Wiadomości z regionu

Zamknij

Wójt dementuje bujdy radnej z Sokolnik

Filip Biernat Filip Biernat 11:38, 16.12.2025 Aktualizacja: 15:17, 16.12.2025
177 Wójt dementuje bujdy radnej z Sokolnik

Mariusz Gomulski sprostował dyrdymały publikowane przez radną Sylwię Strzelczyk z Sokolnik na temat zadłużenia gminy. – Wójt nie był mi w stanie tego wytłumaczyć – przekonuje radna.

Wójt do sprawy odniósł się wczoraj (15 grudnia) na wspólnym posiedzeniu komisji, które odbyło się w Urzędzie Gminy w Kołaczkowie.

- Bzdurą jest to, co mówi się o zadłużeniu. W tym momencie (15 grudnia – przyp. red) zadłużenie gminy Kołaczkowo realnie to jest 2 mln zł – mówił wójt Mariusz Gomulski.

Szef gminy wyjaśniał, że z końcem roku gmina Kołaczkowo weźmie pożyczkę 2,9 mln zł zamiast kredytu 4,5 mln zł, aby zapłacić za przedszkole – nomen omen – w Sokolnikach w przyszłym roku. – Jeśli państwo słuchali z uwagą, to deficyty planowany w przyszłym roku zostanie mniej więcej obniżony o tę pożyczkę – wyjaśniał szef gmin.

Wójt przypomniał, że decyzję w sprawie pożyczki na kwotę 2,9 mln zł, rada podjęła dwie sesje temu.

– Po czym pani Sylwia wróciła i puściła w świat informację, że gmina zaciągnęła nowy kredyt. Nagle okazało się, że jesteśmy zadłużeni na kilkanaście milionów złotych. Co jest absurdem. Macie państwo dostęp do wszystkich danych finansowych, one są w budżecie i Wieloletniej Prognozie Finansowej. Prosiłbym, aby się na tym opierać w dyskusjach, bo to wprowadza ludzi w błąd – dodał włodarz.

– Było to, na którymś budżecie, że mamy 4,8 mln zł zadłużenia, i to było chyba na ostatnim posiedzeniu, a w WPF-ie na następny rok jest już 9 mln zł. Wiem o tych dwóch milionach, ponieważ wójt o tym mówił. Prosiłam, aby to mi udowodnił, ale nie umiał mi tego wytłumaczyć – powiedziała nam radna Sylwia Strzelczyk.

– Ech, ciężko mi to skomentować bez złośliwości. Ale liczę bardzo mocno, że wszystkim udzieli się absurdalność wypowiedzi o potężnym zadłużeniu – stwierdził na to wójt.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (177)

Krystyna Witold Krystyna Witold

17 15

Skoro wszystko jest dostępne do wglądu w gminie to panią Sylwię chyba odkleja lub ego ją przerasta

15:36, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Stąd Stąd

15 7

Radna ze Sokolnik to jedyna osoba, która widzi i mówi prawdę. To jedyna osoba, której zależy na dobru swoich mieszkańców i wyborców. Pokazała również klasę, gdy głosowała za tym, aby nie reorganizować żadnej ze szkół. Nie to co radna z Grabowa, która tylko, dla pozoru, zagłosowała na korzyść swojej szkoły .

20:24, 16.12.2025

SokolnikiSokolniki

17 5

Tak pani Sylwia pisała na swoich mediach społecznościowych ,, mamy kredycik „ tylko zapomniała dopisać kredycik dla Sokolnik 🫣

16:03, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Serio Serio

7 8

Może niech już się nie udziela?
Przekracza granice.

23:15, 16.12.2025

Jan Pan Jan Pan

2 3

To wojt nie wie że jak podpisze projekt i zaczyna rozbudowę przedkoszla za ponad 9milionow to trzeba mieć pieniądze? Czy jak kończy się budowa to dopiero się kredyt bierze ? Były na to prawie dwa lata żeby zaoszczędzić 3 miolony . A tu ani pieniędzy na szkole ani żadnej drogi zrobionej. Żłobek w kolaczkowie ok niech będzie ale to żłobek dla całej gminy ? Ktoś z galezewic ma zawieść dziecko ?

10:23, 17.12.2025

Mieszkaniec 323Mieszkaniec 323

21 10

Wójt trzęsie gaciami żeby tylko go nie odwołali hahaha 🤣🤣🤣🤣🤣

16:22, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec 232Mieszkaniec 232

16 5

Prawda , wystarczy poczytać jego wypociny na Facebooku 😂 Pan Mariusz widzi tylko swoją wizję ,którą udało mu się wbić do głowy kilku radnym i na tym opiera calą swoją władzę . Którą niedługo straci 😎

16:26, 16.12.2025

Bujdy to pisze BiernBujdy to pisze Biern

21 5

Ciekawe jest to ,że SZANOWNY PAN REDAKTOR, MISTRZ SŁOWA PISANEGO , jest w stanie napisać artykuł tylko wtedy gdy to wójt chce komuś ubliżyć czy pokazać kto tu jest lepszy ... Kumoterstwo , kolesiowstwo i jeszcze wiele innych wyrazów na k...😅

16:22, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:5
Odpowiedz

Mieszkaniec 323Mieszkaniec 323

13 6

Biernat przydupas wójta wiadomo to od dawna 👉👌

16:29, 16.12.2025

KulturaKultura

7 4

Ubliżyć? Kto właśnie i komu ubliża ? Czy „SZANOWNY PAN REDAKTOR, MISTRZ SŁOWA PISANEGO” używa słów na k…

16:31, 16.12.2025

OhoOho

3 1

Użytkowniku kultura . Czytanie ze zrozumieniem się kłania 😅

20:48, 16.12.2025

WiernaWierna

2 5

Pan Filip pokazał klasę nie wciągając się w hejt i manipulacje faktami przez Panią Sylwię i "Karola Młota", brawo redaktorze. Pismo o referendum to stek kłamstw, zmanipulowane tak, żeby pokazać jaki to zły ten nasz Wójt.
Pan redaktor nie taki *%#)!& przeczytał expertyzę i się nie nabierze na fakty głoszone przez grupę referendalną.

12:07, 17.12.2025

łatwo"wiernłatwo"wiern

5 2

Gdyby pan redaktor nie dał się wciągnąć w to wszystko to opisał by sytuację obu stron a nie tylko to o co poprosi go kumpel na stanowisku .

17:28, 17.12.2025

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

10 14

To już totalna odklejka i walka o atencję...
Tak samo jak opowiadania bajek i wywodów na platformie Facebook... To się w głowie nie mieści. Taki apel do "obrońców szkół" szczególnie Sokolnik
Puknijcie się mocno w głowę bo to co tworzycie nie jest ani merytoryczne ani zgodne z prawdą
I TAK NIC NIE OSIĄGNIĘCIE. Naprawdę przykro się to ogląda gdzie mamy naprawdę Wójta który jest ponad podziałami a takie oszczerstwa nie są na miejscu. Pozdrawiam

16:24, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:7
Odpowiedz

HahahahHahahah

11 7

Jedyny podział jaki udało mu się osiągnąć , to podzielić społeczeństwo gminy , mając swoją utopijną wizję tej gminy . Dla zdrowotności i przemyślenia tego co tu zostało napisane zapraszam zaraz po otwarciu pooddychać sobie "Świeżym" powietrzem w Bieganowie przy największej gminnej atrakcji 😏

16:31, 16.12.2025

GminaGmina

15 14

Gminę podzieliły Sokolniki i plują jadem na wszystkich.

16:36, 16.12.2025

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

4 3

Jeśli jedynym argumentem jest „świeże” powietrze w Bieganowie, to chyba jednak ta utopia ma lepszą wentylację niż twoja rzeczywistość 😏

16:36, 16.12.2025

Tężnia Tężnia

7 3

Nie przeżyjecie tej tężni 😂😂
Będzie się Wam po nocach śniła !

16:40, 16.12.2025

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

6 9

@Gmina zgadzam się. Ci ludzie zdecydowanie nie mają poziomu i jedyne co potrafią to oczerniać wszystkich na swoim FB i swoimi wywodami zaszczuć innych
Ci ludzie nie mają żadnego honoru

16:42, 16.12.2025

WojtWojt

9 4

Przynajmniej mamy odwagę i chęci walki o swoje dzieci 😎 a nie wykonujemy poleceń Pana Mariusza

20:51, 16.12.2025

Rudy to fałszywy Rudy to fałszywy

5 2

A jakie wywody piszę Gomulski 46 letni kawaler ateista który sam w życiu do niczego nie doszedł wszystko co ma to po znajomości i teraz próbuje się wybielić nawet jak dzieci żeby dostać stypendium to podniósł w gminie Kołaczkowo średnia do 5,7 żeby tylko jak najmniej osób dostało a w gminie Września dzieci dostawały od średniej 5,5 taki jest nasz wójt i w gminie zatrudnił tatusia i swoją rodzinkę i dla was taki gościu jest wporzadku.

12:07, 17.12.2025

f_huj.info.com f_huj.info.com

20 7

Filipie wytrzyj usta 🤣

16:34, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

f_huj.info.com f_huj.info.com

17 5

To nie czekolada 🤣

16:35, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokaKoka

6 3

Zdaje mi się bardzo mocno, że wstawka nomen omen jest zupełnie źle zastosowana w powyższym fragmencie. Odsyłam do sjp

16:54, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prawda was wyzwiloliPrawda was wyzwiloli

1 1

Powyższy zwrot miałby zastosowanie w zdaniu: Gmina zakupiła tysiąc sokołów dla, nomen omen, Sokolnik. We fragmencie z artykułu powinno być np. notabene

14:24, 18.12.2025

070 070

11 4

Artykuł w obronie wójta, a gdzie artykuł o referendum? Ile to gminę będzie kosztować? Czy to ma być odwołanie wójta czy całej rady? Cisza jak by nic się nie stało 🤔😉
Tutaj widać jak ,, rzetelne " są informacje w mediach a co dopiero w krajowych.......

16:55, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

Referendum Referendum

7 5

No jak kto ????
Mam nadzieję , że pełnomocnik grupy obywateli wraz z inicjatorami referendum !!!!!
To oni niech dostaną po kieszeni a nie my zwykli ludzie !!!!!

17:01, 16.12.2025

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

10 8

Coś mi się wydaje że to całe śmieszne referendum upadnie szybciej niż pani radna zdąży wysmarować kolejne kłamstwo

17:03, 16.12.2025

Koszty Koszty

5 5

@referendum no ja myślę, że oni to sponsorują i my mieszkańcy nie poniesiemy kosztów

17:07, 16.12.2025

Mieszkaniec321Mieszkaniec321

3 2

👍

16:57, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

No ale jak? No ale jak?

7 4

Czyli możemy uznać że argument w referendum nie ma podstawy?
Czyli chodzenie od domu do domu i przekazywanie informacji o zadłużeniu nie pokrywa się z prawdą?
To co ta Pani udostępnia wiadomości, które nie są zgodne z prawdą?

