NA PIERWSZEJ LINII
To najbardziej oblegany wydział starostwa powiatowego. Dwanaścioro urzędników i troje stażystów w ubiegłym roku załatwiło łącznie 37 128 spraw. Najwięcej dotyczyło rejestracji pojazdów, wymiany dowodów rejestracyjnych, a także haków i gazu – 13 003 sprawy. Ponadto petenci bardzo często zgłaszali zbycie pojazdów – 8750 spraw. O potwierdzenie danych dla innych urzędów w zakresie zbycia pojazdów poprosiło 5809 osób, natomiast o wymianę lub wydanie prawa jazdy – 2215. Wydział zajmuje się nie tylko przyjmowaniem klientów w okienku, ale także m.in. Poznańską Koleją Metropolitalną, rozliczeniem środków finansowych z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, a więc transportem publicznym, z którego korzysta wielu mieszkańców powiatu wrzesińskiego.
– Na pewno liczba klientów odwiedzających i załatwiających sprawy w wydziale systematycznie rośnie. Ma to związek ze wzrostem liczby mieszkańców na terenie powiatu. Dla porównania, w 2022 roku liczba prowadzonych spraw oraz prowadzonych postępowań administracyjnych wynosiła około 36 tys. – mówi Elwira Haręźlak, naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu. W jakie dni najlepiej przyjść do urzędu, aby uniknąć kolejek? Odpowiedź nie jest taka oczywista: – Częstotliwość załatwiania spraw przez klientów nie jest wypadkową żadnych liczb. Ilość klientów odwiedzających wydział nie jest w żaden sposób policzalna i trudno nam jest to jednoznacznie określić – wyjaśnia szefowa wydziału komunikacji.
SZUKAJĄ INSPIRACJI
Wicestarosta powiatu Wiesława Kowalska zdaje sobie sprawę, że wydział komunikacji to wizytówka urzędu. To zwykle tutaj obywatel ma jedyny kontakt ze starostwem. – Na pewno będziemy szukali jeszcze innych rozwiązań, które by usprawniły pracę. Mam na myśli przede wszystkim technologiczne rozwiązania, aby online można było pozyskać nie tylko prawo jazdy. Będę też szukała inspiracji w innych urzędach, w sąsiednich starostwach, np. w Poznaniu, Jarocinie czy Gnieźnie. Sprawdzimy, czy u nich coś działa lepiej – mówi nam Wiesława Kowalska. W pamięci wielu osób jest zimowa kolejka przed wydziałem komunikacji i namiot przed urzędem, który miał być schronieniem przed śniegiem.
– Liczba osób zatrudnionych i obciążenie pracą jest optymalne. Na pewno będziemy szukać rozwiązań. Przecież ten namiot rozstawiony zimą przed starostwem i tę bezsensowną kolejkę ciągle mam przed oczami. Kolejki bywają w różnych urzędach, ale generalnie chodzi nam o to, aby je niwelować – dodaje wicestarosta
Antypirat 08:32, 03.08.2024
Może kurs i egzamin na prawo jazdy online. Niektórzy tak jeżdżą, że jak tak się działo od lat.
Tadziu09:00, 03.08.2024
Pisior Morawiecki doprowadził PKP Cargo do bankructwa a teraz bredzą że to wina Tuska
Proste jak ...17:04, 03.08.2024
Zwolnić połowę towarzystwa, a biurokrację i niepotrzebną papirologię dopasować do pozostałych pracowników. Załatwianie spraw online jak najbardziej, ale w uproszczonej wersji inaczej to tylko pozorne ułatwienie, a właściwie żadne, to przerzucanie bezsensownej biurokracji na petenta, a dla pozorantów i kolesiostwa w biurach więcej czasu na kawusie i *%#)!&
Teraz19:05, 03.08.2024
To już nic nie będą robić w tym Starostwie, jedyne co to ,,pobierać nagrody". Wywalić na zbity pysk...
2 1
teee Tadzik a wiesz ty ymtelygencie jeden, że ekipa z eurokołchozu wszczyna procedury wobec Polski o deficyt budżetowy. Dobre nieee, a patrzaj pisiorów tak nie lubisz, ale jakoś tak im nóg nie podkładali ;) Dzięki tym twoim wodzom będziemy płakać przy opłacaniu rachunków. Ciebie to nie rusza, bo tobie dupe maślą, jeszcze. Czekaj jeno a też będziesz w dupę kopnięty, jak zostaniesz wydojony i sflaczały ;)
0 2
terefere- milcz pisiorze kraj do ruiny finansowej doprowadziliście