Zamknij

Ile kosztuje sklep na WooCommerce w 2023 r?

art. sponsorowany + 13:10, 30.05.2023 Aktualizacja: 13:11, 30.05.2023

WooCommerce to jedna z najpopularniejszych platform do budowy sklepu internetowego. Pozwala ona szybko założyć konto, wygodnie prowadzić sklep i zarządzać nim. Jest też opcją atrakcyjną cenowo, co dodatkowo przyciąga nowe, zwłaszcza małe firmy rozpoczynające swoją działalność na rynku. Ile może kosztować prowadzenie sklepu internetowego na WooCommerce w 2023 roku?

Koszty sklepu na WooCommerce - co się na nie składa?

Należy wiedzieć, że samo WooCommerce to wtyczka dla strony internetowej stworzonej na platformie WordPress, która jest całkowicie darmowa. Wtyczka ta pozwala więc dodać sklep internetowy do istniejącej już strony i to właśnie z jej założeniem oraz prowadzeniem związane są tak naprawdę koszty sklepu na WooCommerce. Składa się na nie między innymi:

  • koszt domeny i hostingu,
  • koszt płatnych elementów sklepu, jak wtyczki, rozszerzenia, szablony,
  • koszt usług dewelopera.

Konkretny cennik prowadzenia sklepów na WooCommerce można sprawdzić pod adresem it4eb.com, opracowany z podziałem na mniej lub bardziej rozbudowane pakiety usług.

Sklep na szablonie czy na bazie dedykowanego projektu?

Sklep internetowy na WooCommerce można stworzyć na dwa sposoby: na bazie gotowego szablonu lub oryginalnego, dedykowanego projektu graficznego. Gotowy szablon wybrany z bazy tysięcy motywów będzie oczywiście opcją tańszą. Za stworzenie sklepu na szablonie trzeba zapłacić od 2500 do 6000 zł.

Sklep na bazie dedykowanego projektu graficznego będzie droższy, ale pozwoli idealnie dopasować witrynę do potrzeb klienta i oferty sklepu. Koszt tak stworzonego sklepu na WooCommerce będzie wynosił od 6000 do nawet 14000 zł.  

Pozostałe koszty sklepu na WooCommerce

Jak zostało wspomniane, sama wtyczka WooCommerce jest darmowa, natomiast koszty naliczane są między innymi za domenę i hosting. Takie usługi znacząco różnią się ceną. Domena może kosztować od 12$ rocznie, a hosting od 3 do nawet 5000$ na miesiąc.

Kolejny składnik ceny sklepu na WooCommerce to szablon, którego zakup jest opcjonalny. Istnieje wiele darmowych szablonów dostępnych dla użytkowników, jednak warto pamiętać, że są one dosyć proste i podobne do siebie. Korzystnie jest więc zainwestować w płatny szablon za kwotę od 20 do 100$ rocznie lub - jak wspomniano powyżej - zlecić stworzenie indywidualnego projektu graficznego.

User experience w przypadku sklepu internetowego opiera się w głównej mierze na dodatkowych wtyczkach i rozszerzeniach, dzięki którym konsument może:

  • opłacać zamówienia online,
  • śledzić wysyłkę,
  • kontaktować się z obsługą sklepu,
  • sprawdzać zapasy na stanie, i tak dalej. 

Wiele wtyczek dostępnych jest za darmo, ale to te płatne często okazują się o wiele przydatniejsze w przypadku sklepów internetowych. Cena zakupu jednej wtyczki/rozszerzenia może wynosić od 20 do 100$.

Sklep na WooCommerce można założyć za cenę już od 6000 zł miesięcznie. Co więcej, koszty dla przedsiębiorcy mogą zamknąć się na tym poziomie, ponieważ prowadzenie sklepu na tej platformie jest wyjątkowo łatwe i intuicyjne - nie ma więc potrzeby zlecania tego zadania specjalistom.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%