16:58, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

MieszkanMieszkan

7 3

Proszę przesłuchać e sesje to dowiesz się kto ściemnia

19:53, 16.12.2025

Radna pisze prawdę Radna pisze prawdę

9 2

UCHWALA NR XV/112/2025
RADY GMINY KOŁACZKOWO


z dnia 28 lipca 2025 r.


Na podstawie art, 18 ust, 2 pkt 9 lit. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz, U.
z 2024 r. poz. 1465 z późn, zm.), art. 89 ust. 1 pkt2i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm. ) Rada Gminy Kołaczkowo uchwala, co następuje
$ 1. Postanawia się zaciągnąć w 2025 roku kredyt dlugoterminowy w kwocie 4.800.000,00 zl (slownie
cztery miliony osiemset zlotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budzetu gminy na
rok 2025, wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych ujętych w budzecie Gminy na rok 2025 (w tym
zapewnienie wkladu wlasnego do projektów wspólfinansowanych ze środków Unii Europejskiej), a tak2e na
splatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytulu kredytów
$2. 1, Żródłem spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami, o którym mowa w $ 1 bedą dochody wlasne
Gminy Kołaczkowo,
2. Splata kredytu nastapi w latach 2026 -2036 w ratach okreslonych w umowie kredytowej.
$ 3. Szczególowe warunki udzielenia i splaty kredytu oraz prawne zabezpieczenie splat zaciągniętego
kredytu zostaną określone w umowie zawartej z bankiem,
$ 4. Wykonanie uchwaly powierza się Wójtowi Gminy Kolaczkowo
$ 5. Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia


Przewodnicząca Rady Gminy
Kolaczkowo


Malgorzata Jakubowska

02:20, 17.12.2025

Sokolni67Sokolni67

15 10

Wstydzie się jako mieszkaniec sokolniki i gminy kolaczkowo ze reprezetuje mnie taka radna

16:59, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

SokolSokol

9 3

Dokładnie. Nie wszyscy podzielają to zdanie.

17:04, 16.12.2025

J23J23

10 8

Wstydzę się, że mamy takiego nieudacznika wójta.😠

17:47, 16.12.2025

Wkurzony22Wkurzony22

8 5

Mam nadzieję,że mieszkańcy Sokolnik wstydzą się za takiego mieszkańca,który nie potrafi poprawie napisać zdania.Dobrze,że się w tym referendum nie bierzesz udziału,bo tam trzeba poprawnie wpisać swoje dane.🤣🤣🤣

19:29, 16.12.2025

Grabowo Grabowo

1 1

Wstydzę się jako mieszkanka Grabowo zę reprezentuje mnie taka radna. Wstyd po całości Pani Sylwia jest sercem za każdą szkoła a nasza radna myśli tylko o sobie wstyd

21:42, 18.12.2025

Sokolnik.Sokolnik.

16 4

Teraz już jest widoczny obiektywizm Biernata,jak trzeba bronić władze to to robi,jak trzeba tępić opozycję to będzie to robił.Zadnej refleksji,tępe dziennikarstwo lokajskie.Co się z tobą zrobiło?.Ale psy szczekają a karawana jedzie dalej.Referendum już się dzieje i nic nie zrobicie,przynajmniej tu nic nie możecie.Alleluja i do przodu. Do zobaczenia przy urnie.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣👍👍👍👍👍

17:05, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

5 8

No i przegracie z kretesem bo większość w gminie Kołaczkowo ma za nic wasze śmieszne żądania. Żenada i nic więcej, mam tylko nadzieję że sporo zapłacicie z własnej kieszeni za tą szopkę

17:07, 16.12.2025

PalantPalant

7 3

Likwidacja,dwóch szkół to śmieszne żądania? Pewnie ci wójt nie powiedział,a Biernat nie napisał o co chodzi.Wlacz myślenie.💩

17:57, 16.12.2025

ZorroZorro

8 3

A Gdzie ta Radna mówiła o kilkunastu mln? Wyobraźnia Wójta chyba ponosi. Mówiła o 5: 2 mln, które Gmina ma + 2.9, które zaciągnie to prawie 5

17:06, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zorro Zorro

2 2

W artykule są zacytowane słowa Pani Sylwii 9 mln

17:12, 16.12.2025

Pyzdrolek Pyzdrolek

11 5

Jak nie umiecie się rządzić i tez dogadać to trzeba zlikwidować gminę. Podzielić na gminy Pyzdry, Miłosław, Września lub nawet Lądek.

17:10, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wkurzony22Wkurzony22

6 3

Jestem za tym od bardzo dawna.To super rozwiązanie.

19:32, 16.12.2025

Obserwator nest Obserwator nest

18 6

Wójtowi pali się grunt pod nogami to zaczyna się tłumaczyć a tłumaczy się zawsze winny. Może wójt powie też coś o tym jak przed głosowaniem zabrał swoich radnych do lokalu we Wrześni Nestu i ustalali jak mają głosować żeby szkoły przeszły reorganizacje tak więc wkrótce zostanie udostępniony film z tego spotkania i ciekawe jak wtedy będzie się tłumaczył

17:17, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

WojtWojt

1 6

Wójt nie komentuje waszych wpisów ŹLE
Napisze posta ŹLE
Skreśliliście go na samym początku bo nie wybudował sali w Sokolnikach.

17:27, 16.12.2025

bywalec bywalec

4 2

To im wyremontowanych gabinetów ani odpicowanej sali sesyjnej nie wystarczy? Chyba, że dali budynek w ramach wynajmu za długi. Czy chodzą na dyskoteki?

22:57, 16.12.2025

Sokolniki67Sokolniki67

8 12

Teraz mogę napisać ze podpisaliśmy się z rodziną pod referendum bo przychodząc do nas jako mieszkańców sokolnik odczuliśmy presję wyciskana na nas . Ale i tak nie zagłosuje za odwołaniem wójta.

17:32, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

6 7

Zrozumiałe i domyślam się że nie jesteś jedynym który tak myśli, sądzę że wiele z tych podpisów takich będzie, na koniec okaże się że będzie 90/10 na korzyść wójta

17:36, 16.12.2025

JózekJózek

12 10

Żal wam w tym Kołaczkowie i Bieganowie że tak wspaniałej radnej nie macie "maslaki"!!!!🤣😅😂
Posłuchajcie wy tam tych swoich przedstawicieli w gminie tylko żeby was nie zagadali bo oni tacy gadatliwi i rozmowni są.🫡🫡

17:53, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

ZmartwionymieszkanieZmartwionymieszkanie

6 2

Uwierz wolał bym mieć PINOKza radnego niż taką osobę która nie potrafi uzasadnić swoich czynów prawdą tylko samymi kłamstwami (NIESTETY MAM TĄ OSOBĘ)

18:05, 16.12.2025

Józek Józek

4 0

Józek o tak lepiej obrażać, hejtować Taki przykład pokazywać swoim dzieciom ? Niestety ale wspaniałości tu nie ma

18:24, 16.12.2025

Ogłoszenie drobne!Ogłoszenie drobne!

13 4

Jak Wódz mówi to mówi 🤣🤣🤣

ps. Sprzedam pompkę do ego! 🤣🤣🤣

18:02, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

0=zero0=zero

12 4

Święta racja,nie poznaje radnego z mojej miejscowości.Wielkie zero.

18:06, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja mosci Pan Ja mosci Pan

7 5

A gdzie te 6 milionów prawie co Pani Teresa zastawiła a teraz kredyty trzeba brać 🤣😂. Tym bardziej Pani teresa robila i drogi gminne i ścieżki rowerowe . Inwestycje były. Ludzi w gminie tyle, że tylko kawy sobie robią w ciągu godziny 4 razy jak czekałam kiedyś za pewną Panią.

18:15, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:5
Odpowiedz

PosadyswoimludziaPosadyswoimludzia

4 8

Poprzednia wójt zostawiła 6 milionów złotych?? Ludzie w co wy wierzycie? Pustą kasę zostawiła i dlatego teraz kłopoty finansowe gminy.😡

18:37, 16.12.2025

Ja mości PanJa mości Pan

4 3

"@Posadyswoimludzia "proszę sprawdzić budżet za 2023 rok tak jak woj mowi sprawdzić BIP gmina kolaczkowo rok 2023 i tam jest opisane przychody i rozchody i że nie ma gmina żadnego kredytu a nie siac pory ze Pani Teresa zostawiła gminę z długami. Teraz będą długi 2 miliony Niby 2.9 na przedszkole I następny rok termoizolacja kolaczkowa szkoły ok 3-4 bo skąd na to weźmiemy.

19:43, 16.12.2025

PracaswoimludziaPracaswoimludzia

3 5

Czytaj ze zrozumieniem,napisałem że pustą kasę zostawiła.Sama się do tego przyznała,publicznie.Nie wierzysz ? zapytaj.

20:46, 16.12.2025

Ja mości Panie . Ja mości Panie .

5 4

To chyba u was u nas mówiła że budzet jest na plusie 6milionow I tak jest w sprawozdaniu

21:16, 16.12.2025

to jato ja

0 2

Proszę wskazać jaką ścieżkę rowerową ta pani wykonała

08:37, 18.12.2025

Prawda011Prawda011

9 6

Mam publiczną prośbę do we Pani radnej
Proszę odpowiedzieć na pani grupie czy okłamywała pani osobny które nakłaniała pani do podpisania pod referendum? Bo z tego co wynika z komentarzy można wywnioskować że coś tu było nie tak

18:16, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rozsądny Rozsądny

12 7

Szkół w gminie jest za dużo i pora spojrzeć w oczy. Nie wójta wina, że ktoś wczesniej podjął złe decyzje i pobudowal 5 szkół w tak małej gminie, a nie myślał jakie są koszta otrzymania, już wtedy tych szkół było za dużo. To jest wgl nie rozsądne wydawanie pieniądzy gminy, bo dzieci na 5 szkół od lat jest zbyt malo. Ponad połowa wydatków gminy idzie na dofinansowanie szkół.. Pora spojrzeć prawdzie w oczy. Bunt sokolnik, tworzenie fikcyjnych kont na grupie Sokolnik, żeby hejtowac wójta jest poniżej poziomu. Każdy by chciał mieć szkole pod nosem, ale realia finansowe są inne i pora to zrozumiec, a nie robić dodatkowe koszta referendum, niech to idzie z kieszeni Pani Sylwii.. pora spojrzeć na gminę Miłosław i brać przykład. Żadna gmina w województwie nie ma 5 szkół przy tak małej liczbie mieszkańców i nie jest tyle potrzebne, można rozsądnie wydawać pieniądze jak gmina Miłosław w której dróg jest robione coraz więcej i ciągle coś się dzieje, bo nie wydają tyle pieniędzy na szkołę. A niestety dzieci będzie coraz mniej i szkoły trzeba likwidować

18:22, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:6
Odpowiedz

Popieram Popieram

10 6

To co wyprawia pani z Sokolnik nie jest przypadkiem karalne? Za jakiś hejt czy coś? Może czas żeby poszły jakieś pozwy przeciwko tym hejterom

18:26, 16.12.2025

Z wioskiZ wioski

8 4

Mam postulat,zamknijmy wszystkie szkoły w gminie,po co dzieci mają być mądrzejsze od wójta i radnych.🤠🤠

18:46, 16.12.2025

Ja mości Pan . Ja mości Pan .

