalni miłosławscy i orzechowscy samorządowcy, którzy też nawoływali do remontu dworców i przystanków.Teraz te stacje i przystanki będą wyglądały jak należy ,ale pociągi powinny jeździć częściej i o bardziej przyjaznych pasażerom godzinach, bo patrząc na rozkład jazdy niestety z tym bywa różnie. Teraz gdy stan linii 281 znacznie się poprawił to aż prosi się o reaktywację pociągu pospiesznego z Gdyni do Jeleniej Góry przez Wrocław, który kiedyś jeździł 20 lat temu tą trasą.Miał nawet postój w Miłosławiu.
1 0
Dwadzieścia lat temu to już nie jeździł od przynajmniej 10 lat. :)
0 1
5 lat codziennych dojazdów na studia do i z Gniezna (2017-2022) potrafią zahartować, haha. Siatka połączeń to jakiś żart, niejednokrotnie musiałem 3 h kwitnąć na banę. Podobno od 2023/2024 mają być bezpośrednie pociągi Września-Gniezno i z Gniezno-Września. Czy tak będzie, czas pokaże. Wg PKP tak.
3 0
Wcześniej i obecnie Września - Gniezno z przesiadką w Żydowie ?
4 0
Co ciekawe, z tego pociągu Gdynia - Wrocław codziennie ktoś wysiadał. Pojedyncze osoby ale zawsze. Poza tym tam też był bezpośredni wagon na Hel, więc reaktywacja w okresie wakacyjnym jak najbardziej wskazana. Zresztą był okres, gdy ten pociąg kursował nie tylko latem a przez sporą część roku.
6 0
Niewielka łaska by wykonać dobrze, ładnie i na długo, to TYLKO 3,6 mln zlotych za dwa perony.
4 0
Nie chcę bronić tych 3,6 mln, ale powiedzmy że inwestycja jeszcze od biedy ma sens - wsiada tu trochę ludzi, czasem straszych, z rowerami, mamy z wózkami itp. - podwyższenie peronów jest potrzebne. Podobnie w Orzechowie. Kiedy jednak pomyślę o takim Książnie, w którym przez całą zimę jak napada śnieg to nie widać na peronie śladów stóp człowieka, to wtedy faktycznie budowanie tam za taką (czy w sumie jakąkolwiek) kasę peronu woła o pomstę do nieba. Pokrywanie tego piachu kostką to DOSŁOWNIE wyrzucanie pieniędzy w błoto.
0 0
Do Oliver. Podobnie będzie z tym planowanym przystankiem w Białężycach. Pieniądze wywalą a tam nikt nie będzie wysiadał, bo zwyczajnie kursowanie nie będzie pasowało z zmianami w fabryce.
16 1
A we Wrześni syf, kiła i mogiła! Hallo Burmistrz Kałużny może cos z tym zrobisz?? noo tak to peron PKP i Burmistrz nic nie moze poza załatwianiem swoich interesów ! Lecz co miesiąc 25 tys wpada do kieszeni Kałużnego za nic nie robienie
7 0
Lepiej mu o tym nie przypominaj, bo jeszcze przerobi dworzec na blok, a nad peronami zrobi parking.
13 0
Ładnie i pięknie a stacja jak była dechami zabita tak jest. Piękna wizytówka.
15 3
Przy Kauflandzie Juz mamy peron postawiony przez Kałużnego! Bydlence wagony pokazują nam nasz miejsce! A po drugie tam gdzie teraz mieszka Kanalizator nie ma kolei! wiec o co chodzi
3 1
Gdzie ten bydlENcy wagon ?
6 3
Tu miliony. A gdzie miejscowości, gdzie ledwo jeżdżą autobusy. Na to już nie ma kasy. Wykluczenie komunikacyjne trawa. Pisiory
4 0
Tam rządzi lewica, f_huj nowa, ręką w rękę z peeselem 🤣🤣🤣🤣🤣
6 2
Co za bystrzacha wymyślił tablice informacyjne bez zadaszenia??? Mam szukać rozkładu jazdy w deszczu albo w słońcu?
2 0
Zawsze można znaleźć na necie.
8 2
Miasto Września jest miastem Powiatowym oraz Gminnym! Jakby nie było Dworzec PKP jest wizytówka miasta. Tłumaczenia że to jest obiekt PKP mało do mnie przemawiają, ponieważ miasto jakby chciało to z PKP na pewno by się dogadało. Perony, przejście podziemne, budynek stacji, słynny parking przy PKP przypominają głęboką komunę, Bezradność włodarzy, szarość i bylejakość oto co na pierwszy rzut oka rzuca sie osobie przejeżdżającej pociągiem przez Wrześnie! Nawet jakby taki pasażer chciał do nas przyjechać to powie ale po co! Przejeżdżałem pociągiem przez Wrześnie tam jest brudno, brzydko jak za PRL-u . To właśnie widać z okna pociągu. A jak wyjdziesz na peron to jest jeszcze gorzej
2 6
Głęboką komunę to ty masz w tym swoim pustym zakutym globusie
4 6
Mieszkaniec Wrześni- ile ty sobie wiosenek liczysz że bredzisz o głębokiej komunie ?
2 1
NOO ile masz lat?? Ja 50+ i wiem co mówię
3 0
Stefek masz rację. Młodzi na stare: komuna, PRL. Takie były czasy. Inne były materiały, często o nie trzeba było - walczyć - . Inne potrzeby, więcej podróżnych na pkp, mniej aut itd. Zachód też miał trochę słabiej niż teraz. Cieszyć się z lepszego, nie zawsze trwalszego, nie narzekać na to co minęło, szczególnie jak tego się nie widziało.
2 2
Mieszkaniec Wrześni- bredzisz od rzeczy o tej głębokiej komunie
2 3
Mieszkaniec Wrześni- a ty z jakiej rodziny hrabiowskiej że komunie której nie ma już ponad 30 lat kopniaki serwujesz
2 4
Duży wysyp martwiących się o bolszewizm widzę 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
3 1
bolszewizm to ty masz w tym swoim pustym zakutym globusie
3 1
martwią się o bolszewizm bo takich jak ty mają serdecznie dość
0 2
Prawie 4 mln za kawałek peronu a dzieci o 6 rano pobudka do szkoły na 8 bo organizacja dojazdów szkolnego autobusu są ponad możliwości obecnej władzy
3 0
Przypisywanie sobie zasług w budowie peronu w Miłosławiu jest szczytem hipokryzji przez urzędników. Peron budowany jest przez Zakład linii kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim ogólnie rzecz biorąc przez Pkp. Zainteresowanie lokalnych władz zarówno mieszkańcami Jagi drogą dojazdową na stację jest znikome wręcz zerowe. A próba przypisywania sobie przed wyborami zasług jest niestosowna!!!
0 0
A co z budynkiem dworca kolejowego kiedyś był kiosk gdze można było kupić coś do zjedzenia i picia herbaty czy kawy to jest skandal w 21 wieku