Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Oprócz swoich standardowych funkcji oferują coraz więcej możliwości i dla wielu osób stały się niezbędnym narzędziem pracy. Awaria telefonu może więc stanowić poważny problem niosący ze sobą przykre konsekwencje. Co zrobić i dokąd się udać we Wrześni, kiedy w urządzeniu wystąpi usterka mechaniczna lub gdy problem dotknął np. systemu?
Nieważne, o jakiej marki urządzenia chodzi – dzisiejsze telefony cechuje dość niska żywotność. Producenci zdają sobie sprawę z tego, że model i tak trzeba będzie wymienić po paru latach, w związku z czym warto dobrze się zastanowić, czy dany smartfon opłaca się w ogóle naprawiać.
Jedną z kluczowych kwestii jest to, czy Twój telefon ma gwarancję. Nabywając nowe urządzenie czy podpisując umowę z jedną z sieci telefonii komórkowych na abonament telefoniczny, możemy wraz z nią zakupić urządzenie, którego dotyczy gwarancja o określonym terminie ważności. Również niektóre punkty sprzedające telefony używane mają w swojej ofercie modele objęte gwarancją.
Znając się co nieco na elektronice, może oczywiście spróbować naprawy telefonu na własną rękę. W Internecie znajduje się sporo poradników, które instruują, jak poradzić sobie w przypadku najpopularniejszych usterek. Jeżeli jednak nie posiadasz doświadczenia w tej dziedzinie, lepiej sobie odpuścić i nie zabierać się nawet za z pozoru proste naprawy. Lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług specjalistów.
Jeżeli termin gwarancji jeszcze się nie skończył, należy skontaktować się z punktem we Wrześni czy innej miejscowości, w którym telefon został kupiony. Trzeba mieć na uwadze fakt, że warunki gwarancji dotyczą tylko uszkodzeń, na które użytkownik nie miał wpływu. Jeśli zaś smartfon nie jest już objęty gwarancją, można poszukać też nieautoryzowanego punktu GSM we Wrześni czy Poznaniu. Nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem takiego miejsca w swojej okolicy. Niektóre z punktów specjalizują się w naprawach telefonów wybranych marek, inne zaś oferują usługi uniwersalne i pomogą w przypadku większości znanych modeli. Naprawy wykonują też niekiedy najwięksi operatorzy telekomunikacyjni sprzedający abonament komórkowy czy reklamowany jako najlepszy internet domowy.
Zacznijmy od tego, że telefonu, który kosztuje kilkaset złotych, często po prostu nie opłaca się naprawiać, gdyż koszt ewentualnego serwisu wyniósłby tyle co znaczna część wartości urządzenia. Jedynie w przypadku drobnych usterek warto skierować się do fachowca. Inaczej sprawa w przypadku smartfonów z górnej półki, które potrafią kosztować kilka tysięcy złotych. Naprawa bądź wymiana uszkodzonego wyświetlacza, głośnika, gniazda ładowania czy baterii może okazać się korzystnym, choć drogim rozwiązaniem.
Pamiętaj, żeby Twój telefon zawsze był zabezpieczony. Załóż na niego etui z odpowiedniego tworzywa o właściwych wymiarach i od razu po zakupie zamontuj na nim szybkę ochronną. W razie usterki korzysta wyłącznie z usług sprawdzonych serwisantów. Bierz pod uwagę, że profesjonaliści oferują oryginalne części i sprawdź miejsce, w którym planujesz zostawić swoje urządzenie, gdyż można trafić na punkty o wątpliwej reputacji. Jeśli zaś naprawa okaże się nieopłacalne, w wyborze nowego modelu może pomóc serwis komorkomat.pl.