5 5

Ale zamykac szkole co generuje wydatki dla gminy tylko 250 tys zł a zostawiając co ponad 1 milion 100 tys zl ? To jakie gmina koszty robi ? I przeworzenie większości dzieci do mniejszej liczbie uczniów czy odwrotnie raczej powinno być? Zeby koszty zmienjszyc .

18:58, 16.12.2025

Rozsadny 2Rozsadny 2

9 5

Jeśli trzeba reorganizować szkoły to dlaczego ma być to szkoła w Sokolnikach filia szkoły w Bieganowie przecież zgodnie z demografia na którą powołuje się wójt demografia jest w Bieganowie tam jest 80 dzieci a w Sokolnikach 140. Wójt opiera się demografia to niech zrobi w Bieganowie filie a w Sokolnikach niech będzie szkoła tak ǰak jest do tej pory. Dlaczego Sokolniki mają utrzymywać szkole w Bieganowie??? W 2033 roku w Sokolnikach będzie do szkoły chodzić 15 dzieci a w Bieganowie tylko 2 więc dlaczego naszych 15 ma jeździć do Bieganowa a nie tych dwóch z Bieganowa ma przyjeżdżać do Sokolnik demografia jest w Bieganowie coraz mnie dzieci a nie w Sokolnikach

19:06, 16.12.2025

Ja..Ja..

8 4

Szkół za dużo? To może urzędników tejże gminy też za dużo? Jakoś nie widać biedy, skoro imprezka kulturalna goni imprezkę.... Projekcik za projekcikiem.

20:35, 16.12.2025

Rozsądny Rozsądny

3 4

Do rozsądnego 2: przeczytaliście wyrywki danych z ekspertyzy, bo nie chce Wam się czytać 300 str ..
1. Wydatki na szkołę w Bieganowie są pokazane większe, bo przecież był tam remont i ta kwota jest wliczona
2. Szkoła w Bieganowie jest większa, wyremontowana, ma salę gimnastyczna i wszelkie inne potrzebne rzeczy. Tylko idiota zostawiłby szkole w Sokolnikach, która wymaga dużego wkładu.
3. Jak Pani Sylwia tak bardzo chcę mieć szkole, to niech zakłada społeczną jak we Wszemborzu. Tak bardzo jest aktywna to niech poświęci czas na jej założenie, znajdzie sponsorów.
4. Gmina ma nie całe 5 mln kredytu, ale nie umiecie czytać dokumentów księgowych czy uchwał i ich po prostu nie rozumiecie, co jest zrozumiałe, ale że radna nie umie i rozpowiada że jest 9 mln kredytu to już brak słów, trochę wiedzy powinna mieć żeby radna być.

08:39, 17.12.2025

Roko Roko

11 6

Masakra do czego doprowadził wójt ze swoją świtą .Doprwadzili do rozłamu w gminie,kłótni i nienawiści między wioskami.Osoba ,która powinna dbać o jedność (wójt) , wyciszyć emocje idzie do gazety aby szczuć na swoją radną .Ta gmina się kończy.Strach się odezwać z jakiej miejscowości się pochodzi bo zaraz atak że strony mieszkańców ,którzy mają radnych że świty wójta.Wojt ostatnio pokazuje się tylko z nimi ,nawet na Gokowisku.

18:37, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:7
Odpowiedz

KuklaKukla

7 6

To nie wójt jest problemem, wójt robi to co do niego należy stara się nie zajechać gminy, tylko że świta kilku osób które tworzą bunt dzielą naszą gminę, wszczynają burdę która kompletnie ma się nijak do sytuacji w szkołach bo im zwyczajnie nie chcę się użyć szarych komórek żeby ogarnąć że są w błędzie

18:42, 16.12.2025

RokoRoko

7 5

Nie zgadzam się,to decyzje wójta doprowadziły do tej sytuacji.Porozmawial z ludźmi ,z naciskiem na porozmawiał a nie postawa ,mówcie co chcecie ,ja wiem swoje.Zadnych argumentów, odpowiedzi na pytania ,tylko jedno w kółko "ekspertyza".Na pytanie dziennikarza odpowiedział,ze znajoma mu osoba miała zleconą do wykonania ekspertyzę a na sesji już powiedział , że nie znał tej osoby.Ten pan gubi się w swoich odpowiedziach.Inny przykład : radna chyba z Gorazdowa mówi, że koszty dowozu dzieci będą w kwocie około 25 tysięcy, a za parę minut słyszymy od wójta , że około 200 tys.Brak spójności nawet w wypowiedziach między radnymi po stronie wójta a nim samym. Zero sensownych wypowiedzi tych radnych , dlaczego głosują tak a nie inaczej.

19:05, 16.12.2025

KuklaKukla

8 5

Przejdźmy natomiast do meritum i faktów
Fakt 1 szkół w gminie jest za dużo i doskonale wszyscy to wiemy
Fakt 2 jedyne sensowne rozwiązanie to szkoła w Kolaczkowie i Bieganowie, najbardziej rozbudowane, rozwinięte szkoły w naszej gminie, z dostępem do sal gimnastycznych i ogólnego rozwoju dydaktycznego
Fakt 3 zamknięcie dwóch szkół będzie oszczędnością pomimo pokrycia kosztów dojazdów

Uważam że bardziej opłaca się finansować 2 szkoły gdzie mamy zaplecze niż ładować pieniądze w nauczycieli i ogrzewanie dla kilku dzieci

Tak samo argument że "bo muszą dojeżdżać" uważam że też jest totalnie odklejony, dlatego że jako uczeń jeździłem do kilku szkół a później do gimnazjum i żadnego problemu nie było, zwłaszcza że w starym systemie i tak każdy dojeżdżał do gimnazjum w Kolaczkowie

Każdy z nas jest tylko człowiekiem, ale robić aferę o to że 3-5 km dzieci muszą dojechać to dla mnie absurd
Więc dla mnie decyzja o reorganizacji jest całkowicie słuszna

A co do twojej wypowiedzi, to nie słuchałem konkretnych przypadków natomiast myślę że niewiedza czy drobne potknięcia nie wykluczają słusznej tak poważnej decyzji

19:19, 16.12.2025

Szalony wojtek Szalony wojtek

5 3

Kukla ale koszty będą takie same tych szkol a nawet większe. Czy wy wiecie na jaki temat sie wypowiadacie ? Zapoznałeś się z ekspertyza? Koszty to tylko 4.5 etatu nauczyciela . A jakie będą miejsz3 koszty utrzymania szkoły w sokolnikach? Chcesz oszczędzać na ogrzewaniu i zeby dzieci w zimie marzły? Bo i tak szkola będzie filia to ogrzać trzeba będzie a j3szcze budynek przedszkola . PAN WOJT PRACOWAŁ OD DAWNA W GMINIE jako dyrektor Goku . I takie gadanie ze objął władze i stos papierów .
To jak ktoś idzie do pracy to się też lata co i jak czy warto iść jaka atmosfera w pracy . Nikt nikogo nie zmusza . A jak ktoś chce to zapoznaje się z propozycją pracy .

22:29, 16.12.2025

Ona790p.Ona790p.

6 8

To nie wójt skolca ludzi tylko wieś Sokolniki sieje nienawiść

22:29, 16.12.2025

Wojtek jesteś szalonWojtek jesteś szalon

3 4

Szalony Wojtku , oszczędności jakie będą po likwidacji szkół mimo dowozów, przecież są w ekspertyzie. Czytac nie umiesz.
.. i rocznie jest to duża kwota oszczędności

23:07, 16.12.2025

Szalony wojtek Szalony wojtek

2 3

Wojtek jesteś szalon. No tak jest 4.5 etatu co daje 750 tys zl . Takie oszczędności a budynek i tak trzeba ogrzać bo będą dzieci. Nie do końca są koszty podane przewozu bo prawdopodobnie jak będzie mało miejsca dzieci 1-3 klasy mają być przewożone do Sokolnik. Więc koszty wzrosna . A 4.5 etaru to wszędzie można znaleźć kosztów. Nawet za wodę można dostawać rachunki co 2-3 miesiące i dla większości. Ieszkancow bardziej by to się opłacało. Za miesiąc mają oparty 40 zł plus przelew np 5zl . Więc za 3 miesiące jesteś do przodu 10 zł. Dla emeryta już zawsze coś.

08:44, 17.12.2025

Brawo KuklaBrawo Kukla

9 3

Trafione w punkt.

18:52, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

omptedaompteda

10 10

Na takie stanowisko trzeba mieć kwalifikacje - również interpersonalne, których Gomulski oczywiście nie ma. Więc powtórzę jeszcze raz - na wójta Jakubowska!

19:00, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Siema Siema

8 4

Że co???? Ta aktoreczka ?

20:46, 16.12.2025

Mieszkaniec  KołaczkMieszkaniec Kołaczk

11 5

A może zamknijmy nasza szkole co wtedy zrobimy ? Nie będziemy walczyć jak inni o szkole ? Panie Mariuszu . Nie mam dzieci i nie chce szkoły w kołaczkowie . Tylko podatek obniżyć o 2 procent jak byl w tym roku .

19:20, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wszembórz Wszembórz

13 5

Sprawdzalam czy jest informacja o której wójt powiedział w tym wywiadzie i nie widzę żeby było napisane coś o tym że gmina ma zasłużenia tylko dwa miliony złotych natomiast na e sesji wójt sam powiedział osobiście ze zadłużenie gminy jest 4.8 miliona więc wójt kłamie a teraz jeszcze chce oklamac wyborców i zrzucić winę na radną. Wychodzi na to że to nie radna kłamie a wójt to robi i próbuje się wybielić widocznie obawia się czegoś

19:28, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

MieszkanMieszkan

11 4

Zgadzam się.Tu chodzi o zdyskredytowanie radnej w oczach wyborców i wybielenie siebie.Co poniektórzy tu komentujący niech przesłuchają e-sesje a dowiedzą się kto mija się z prawdą.

19:49, 16.12.2025

O06O06

7 4

A mógł być zapamiętany jako dobry wójt, szok 🙁

21:33, 16.12.2025

Masakra Masakra

7 3

Dzieciaki będą wożone po innych wioskach przez ile lat ? Żeby tylko odrobić tą sumę, którą przez pomyłkę trzeba było dołożyć na termomodernizację budynku gminy?🤔🤔🤔 Czyli jeśli dobrze pamiętam to około 1,5 mln przebombano 🙆 a teraz szukanie oszczędności

19:33, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kołaczek Kołaczek

3 4

A kto powiedział, że dzieco będą wożone do innych wsi? Na co liczy Bieganowo????? Że Sokolniki dadzą do nich swoje dzieci???? Po tym wszystkim?

20:51, 16.12.2025

Dlaczego wójt nie udDlaczego wójt nie ud

9 3

Było to, na którymś budżecie, że mamy 4,8 mln zł zadłużenia, i to było chyba na ostatnim posiedzeniu, a w WPF-ie na następny rok jest już 9 mln zł. Wiem o tych dwóch milionach, ponieważ wójt o tym mówił. Prosiłam, aby to mi udowodnił, ale nie umiał mi tego wytłumaczyć – powiedziała nam radna Sylwia Strzelczyk.
Dlaczego wójt nie udowodni że jest tak jak mówi nigdzie nie ma informacji o tym że zadłużenie jest tylko dwa miliony natomiast jest wypowiedz Pana że jest 4,8 miliona zasłużenia czy Pan w tak młodym wieku ma już demencję i nie wie Pan co mówi????

19:46, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dawna uczennicaDawna uczennica

10 6

Gmina mała rolnicza dzieci coraz mniej a szkół...
Inne gminy mają po dwie szkoły .
Wójt otworzył ta puszkę Pandory , ale ktoś musiał i brawa mu za to .
Próbuje ludziom pokazać co czeka inne takie miejscowości .
A to poprzednie decyzję radnych i poprzednich wójtów do tego się przyczyniły że szkoły wszędzie budowali.
Mieszkańcy chcą bronić wiadomo , ale już inne szkoły w gminie się zamknęły (np Borzykowo) i każdy żyje dalej .
W sumie to rodzice mają z tym największy problem a nie dzieci.
A ta nagonka do niczego nie prowadzi ...

19:49, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Budziłowo Budziłowo

6 5

To dlaczego zamykają szkole drugą co do liczebności w niej jest 140 dzieci a wójt chce te szkole zamknąć kosztem utrzymania szkoly mniejszej to faktycznie jest to słabe zagranie wójta. U nas tez za chwilę zrobi tak ze będzie coraz więcej wiatraków i wtedy pojawi się problem będziemy my walczyć o swoje tak więc popieram ze walczycie. Nasz sotys Budzilowa nie pozwala mówić źle o Wojcie i namawia ludzi jak będzie referendum by zagłosowali za tym by wójt został tak więc coś musi być na rzeczy skoro się tak boją ...

20:45, 16.12.2025

CoCo

6 7

Budziłowo a co to za szkoła jak nawet nie mają sali gimnastycznej, kuchni i budynek do remontu. Czy nie jest to powód do reorganizacji

21:58, 16.12.2025

Oj tam oj tam Oj tam oj tam

10 2

Wszembórz zamknęli, ale ludzie sobie poradzili bez gminy..... I szkoła funkcjonuje

19:58, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Zawsze będzie źle Zawsze będzie źle

5 2

Tak i właśnie brawa się należą !
Ale nie wszystkie miejscowości chcą mieć SZKOŁY SPOŁECZNE.

20:33, 16.12.2025

Wkurzony22 Wkurzony22

3 2

Dla Twojej wiadomości.Wójt jasno i wyraźnie podkreślał,że za kilka lat w gminie Kołaczkowo będzie tylko 1 szkoła w Kołaczkowie.Sokolnikom też się wydawało kilka lat temu,że szkoła będzie istniała w takiej formie jak obecnie.W tej gminie,permanentne są tylko podatki.I to coraz wyższe.Podwyższane o parę groszy,ale jednak.Warto się tym zainteresować.

11:09, 17.12.2025

Widzę Widzę

12 4

Nerwowo się robi w obozie wójta im bliżej referendum,a panu Biernatowi radzę wrócić do motta założyciela i byłego właściciela gazety WW .Pan wie jak to brzmiało,jeszcze jest czas.

19:58, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kołaczkowianin Kołaczkowianin

7 7

Za pani Teresy w budżecie gminy ponad 6milionow i zero kredytów i pożyczek a rok 2024 deficyt prawie 2.5 miliona i kredy w wysokości 500 tys. No otworzył Pan puszkę pandory :D brawo przez niecały rok ponad 6.5 miliona strat 🤣😂

20:01, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToraTora

6 3

Trzeba było przykryć to zadłużenie wywołując temat zastępczy.No i oberwało się szkołom

20:25, 16.12.2025

Sokolniki 320Sokolniki 320

5 4

Ja jestem świadkiem ze nawet w Sokolnikach krzywo patrza ze rolnik ze Sokolnik koleguje się z rolnikiem z Bieganowa

20:11, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

MironMiron

5 1

Niestety ale takich sytuacji jest dużo więcej. Nie tylko w Sokolnikach i Bieganie.Jestem z innej miejscowości w tej gminie i też mi się oberwało tylko za to , że stanąłem w obronie naszej szkoły.Teraz mieszkańcy niektórych wiosek są odbierani jako wrogowie wójta i gminy.Smutne to bardzo

20:21, 16.12.2025

Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

8 4

Teraz już nikt z nikim nie będzie gadał, szczególnie Sokolniki z Bieganowem.... Do tego doprowadzil włodarz i jego radni.

20:37, 16.12.2025

WidzekWidzek

11 3

Wójt ma dwóch redaktorów Wiadomości Wrzesińskich w gminie.

20:32, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Świadek Świadek

10 5

Jestem świadkiem jak wójt mówił że na złość zlikwiduje szkole w Sokolnikach mimo ze jest druga co do liczebności w gminie i że w Sokolnikach już nic nie powstanie nowego za jego kadencji

20:53, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Słyszałam jak....Słyszałam jak....

4 3

stara wójt na sesji nie poparła zapędy Gomulskiego w sprawie likwidacji szkoły w Sokolnikach .Wszyscy słyszeli,cała sala.I co teraz ?...

21:04, 16.12.2025

ReferendumReferendum

8 5

Nic mu to nie pomoże.🤣

20:57, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Cieśle Cieśle

14 9

Popieramy Panią Sylwie w końcu ta kobieta ma jaja i mówi o tym wprost gdzie jest problem a nasz wójt ma wydmuszki i się boi. Panie wójcie wstyd trochę żeby kobieta miała większe jaja niż pan

21:01, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Fan nr1Fan nr1

7 8

Mega zabawne ta kobieta jest całkowicie bezradna i nic nie zrobi w tej gminie, przyjdzie referendum to zobaczymy kto płakać i płacić będzie a dodatkowo parę spraw cywilnych dostanie

21:16, 16.12.2025

A jednak wójt kłamieA jednak wójt kłamie

12 4

UCHWALA NR XV/112/2025
RADY GMINY KOŁACZKOWO


z dnia 28 lipca 2025 r.


Na podstawie art, 18 ust, 2 pkt 9 lit. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz, U.
z 2024 r. poz. 1465 z późn, zm.), art. 89 ust. 1 pkt2i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 z późn. zm. ) Rada Gminy Kołaczkowo uchwala, co następuje
$ 1. Postanawia się zaciągnąć w 2025 roku kredyt dlugoterminowy w kwocie 4.800.000,00 zl (slownie
cztery miliony osiemset zlotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budzetu gminy na
rok 2025, wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych ujętych w budzecie Gminy na rok 2025 (w tym
zapewnienie wkladu wlasnego do projektów wspólfinansowanych ze środków Unii Europejskiej), a tak2e na
splatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytulu kredytów
$2. 1, Żródłem spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami, o którym mowa w $ 1 bedą dochody wlasne
Gminy Kołaczkowo,
2. Splata kredytu nastapi w latach 2026 -2036 w ratach okreslonych w umowie kredytowej.
$ 3. Szczególowe warunki udzielenia i splaty kredytu oraz prawne zabezpieczenie splat zaciągniętego
kredytu zostaną określone w umowie zawartej z bankiem,
$ 4. Wykonanie uchwaly powierza się Wójtowi Gminy Kolaczkowo
$ 5. Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia


Przewodnicząca Rady Gminy
Kolaczkowo


Malgorzata Jakubowska

21:18, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

WiernaWierna

4 2

Sprawdzałam i ten kredyt, ta uchwała została uchylona na sesji nadzwyczajnego 12 listopada.
UCHWAŁA NR XIX/.../2025 RADY GMINY KOŁACZKOWO z dnia 12 listopada 2025 r. w sprawie uchylenia uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. c ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 1153) oraz art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 z późn.zm.) uchwala się co następuje: § 1. Postanawia się uchylić uchwałę nr XV/112/2025 Rady Gminy Kołaczkowo z dnia 28 lipca 2025r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. § 2. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kołaczkowo. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

23:24, 16.12.2025

Wierny11Wierny11

5 3

Odp dla wiernej jak sprawdzasz to sprawdź dobrze i nie wprowadzaj społeczeństwa w błąd na wszystko są dokumenty proszę poczytać tu jest wszystko napisane i jak widać to wójt kłamie a nie radna Sylwia
Zalącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 133/2025
Wójta Gminy Kołaczkowo
z dnia 13 listopada 2025 r.


Gmina Kołaczkowo na dzień 13 listopada 2025 roku posiadata zobowlązania z tytulu
kredytu zaciągniętego w 2024 roku w wysokości 2.000.000,00 zł (transza kredytu w wysokości
2.500.000,00 zt minus spłata raty 500.000,00 zt (200,000,00 zt w 2024 r., 300.000,000 w 2025


r.).
W budzecie gminy na 2025 rok zaplanowane zostaly przychody z tytulu kredytów
I pożyczek w wysokości 4,800,000,00 zl, jednak z powodu przesunlęcia terminu realizacji kilku
zadań inwestycyjnych na 2026 rok, planuje sie, że kredyty i pożyczki nie bedą zaciągane w
bieżącym roku w pelnej planowanej wysokości. Planuje się zaciągnięcie kredytu w blezącym
roku do kwoty 2.900,000,00 zł. Na ostatniej sesji która odbyła się 12 listopada 2025 r. uchwalą
Rady Gminy Kołaczkowo wprowadzone zostały zmiany w przychodach budzetu 2025 r.
polegające na zmniejszeniu planu zaciąganych zobowiązań oraz zmiany planu dochodów
wydatków.


Wobec powyższego gmina na 31 grudnia 2025 roku będzie posiadać zadłużenie w wysokości
4.900.000,00 ( spłacony kredyt 500.000,00 zt z 2024 roku oraz nowe nie zaciągnięte Jeszcze na
dzień dzisiejszy zobowiązanie 2.900.000,00).
Gmina Kołaczkowo planuje zaciągnąć kredyty i pożyczki w 2026 roku w kwocie 5.000.000,00
zt, w tym na pokrycie deficytu budżetowego w wysokości 4.550.000,00 zt.
Splata w/w zobowiązań planowana jest na lata 2026-2037.
Planowany stan zadlużenia na 31 grudnia 2026 roku wynosi 9.450000,00 zt (po sptaceniu raty
w 2026 r. planowanej w wysokości 450.000,00 2t).
Na dzień 13 listopada 2025 r. Gmina Kołaczkowo nie posiada żadnych zobowiązań
wymagalnych. Wszystkie zobowiązania regulowane są na bieżąco,
Różnica między planowanymi dochodami a planowanymi wydatkami w 2025 roku stanowi
kwotę - 4.550.000,00 zt. Deficyt budżetu zostanie sfinansowany przychodami z tytulu
zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 5.000.000,00 zt,

02:55, 17.12.2025

DumnyMieszkaniecGminDumnyMieszkaniecGmin

15 2

Stop. Opanujcie się przestańcie się kłócić . Najlepsza w tym wszystkim jest była Pani Wojt ,która już dawno chciała przeprowadzić likwidację szkol Bieganowa i Grabowa szkoda ze jej tegosie nie udało. A teraz jest przeciwna REORGANIZACJI gdzie nie ma mowy o likwidacji szkoły. To jak tu taka osobę brać poważnie .

21:22, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

JenaJena

12 4

Ktoś będzie musiał zrobić porządek w tej gminie.
Ludzie większe gminy mają dwie szkoły !!!
Skoro jedna szkoła ma już termomodernizację i jest wyremontowana (kto to zrobił że wyremontował mniejsza szkole ?) i wydał pieniądze ...
Zaraz dzieci będzie na jedną !!!
A wy się klócicie bo do Biegania nie będziecie dawać dzieci .
Nagonka na całą gminę ....
Każdy kolejny wójt będzie miał gorzej....
Pani Sylwia już trochę za mocno się wczuła.
Emocje napędzają ta całą sytuację a ona nie jest dobra dla dzieci bo one widzą co się tam dzieje .
Zaraz jedna wieś nie będzie mogła patrzeć na drugą .
Kiedyś było 1 gimnazjum na całą gminę i żyliśmy !!

21:25, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

******@#$%************@#$%******

8 5

A czym ten *Wuc* zajmował się przed objęciem urzędowego stolca? 🤣🤣🤣

21:31, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

OdpowiadamOdpowiadam

8 5

Wszystkie roboty załatwiali znajomi, ostatnią załatwiła mu Waszakowa.

21:33, 16.12.2025

ByczekByczek

9 3

Całe życie na budzetowym garnuszku. Ale podobno kompetencje top 🤣🤣🤣🤣🤣

01:44, 17.12.2025

PomyślzanimnapiszeszPomyślzanimnapiszesz

9 6

I jaka teraz twoja wiarygodność Biernat ?????? Goloduposlowna jak powiedział Wójt Kozioł z Rancza.🤣🤣

21:31, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

A jednak radna nie kA jednak radna nie k

8 3

Uchwala Nr S0.7.4016.423.2025
Skladu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu
dnia 11 grudnin 2025 r.
N


Eloktronicznie podpisany przez.
Anna Krzymińiska, RIO Poznań
dnia 12 grudnia 2025 r.


wsprawie wyrazenia opinii o-možliwości sfinansowania deficytu-przedstawionego
wprojekcie budzetu Gminy Kolaczkowo na 2026 rok


Sklad Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu, wyznaczony
Zarządzeniem Nr 5/2025 Prezesa Regionalnej 1zby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 3 lutego
2025 r. w osobach:


Przewodnicząca: Anna Krzymińska
Członkowie: Renata Konowalek
Zofia Ligocka


dzialająe na podstawie art. 13 pkt 10 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 pażdziernika 1992 r,
o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U z 2025 r. poz. 7) w związku z art. 246 ust. 1
ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U, z 2025 r. poz. 1483), po
dokonaniu analizy projektu budżetu Gminy Kolaczkowo na 2026 rok wyraża


opinię pozytywną
o możliwości şfinansowania deficytu


Uzasadnienie


Analizując możliwość sfinansowania deficytu zaplanowanego w projekcie
budżetu na 2026 rok Skład Orzekający ustalil, co następuje:
W projekcie uchwaly budżetowej Gminy Kolaczkowo na 2026 rok zaplanowane
zostaly dochody w wysokości 47.932.511,83 zd i wydatki w wysokości 52.482.511,83 2l.
Planowany deficyt budżetu wynosi 4.550.000,00 zt. Jako źzródto sfinansowania deficytu budżetu
W
3 projektu uchwaly budżetowej wskazano przychody z tytulu zaciągniętych pożyczek
kredytów na rynku krajowym
W projekcie uchwaly budżetowej w zalączniku Nr 6 pn. ,,Przychody rozchody
budżetu zaplanowano przychody w kwocie 5.000.000,00 zl z tytulu zaciągniętych pożyczek
i kredytów na rynku krajowym ($ 952), a także rozchody z tytulu splat otrzymanych krajowych
pożyczek i kredytów ($ 992) w kwocie 450.000,00 zl.
W ocenie Skladu Orzekającego wskazane w projekcie budžetu źródlo sfinansowania
deficytu jest prawnie dopuszczalne i możliwe do pozyskania, zważywszy na fakt, że splaty
zobowiązań wynikających z zaciągniętych i planowanych do zaciągnięcia w 2026 roku

21:32, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czy wójt klamie?Czy wójt klamie?

8 3

Zalącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 133/2025
Wójta Gminy Kołaczkowo
z dnia 13 listopada 2025 r.


Gmina Kołaczkowo na dzień 13 listopada 2025 roku posiadata zobowlązania z tytulu
kredytu zaciągniętego w 2024 roku w wysokości 2.000.000,00 zł (transza kredytu w wysokości
2.500.000,00 zt minus spłata raty 500.000,00 zt (200,000,00 zt w 2024 r., 300.000,000 w 2025


r.).
W budzecie gminy na 2025 rok zaplanowane zostaly przychody z tytulu kredytów
I pożyczek w wysokości 4,800,000,00 zl, jednak z powodu przesunlęcia terminu realizacji kilku
zadań inwestycyjnych na 2026 rok, planuje sie, że kredyty i pożyczki nie bedą zaciągane w
bieżącym roku w pelnej planowanej wysokości. Planuje się zaciągnięcie kredytu w blezącym
roku do kwoty 2.900,000,00 zł. Na ostatniej sesji która odbyła się 12 listopada 2025 r. uchwalą
Rady Gminy Kołaczkowo wprowadzone zostały zmiany w przychodach budzetu 2025 r.
polegające na zmniejszeniu planu zaciąganych zobowiązań oraz zmiany planu dochodów
wydatków.


Wobec powyższego gmina na 31 grudnia 2025 roku będzie posiadać zadłużenie w wysokości
4.900.000,00 ( spłacony kredyt 500.000,00 zt z 2024 roku oraz nowe nie zaciągnięte Jeszcze na
dzień dzisiejszy zobowiązanie 2.900.000,00).
Gmina Kołaczkowo planuje zaciągnąć kredyty i pożyczki w 2026 roku w kwocie 5.000.000,00
zt, w tym na pokrycie deficytu budżetowego w wysokości 4.550.000,00 zt.
Splata w/w zobowiązań planowana jest na lata 2026-2037.
Planowany stan zadlużenia na 31 grudnia 2026 roku wynosi 9.450000,00 zt (po sptaceniu raty
w 2026 r. planowanej w wysokości 450.000,00 2t).
Na dzień 13 listopada 2025 r. Gmina Kołaczkowo nie posiada żadnych zobowiązań
wymagalnych. Wszystkie zobowiązania regulowane są na bieżąco,
Różnica między planowanymi dochodami a planowanymi wydatkami w 2025 roku stanowi
kwotę - 4.550.000,00 zt. Deficyt budżetu zostanie sfinansowany przychodami z tytulu
zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 5.000.000,00 zt,

21:38, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

To W...kłamieTo W...kłamie

6 4

Fb Sokolnik polecam poczytać. A Wszembórz też wg. Wójta do zamknięcia. W ostatnim poście pisze, że dwie szkoły mają być.

22:15, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Naprawdę?😉Naprawdę?😉

6 1

Wszembórz jest po za kompetencjami wójta, tak że sobie może zamknąć drzwi, po referendum

10:29, 17.12.2025

rondelek rondelek

10 6

Biedna autorytarna władza, zasłaniająca się skarbnikami nie potrafiącymi referować o stanie finansów gminy (żenujące widowisko z września i października udokumentowane rejestrem z kamery). Na ratunek idzie nadworne dziennikarstwo i innej maści propagandyści. Gazieta Kołaczkowska Prawda potępi warchołów, którzy próbują źle mówić, myśleć i śnić o świetlanej przyszłości spod szyldu Spółdzielni Energetycznej/Blokowiska przy Placu Władysława Reymonta 3. Do przodu Pani Sylwio!!! Pudelkami się nie przejmować.

22:38, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Referendum Referendum

11 5

Pojawiły się uchwały i dowody na to że wójt kłamie i znów się pogrążył a Ci jego wyborcy którzy tak trzymia za nim stronę jacy to muszą być ludzie zaślepieni że mu ufają w to co mówi. Dowody nie kłamią uchwały też nie więc wasz wójt jak widziecie okłamuje Was swoich wyborców a chyba na to nie zasługujecie bo macie prawo znać prawdę nawet jak to będzie gorzka prawda to wójt nie powinien Was oklamywac. Przeżycie w końcu na oczy ludzie co się dzieje w naszej gminie. Wójt próbuje się wybielić ale niestety pogrąża się jeszcze bardziej tym swoim zachowaniem ( są dowody uchwały z których jasno wynika że wójt kłamie i w przyszłym roku będzie 9,9 miliona długu. A kto za to zapłaci mieszkańcy gminy Kołaczkowo bo podniesie podatek i za śmieci od nowego roku też podnosi składkę i uważacie że jest to osoba kompetentna na to by być wójtem ? Wójtem powinna zostać Małgosia Jakubowska

22:39, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kto ?Kto ?

4 5

A może lepiej radna z Gorazdowa??? Podobno już jej się śni ta fucha

22:49, 16.12.2025

Wkurzony22 Wkurzony22

11 2

Chroń nas Boże od radnej z Grabowa i tej z Gorazdowa.Jakby któraś z nich miała wójtem zostać to już lepiej tego Titanica zatopić i gminę przenieść do Pyzdr albo Wrześni.Tylko kto by chciał z takim zadłużeniem...

11:18, 17.12.2025

Karma wracaKarma wraca

6 3

Jeszcze nie słyszałem o takich podatkach co nie są podnoszone, opłata za wywóz śmieci które produkujemy- segreguj je a koszta nie będą szłyby górę drastycznie. Co do inwestycji wcześniejszej wójt…. Czy te drogi były budowane z podatków? Przecież to były środki pozyskane na dane inwestycje!!! Napisz projekt zobaczysz jakie są warunki na pozyskanie środków na inwestycje. Zobacz ile wkładu własnego trzeba dorzucić…. Kiedyś w mediach krzyczeli” że jest kłamczucha” jak chciała zamykać Grabowo. A teraz ja wszyscy kochają! Ile komentarzy negatywnych było? A teraz jest super?
Panie Wójcie przedstawił Pan problem z jakim trzeba się zmierzyć! A takich gmin jest wiele. Co da odwołanie wójta? To jak pójść do lekarza z bólem i dostać na niego lek….ale przyczyna zostanie.

23:13, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

SyndromSyndrom

3 3

Kłamczucha to ona zawsze była i jest do dzisiaj.Obejrzyj sesję z protestującymi rodzicami,jak zmieniła zdanie o szkołach 🤣

23:22, 16.12.2025

BudziłowoBudziłowo

7 4

Odwołanie wójta da dużo bo jak tego nie zrobimy to gmina będzie najbardziej zadłużona on do tego doprowadzić chce. Jak taki człowiek może mówić rodzicom co jest dobre dla ich dzieci jak sam mając 46 lat nie założył rodziny swojej nie spłodził własnych dzieci a próbuje pouczać tych co je mają. Aż wstyd że mając 46 lat do niczego w życiu nie doszedł ale co się dziwić na kłamstwie nie zbuduje niczego tak jak kłamie o tym długu że jest tylko dwa miliony a się okazuje że jest tyle co mówi radna i co było napisane w referendum są na to uchwały które ktoś wyżej udowodnił. Wójt kłamie i sam siebie oszukuje. Kaweler który chce uczyć rodziny jak mają żyć. Na wójta Ptaszyński

02:08, 17.12.2025

WizjaWizja

9 4

Te dwie panie trzęsą wójtem,tak słyszałem na dożynkach we Wszemborzu.Coroczne przyśpiewki zgruzowaly wodza,koniec bliski pakuj walizki.Tylko kto załatwi jemu pracę, może stara wójt?????.Tym razem nie sądzę.Nawet jak mu się uda pozostać na stanowisku,to będzie to zjazd po równi pochyłej,bez szans na reelekcję.

23:16, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kij w d...Kij w d...

3 3

Takie słowo ostatnio jest modne; *osoby elitopodobne* 🤣
Takie inkluzywne 🤣

23:36, 16.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KotGorazdKotGorazd

14 5

Jak może w gminie katolicķiej rządzić ateista kawaler bez własnych dzieci próbuje mówić co jest dobre dla rodzin które mają dzieci a ten gościu sam niczego w życiu nie osiągnął i jest starym kawalerem. Powinni wprowadzić ɓykowe tak jak kiedyś było.

03:04, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

SokolnikiFanSokolnikiFan

7 2

Gdzieś tu czytałem w komentarzu ze się wojti radni spotykają. Cóż pani Sylwia też organizuje spotkania z radnymi z opozycji i się ukradkiem spotykają i omawiają plan działania. Niestety takie maja prawo i tak zawsze bedzie . Pani Sylwia powinna być tego świadom a startując na takie stanowisko. Też jestem mieszkańcem sokolik i przeciwny reorganizacji szkoły ale to co się dzieje za pośrednictwem pani Radnej to przybiera znamię hejtu. Ludzie klucz się między sobą już we własnych wioskach a nie wspominam już o wsiach dotkniętych reforma . W Sokolnikach namawiają do referendum koey ale żeby namawiać do buntu żeby nie przyjmować mieszkańców z Bieganowa we własnych zakładach pracy to już przegięcie a o zakupach W Dino no już nie wspomnę. Apel do pani Soltys niech to powstrzymać jakoś. Przypomnę pani ze u pani w opozycji jest radny najstarszy stażem ktoru już zamkną kila szkol.

08:30, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Fan odpowiedź Fan odpowiedź

7 2

A co robi ŵojt dlaczego nie chce ogłosić na stronie Gminy Kołaczkowo że jest referndum w gminie przecież to jest informacja publiczna i każdy ma prawo o tym wiedzieć i dlaczego się tak boi tego referndum przecież jak jest dobrym wójtem to go ludzie popra ale skoro sam mówił że jak ludzie zrobią referndum to sam się wpisze jako pierwszy za odwołaniem siebie to chyba sam wie o tym że się nie nadaje na to stanowisko

12:16, 17.12.2025

MieszkoMieszko

10 3

Dlaczego nie zamkniemy biblotek mamy ich za dużo w gminie. Jedna by wystarczyła w gminie. I jakie by były oszczędności. Po co nam małe kino w gminie kto tam chodzi niech wójt to zamknie. Ale nie zrobi tego bo się boi że jak by to zrobił to by go wynieśli ostatnio była robiona droga w gminie i tam gdzie powiat dołożył to droga jest zrobiona a zostało 300 metrów drogi gminej to już gmina nie zrobiła aż wstyd żeby nie zrobić ten krótki odcinek drogi odrazu tak rządzi nasz wójt. Radna z Gorazdowa nie ma już poparcia w własnej miejscowości przez swoją zawiść pokazała jak ubierając choinkę ile miała osób chętnych do pomocy. Miała się określić czy jest z mieszkańcami czy przeciwko i co zrobiła w tym kierunku ? Wójtowi nie zależy na mieszkańcach robi tylko długi w gminie bo nie potrafi rządzić. Jak była pikieta sam powiedział do wszystkich odwołajcie mnie sam się jako pierwszy podpisze za odwołaniem siebie a teraz ma pretensje ze do tego doszło i burzy cała gminę że to on jest ķozlem ofiarnym no brawo Panie wójcie nie ma Pan jaj

09:57, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca 1Wyborca 1

6 9

Na wójta chcemy Teresę Waszak. Będzie w gminie znów porządek i miła atmosfera. Gmina będzie beż długów. Zasługuje na to. Pani Tereso tylko za Pani rządów w Kołaczkowie było dobrze

10:05, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

to jato ja

5 2

Wyborca 1 masz z głową wskazujesz że na wójta p. Waszak czy mieszkasz na wschodniej france bo to co zrobiła ta pani to tylko własny interes i wiele krzywd byłym pracownikom i zatrudnienie własnej rodziny i znajomych z Bierzglinka.

10:41, 17.12.2025

KolaczkusKolaczkus

3 1

Ludzie o czym wy piszecie, o dinozaurach,?. Święta to ona nie była i wystarczy ,stare to jest dobre wino, albo skrzypce.

11:21, 17.12.2025

Pracownik Pracownik

7 3

A co robi obecny wójt Gomulski zatrudnił tatusia w gminie emeryta jest tylko kumuterstwo swoich znajomych zatrudnił i rodzinkę a w pracy na nas pracowników się wyzywa wolałam Panią Waszak niż jego gościu jest totalnie odklejony jak pracował w goku był normalnym człowiekiem władza uderzyła mu do głowy.

11:38, 17.12.2025

Kołaczkowo 1Kołaczkowo 1

8 9

Popieram na wójta nadaje się tylko Teresa Waszak lub pan radny Jerzy Woś. Wtedy w gminie zapanuje ład i porządek. Jakubowska się nie nadaje bo ona jest sercem tylko ze swoją miejscowością natomiast Agata Gruszczyńska nie potrafi dogadać się we własnej miejscowości i podzieliła te miejscowość tak sami by było w gminie skłóciła by cała gmine ze sobą jak jej Mariuszek to robi zdecydowanie się nie nadaje na to stanowisko

10:12, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

to ja to ja

8 3

Kołaczkowo 1 czy ty jesteś z rodziny Waszaków czy Wosiów są to osoby widzące tylko własny interes ,dziwie się że ktoś podaje takie propozycje jak w kraju tak w gminie daj spokój emerytom niech zapomną własną historię.

10:54, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

10.5510.55

6 3

Od Karpacza aż po Hel ***** PSL 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

10:54, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Komentarz Komentarz

2 1

Ale się nakręcacie … te komentarze.
Jak zbierali podpisy to ktoś zapytał się jakiego maja kandydata na wójta?
Bo chyba przy stole to ustalili?

11:29, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wydarzenia Wydarzenia

7 4

Kandydat na wójta jest konkretny i z nim nikt nie wygra tak się kończą działania ówczesnego wójta poparcie na referndum jest już 1950 podpisów i z każdym dniem jest coraz więcej a po tym artykule ludzie sami dzwonią i chcą złożyć podpis za odwołaniem wójta widocznie zauważyli ze Pani Sylwia ma dowody na to i uchwały a wójt pogrążył się tym wywiadem ostatnio. Brawo 😂

11:47, 17.12.2025

Fakty Fakty

3 4

Mnie też zastanawia skąd takie różnice w kwotach, które trzeba do Szkół dopłacać.
Sokolniki-Bieganowo, takie same ilości klas, więc i podobna ilość nauczycieli, czyli to nie wynagrodzenia powinny generować koszty. Więc co? Utrzymanie budynków?

Na szczęście na stronach Gminy są sprawozdania budżetowe. Podane jest tam ile płaci się na Oświatę w Gminie (ogólnie, czyli subwencja na dziecko, wszelkie dodatki i wkład własny Gminy):
rok 2022- 13 115 924,39 zł co stanowi 30,2 % wszystkich wydatków
rok 2023- 20 345 454,45 co stanowi 45,31 % wszystkich wydatków
rok 2024- 20 424 814,39 co stanowi 39,05 % wszystkich wydatków. Oooo, niespodzianka, wydatki nie zwiększyły się ostatnio.

Znalazłem też taką informacje w BIPie, która szerzej temat szkół traktuje w liczbach:
https://bip.kolaczkowo.pl/strona-5807-infromacja_publiczna_oog_1431_1_66_2025.html

W 2025 r. Potrzeby oświatowe (dawna subwencja na ucznia):
Sokolniki- 3 170 391,26
Grabowo- 1 217 063,44
Bieganowo – 2 031 443,15
Kołaczkowo – 3 257 963,80

Tak przy okazji patrząc na lata 2020-2025 w tym dokumencie subwencja oświatowa raz jest większa w Sokolnikach, raz w Kołaczkowie jeśli dobrze to czytam!!!

Koszty wynagrodzeń (nauczyciele + pracownicy techniczni)
Sokolniki- 3 146 293,00
Grabowo- 2 216 958,00
Bieganowo – 2 780 573,00
Kołaczkowo – 4 592 377,00

Tylko Sokolniki nie przekraczają subwencji! Dlaczego? Nie wiem. Może nauczyciele pracują tam charytatywnie? Bo nie podejrzewam nawet, że Gmina nieprawdziwe informacje publikuje.

Koszty dowozów:
Sokolniki- 75 905,94
Grabowo- brak
Bieganowo – 51 681,60
Kołaczkowo – 66 955,20

Jest tam jeszcze całkowity koszt utrzymania budynków (wszystkie opłaty)
Sokolniki- 63 616,36
Grabowo- 57 122,07
Bieganowo – 98 272,88
Kołaczkowo – 177 773,87

Niestety nie ma rozbicia na poszczególne lata. Jest to suma za lata 2020-2025.
Wydaje mi się podejrzanie niska. Kopie więc głębiej. Sprawozdania za 2025 jeszcze nie ma, ale w sprawozdaniu budżetowym za rok 2024 (dostępne z BIPie) są odpowiednie tabelki na co wydane zostały pieniądze w każdej ze szkół. Bardzo zdziwił mnie koszt energii elektrycznej+wody:
Sokolniki- 19 541,79
Grabowo- 21 628, 43
Bieganowo – 106 396,97
Kołaczkowo – 42 122,47

Czy po termomodernizacji czasem taniej być nie powinno?
Nie ogarniam tego, więc zerknijcie sami, żeby znów nie było, że coś przeinaczam (tabelki od strony 47).
https://bip.kolaczkowo.pl/strona-5598-sprawozdanie_z_wykonania_budzetu_za.html

11:32, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

to jato ja

4 3

Odniosę się do artykułu Mieszka widzę ,że żyjesz w czasach Mieszka I bo w tym okresie nie było bibliotek i nie było odpowiednich dróg, elektryczności, opieki zdrowotnej, oświaty,uczelni itp. chciałeś wrócić do tego okresu, mamy jedną biblioteki i trzy filie na pół etatu a kino zostało wykonane przez poprzedniczkę .

11:40, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszko Mariusz Mieszko Mariusz

4 2

I za rządów Gomulskiego do czasów mieszka wracać będziemy bo to co inni budowali Mariusz chce zlikwidować zaczynając od szkół. Biblotek mamy tyle co we Wrześni a ile tam mieszka ludzi a ile w gminie Kołaczkowo. Budynki trzeba utrzymać za darmo nie są a to są koszty skoro szkoły do likwidacji to bibloteki również zlikwidować tak samo i zlikwidować rachunki za wodę raz na 3 miesiące i zwolnić tam pracownika będą oszczędności.

11:54, 17.12.2025

Ale kino.Ale kino.

6 7

Kino w Kolaczkowie,fanaberia poprzedniej wójt,oczko wodne przed gminą ponoć milion,drogi do własnych pól i kilku domostw w tym syna .Wystarczy?A jeszcze ustawione wybory,brak kandydata z ZSL,aby umożliwić wybór obecnego wójta.Jeszcze? Długo by można opisywać ;sukcesy; poprzedniczki,ale już odeszła i już niech nie wraca.A KYSZ.

12:09, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ale kinoo Ale kinoo

5 9

Teresa Waszak najlepszym wójtem w gminie Kołaczkowo. Ateista nie ma z nią żadnych szans

12:57, 17.12.2025

***** PSL ***** PSL

7 2

Japonia ma Yakuzę 🤣
Włochy mają Camorrę 🤣
Rzeczpospolita ma P.S.L. tyle, że w wersji *Gang Olsena* 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

ps. Czy członkowie z PSL zapalili już świece chanukowe? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

13:18, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

za....za....

7 3

Pamiętam jak PSL przejmował kiedyś Spółkę Skarbu Państwa, takiego zbydlęcenia nie widziałem nigdy!
Mnie też wtedy wyj..li!
Nie zapomnę tego zachowania, bolszewicy mogliby się uczyć! 🤣🤣🤣🤣

13:38, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

7 2

Tak to jest jak sie ma w Radzie takich niekompetentnych radnych, ale co tam jak przychodzi do wyborów to wybiera na kandydatów , aby byli głupsi od włodarza bo takim sie lepiej rządzi.

16:37, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mariusz G.Mariusz G.

2 8

Proszę mieszkańców Gminy Kołaczkowo o zaprzestanie pisania tutaj i kłócenia się każdy z Was ma rację swoją. Faktycznie pomyliłem się co do długu. Jest tak jak Pani Sylwia napisała w referndum,przyznaje Pani rację. Proszę o to by w naszej gminie zapanował spokój i cała odpowiedzialność biorę na siebie. Pozdrawiam wszystkich

18:18, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jak za komuny Jak za komuny

1 3

O zaprzestanie pisania tutaj?

20:26, 17.12.2025

SerioSerio

1 6

Podszywanie się pod wójta…..Jeszcze więcej kont załóżcie.

21:29, 17.12.2025

Sokolniki67Sokolniki67

6 4

Na wójta najbardziej nadaje się Pan Błażej Pera. Pokazał to na spotkaniu gdzie byl zaprosony przez jednego z radnych i tu odziwo Pan Błażej Pera wytkna błędy i był innego zdania niz radny który go zaprosił. I tutaj szacunek do Pana radnego ze zaprosił na rozmowy osobę z poza obrębu Bieganowa i która ma inne zdanie na temat reorganizacji niz radny z Bieganowa mimo ze są w rodzinie.

19:00, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram Popieram

3 3

Tak zdecydowanie Pan Błażej Pera będzie dobrym kandydatem na to stanowisko. I w końcu w gminie zapanuje spokój

19:25, 17.12.2025

Ja to widzę Ja to widzę

7 5

Dodajmy magiczne zniknięcie banerów które pokazywały prawdę na temat wójta 🤔
Przynajmniej w jednej z bibliotek było Ciepło dzięki nim 🔥

19:31, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szalony MariuszSzalony Mariusz

1 3

Czy chodzi o Panią B.B?

22:29, 17.12.2025

Tej BiernatTej Biernat

13 3

A może być tak wstawić pod artykułem sondaż ile osób jest za wywiezieniem wójta na taczce.?

20:44, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ty ****** *****ty ****** *****

3 1

Chyba narobi w majty 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

12:39, 18.12.2025

KołchozKołchoz

13 2

Barak słów na większość tych radnych. Totalna dziecinada w głosowaniu. Widać ze mają zero pojęcia pod tematem w jakim biorą udział. Większość z nich przychodzi aby odklejać sesję, *%#)!& w stołek byke zgarnąć za to kasę. Zabierają sie za głosowanie a żadnych argumentów za lub przeciw temu co głosują. W ogóle nie są zapoznani z tematem i zero wiedzy w temacie. To są poprostu maszynki które przyklepuja głosami to co Wojtek chce. Nik nie ma swojego zdania bonsie boi (poza paroma radnymi) którzy widać ze mają jaja.Nikt *%#)!& nie jest i ślepy ze nie widzi ze przed każdym głosowaniem na temat szkoły jest przerwa po to by dobrze policzyć i rozłożyć głosy żeby komuś czasem nie przyszlo do głowy zrobić inaczej. Bo cały plan pójdzie do kosza. Jeno wielkie machlojstwo widać. Ale pamiętajcie radni ze was tez za to rozliczymy jak nie zaczniecie słuchać mieszkańców i nie będziecie głosować tak jak uważacie a nie tak jak macie uważać. Chcieliście otworzyć puszkę pandory to teraz macie. Rozliczymy was wszystkich. Wstyd nam za was.

21:12, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hmmmmhmmm Hmmmmhmmm

12 0

Wójt i Radni poszli służyć ludziom gminy czy interesom gminy? 🤔

21:54, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasztanowaKasztanowa

13 2

Panie Wójcie? A może weźcie się za jednostki OSP co nie mają w ciągu roku ani jednego wyjazdu . A utrzymanie takiej jednostki dla gminy też są koszty. Bo przeglądy sprzętu i samochodu . Badania strażaków i ubezpieczenie. Koszt takiej jednostki może być duży. A utrzymywać żeby tylko grochówkę gotowała na dożynki? Raczej to nie jest opłacalne dla Gminy ... Tylko wyrzucanie pieniędzy w błoto. Lepiej doposażyc inne jednostki co mają wyjazdy .

22:22, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

ReferendumReferendum

10 2

Arcydziennikarz Biernat niech ogląda wydanie ostatnie Teleskopu,reporter ani przez chwile nie postawił się po żadnej ze stron.Czysty Obiektywizm.Mozna ???????.A. tak po ludzku wstydź się, cały twój. ;dorobek; poszedł w pi...du.😡

23:10, 17.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

STRESIK MAŁY JESTSTRESIK MAŁY JEST

5 7

Nie kłóćmy się już poprostu to jest nie potrzebne panie wójcie niech Pan zostawi te szkoły tak jak były do tej pory. Niech Pan zrobi zebranie że wszystkimi radnymi. Odpuście temat szkół i niech druga strona odpuści to referndum. Po co to wszystko chyba jesteście na tyle kompetentni na tych stanowiskach że możecie się dogadać że sobą i zakopac topór wojenny idą święta fajnie by było jak by wszyscy je w zgodzie przeżyli. Pan wójt jako wlodarz niech pierwszy wyciągnie rękę i da wszystkim przykład że jest człowiekiem godnym urzędowania na bok te dumę czasem trzeba się kierować dobrem a Pan jako wójt jak to pamiętany że zrobił Pan krok w dobra stronę

01:11, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taka sytuacja Taka sytuacja

6 1

Moim zdaniem jedyne pojednanie na jakie stać pana Mariusza to takie jak w serialu Ranczo gdy wójt godził się ze swoim bratem . Co okazało się fejkiem żeby tylko sobie dobić oczek w poparciu i przeświadczenia jaki to on nie jest świetny 😏 ten człowiek jest tak zakłamany , że nawet 20 zł do popilnowania bym mu nie zostawił 😉

12:31, 18.12.2025

SerioSerio

13 6

Tak Panie wójcie Pani Sylwia ma rację popieram ją mimo iż oficjalnie tego nie powiem ale jak będzie głosowanie zagłosuje za odwołaniem Pana wójta. Taki jest głos moich wyborców w większości nie mogę ich zawieść

01:26, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Serio Serio

11 3

Mariusz Gomulski sprostował dyrdymały publikowane przez radną Sylwię Strzelczyk z Sokolnik na temat zadłużenia gminy. – Wójt nie był mi w stanie tego wytłumaczyć – przekonuje radna. Jak to jest że jak się wójtowi zadaje pytania to nie jest w stanie nigdy wytłumaczyć odrazu tylko zawsze musi się skonsultować z kimś by wiedzieć jak ma się wytłumaczyć- wychodzi na to że nie interesuje się na bieżąco co się dzieje w gminie I czyta co podpisuje albo czyta nie że zrozumieniem. Tak samo było jak padło pytanie dlaczego zamiast kredyty gmina bierze pożyczkę to jaka padła odp bo łatwiej było dostać czy tak się robi jeszcze trochę i będą brać pożyczkę od Bociana bo łatwiej tam dostać a później jak nalicza odsetki to nie wyplaci się gmina nigdy i te jego radni udawaja się za chojrakow a też się nie znają tylko robią wszystko co im Mariuszek powie własnego zdania nie ma żaden z nich. Te sesje jak prowadzicie to cyrk tam normalnie jest jak któryś z radnych zadaje pytanie to nikt nie odpowiada milczą nie ma dialogu między wami a przewodnicząca byłe tylko odbębnić i mówi otwieram temta do dyskusji pada zapytanie wszyscy milacza przewodnicząca mowi zamykam temat dyskusji. Serio tak się robi bez wyjaśnien jesteście tak zakłamani jak ten ateistyczny wójt a jak ktoś jest przeciwko wam to próbujecie zaszczuć. Pani Sylwia Was rozgryzła i bardzo dobrze robi bo zrobi z wami porządek albo weźmiecie się do roboty i zaczniecie tam podejmować rozmowy i działać normalnie zlikwidować to każdy *%#)!& potrafi ale utrzymać coś to już nie potraficie. Tak samo było z PGR zlikwidowano i nie ma nic budynki niszczeja i większość z was pochodzi z tych wiosek pegerowskich z ramienia wójta i teraz tak samo robi likwidacja to nie jest wyjście z sytuacji ale co zrobić tak rządzą dworusy

11:39, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Łagiewki Łagiewki

10 2

Na wójta nadaje się Pani Sylwia Strzelczyk. Walczy o dobro dla dzieci i nie pozwala na to by w gminie było kumuterstwo układy i układziki jak by ona została wójtem to by w gminie był porządek bo za Mariusza teraz obecnego wójta jest dziadostwo radna Agata się panoszy jak by już chciała rządzić tą gminą ale nie potrafi nawet zjednoczyć w swojej wsi mieszkańców myślę że mieszkańcy z Gorazdowa zgodzą się ze mną że jak została radna to już wszystkie rozumy poskradala myśli że jest pępkiem świata i że mieszkańcy Gorazdowa będą tańczyć tak jak ona chce a potem w gminie się chwali że ona kiwnie palcem i wszyscy w Gorazdowie robią tak jak im powie. Tak samo jak Jakubowska sercem jest za wójtem a rozumem za mieszkańcami i zawsze będzie robić tak jak Mariusz powie wyborcy nie mają dla niej znacznia. W Budzilowie sotys i radny w jednej osobie namawia mieszkańców by głosowali za wójtem żeby dalej został mieszkańcy Budzilowa czują presję tak samo Pani sołtys z Wszemborza też namawia by ludzie głosowali za wójtem i też czują presję przez Panią sołtys czyżby wójt im coś obiecał... pewnie tak tak mówią mieszkańcy tych miejscowości i nie podoba im się to zachowanie. Pani Sylwio dobrze ze Pani ma silny charakter i że wzięła Pani sprawy w swoje ręce naszej gminy bo tak dalej nie może być jak jest teraz za tego wójta. Popieramy to co Pani robi a ten artykuł tutaj napisany przez Pana Biernata pokazał tylko że był napisany tak jak wójt oczekiwał a to daje nam wszystkim do myślenia i dlatego że dzięki temu artykułowi będzie miała Pani większe poparcie i mimo iż cel by taki by zaszkodzić Pani działaniom pięknie się Pani obroniła i pokazała że ma na wszystko dowody nasz kochany wójt pogrąża się jeszcze bardziej tym co robi. Ale niech się Pani tym nie przejmuje bo jego zachowanie pokazuje tylko że zaczyna panikować i się boi czegoś. Wywieziemy go taczka tak jak Jagnę kiedyś wywieźli mieszkańcy. 😂

21:15, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bieganowo Bieganowo

12 1

Wstydzimy się ze mamy takich radnych którzy nie mają jaj i robią to co im wójt powie. Popieramy Panią Sylwię i zaglosùjemy za odwołaniem wójta

21:44, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorazdowo Gorazdowo

11 2

Wójt do odwołania i nasza radna też do odwołania jest nam wstyd za naszą radną Agatę bo ta kobieta nawet nie słucha naszego głosu i cały czas nadskakuje nad wójtem. Jest nam wstyd że uwierzyliśmy jej i oddaliśmy na nią głos. Jak nie będzie głosować tak jak jej wyborcy oczekują i proszą ją o to to jest to jej ostatnia kadencja radnej. Dajemy jej szanse ale to od niej zależy czy z niej skorzysta czy dalej pójdzie w zaparte

21:50, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hejt , fałsz Sylwii Hejt , fałsz Sylwii

3 8

Pani Sylwio, prośba nie zakładać fałszywych kont na FB ( Karol Młot) , żeby napędzać hejt na całą gminę i wójta na grupie Sokolnik oraz pod innymi postami FB. Dodatkowo, nawet tutaj pisze Pani fałszywe komentarze w imieniu wójta, to już jest przegięcie. Mam nadzieję, że ludzie pójdą po rozum do głowy i nie zagłosują przeciwko odwołaniu wójta, ktoś musi zacząć ograniczać liczbę szkół i chwała mu za to, że nie chowa głowy w piach, tylko podejmuje trudny temat.

23:17, 18.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

Szalony wojtek Szalony wojtek

4 2

Reorganizacja niech będzie. Ale nie zamykac szkoły co do drugiej najwiecje uczniów w gminie Kołaczkowo. I na dodatek jest najoszczednieszą szkola w gminie. Więc o jakie koszty chodzi? Koszty które pozwalają gminie zaoszczędzić czy wydawawac nadal pieniądze? Jak dla mnie zamknijmy wszystkie szkoły i wszystkie dzieci do kolaczkowa . Dla kazdego będzie sprawiedliwie.

00:03, 19.12.2025

GorazdekGorazdek

5 0

Demografia proszę poczytać cała ekspertyzę łącznie z tym gdzie jest napisane ile dziecie będzie chodzić do szkoły zaczynając od 2026 do 2033 roku do pierwszej klasy i największą demografia dotyczy Kołaczkowo i Bieganowo w Kołaczkowie zaczyna się w 2026rok 42 dzieci 1 klasa 2033 15 dzieci Bieganowo zaczyna 2026 15 dzieci a w 2033 będzie tylko 2 dzieci Sokolniki 2026 rok dzieci 15 a rok 2033 dzieci 10 to gdzie wg demografi spada liczba dzieci najwięcej w szkołach które nie są reorganizowane a to się mija z celem społeczności. Jak wójt chce reorganizacje wprowadzić to niech wprowadzą tam gdzie ta demografia ma miejsce a nie żebyśmy z naszego dowodu my zasilali swoimi dziećmi szkoły które wójt chce zostawić my rodzice nie pozwolimy na to bo zamykacie szkole w której nawet wg demografi nie ma spadku tak dużego jak w tych szkołach co mają zostać to naszej szkoły to nie dotyczy pozatym nasza szkoła jest druga co do liczebności dzieci bo jest w niej 140 dzieci i jest najbardziej oszczędna w gminie szkoła ì nie pozwolimy na to by wójt I radni doprowadzili do reorganizacji tej szkoły ǰak już chcecie tak zrobić bo szkol jest za dużo ok ale nasza szkole zostawcie a reorganizacje zróbcie w Bieganowie i Bieganowo niech będzie filia a Sokolniki tak jak są do tej pory szkołą. Jeśli Bieganowo wg Was uważa że wójt robi dobrze to jak tak zrobicie jak my chcemy to napewno się zgodzą na to ale wątpię by się zgodzili wszyscy jesteście mądrzy bo nie dotyczy to waszej szkoły ale jak by sytuacja była odrotna to by teraz Bieganowo walczyło tak samo a jak by to dotyczyło Kołaczkowa to by tak samo walczyli jak Sokolniki i to jest cała prawda a wójt jak się powołuje na demografię to niech likwiduje szkoły zgodnie z demografia w tych obwodach co spada liczebność dzieci

02:29, 19.12.2025

Nie ogarniam Nie ogarniam

6 2

Serio ktoś myśli że Pani Sylwia tutaj daje komentarze w imieniu pana Mariusza ? Ludzie kochani aż tak naiwni jesteście ,że wierzycie w te brednie z gminy ?
Wszystko macie podane na papierze ,że gościu robi was w balona i uprawia swoją politykę będąc zapatrzonym tylko w siebie , wymuszając decyzję na radnych którzy nie mają swojego zdania po czym myje od tego ręce ? Przypomnę jego słowa z głosowania nad reorganizacją " to radni zagłosują i nie ważne jaki będzie wynik na to zaakceptuje " dobrze wiedząc jaki wynik będzie bo już to z nimi ustalił . A że Pani Sywlia nie dała się omamić i wciągnąć w tą całą ustawkę to chwała jej za to !

15:58, 19.12.2025

Cała prawda o kredytCała prawda o kredyt

1 4

W tym roku zaciągnięty jest tylko jeden kredyt 2,9 mln ustawa XIX/141/2025 z listopada 2025, gdzie raty będą dopiero spłacane z nowym rokiem. Był planowany ponad 4 mln kredytu początkowo uchwała nr XV/112/2025 z lipca 2025, ale została ona anulowana uchwałą XIX/140/2025 z listopada 2025. Jest też kredyt z poprzedniego roku 2024 ponad 2 mln. Więc wójt nie kłamie odnoście pożyczek w tym roku, bo jest ich 2,9 mln. Wszystko jest dostępne na stronie uchwał gminy. I po za tym wszyscy piszą o likwidacji szkół, a tutaj tak naprawdę chodzi o reorganizację, nikt tych szkół narazie nie zamyka całkowicie.

18:07, 20.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

🔥🔥

1 1

Wyborcy nie chcą by rzadzil nimi ateista w gminie gdzie są katolicy może rządzić tylko katolik nie chcemy by rządził nami ateista

14:12, 21.12.2025

Wyborcy 007Wyborcy 007

3 1

Widać po tyn artykułu że Biernat pisze tak jak wójt każe i gdzie ta demokracja jest . Co to nam przyszło w tej gminie mieć za wójta. W Gminie Kołaczkowo są sami katolicy a trzyma stronę ateista który jak są dożynki nawet nie zrobi przemówienia w Kościele i ci radni którzy słuchają go aż dziwne że rządzi nim ateista i że oni sobie dają tak brak słów

14:05, 21.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anty ateìsta Anty ateìsta

1 1

Nie widzieliśmy że Mariusz G. nasz obecny wójt jest ateista i jak tak sobie rozmawiamy w rodzinie i z sąsiadami to nikt o tym nie widział a glosowalislismy na niego w wyborach lecz teraz zagłosujemy za odwołaniem go nasi znajomi też. Nie podoba nam się to, że mamy wójta który jest innego wyznania. Dlatego on tak się zachowuje i odnosimy wrażenie że ta radna która tak walczy z nim ma rację. Jak może rządzić nami wójt który sam w życiu do niczego nie doszedł 46 lat i kawaler brak dzieci i jeszcze innego wyznania. Nie zgadzamy się na to! Dodatkowo zadłuża gminę i podnosi podatki opłaty za śmieci nie ma na to naszej zgody.

23:15, 21.12.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

neutralny emerytneutralny emeryt

0 0

zamiast piesków i kotków zacznijcie robić dzieci ! szkoły i przedszkola czekają drogie mamuśki 🙂

20:16, 10.03.2026
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wrzesnia.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%