Zamknij

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

10:52, 13.06.2022 Aktualizacja: 11:22, 13.06.2022
Skomentuj

Prowadzisz własny biznes? To świetnie! Musisz przy tym wiedzieć, że bez względu na to, w jakiej branży działasz, jakie usługi oferujesz i co sprzedajesz, trudno odnieść sukces bez promocji firmy w Internecie. Poza witryną WWW – która jest fundamentem obecności w sieci – należy postawić na marketing internetowy i jego kluczową formę, jaką jest optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Wciąż zastanawiasz się, czy warto zainwestować w SEO? O tym, czy pozycjonowanie jest skuteczne i dlaczego, piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Czy wiesz, że w naszym kraju internauci korzystają z sieci aż przez 6 godzin i 39 minut dziennie? Tak wynika z najnowszego raportu Digital 2022: Poland.

Najnowsze statystyki nie tylko potwierdzają, że coraz więcej czasu spędzamy online, ale również to, że informacji o produktach i usługach poszukujemy przede wszystkim w wyszukiwarce. Między innymi to sprawia, że reklama w Google staje się dużo bardziej opłacalna niż tradycyjna. A jedną z najskuteczniejszych form promocji jest pozycjonowanie stron WWW.

Tym mianem określa się praktyki, które służą temu, aby dany serwis znajdował się jak najwyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Tego rodzaju optymalizacja witryny pod wyszukiwarki nie jest jednorazowym działaniem, a długotrwałym procesem. Warto pamiętać, że uzyskane nawet po kilku miesiącach efekty pozycjonowania będą miały trwały i wymierny charakter.

Chcesz zyskać autorytet w branży, zwiększyć widoczność marki w sieci i poprawić pozycję w rankingu Google? Postaw na skuteczne SEO – ten złożony mechanizm wymaga stałej aktualizacji i zachowania ciągłości. Poza tym obejmuje wiele praktyk on- i off-site.

1. Działania on-site

Tego rodzaju praktyki dotyczą przede wszystkim treści na stronie WWW oraz technicznych aspektów jej działania. W ramach pozycjonowania trzeba tu więc zadbać przede wszystkim o:

  • tworzenie unikalnych, interesujących dla czytelnika i wartościowych tekstów SEO,
  • odpowiedni dobór słów kluczowych (popularnych i dopasowanych do branży),
  • prawidłową strukturę tekstów i właściwą hierarchię nagłówków,
  • poprawne adresy URL, przekierowania i linkowanie wewnętrzne,
  • stworzenie bezpiecznej i przyjaznej urządzeniom mobilnym (responsywnej) witryny,
  • zadbanie o dobry UX strony (doświadczenie użytkownika) np. poprzez przyśpieszenie jej działania,
  • optymalizację kodu, meta danych oraz opublikowanych grafik w serwisie,
  • i wiele więcej.

2. Działania off-site

Techniczna optymalizacja strony WWW oraz wysokiej jakości treści to podstawa. Ale to jeszcze nie wszystko. Pozycjonowanie obejmuje również działania SEO poza witryną.

Głównym celem praktyk off-site jest zbudowanie różnorodnego i wartościowego profilu linkowego do swojego serwisu. W ramach link buildingu należy pozyskiwać odnośniki z zaufanych portali oraz publikować materiały z łączami w wartościowych miejscach sieci. Ważna jest ponadto aktywność w Social Mediach oraz wizytówka w Google Moja Firma. Poza tym warto zainwestować w katalogowanie i wartościowe wpisy.

Dzięki wymienionym technikom pozycjonowania Twoja witryna stanie się wartościowa nie tylko dla wyszukiwarki, ale również dla użytkowników. Będzie to jednak wymagać od Ciebie wykorzystania wiedzy technicznej, stałego dopasowywania strony do wymogów Google oraz prowadzenia działań na bieżąco. Wszystko po to, aby zwiększyć skuteczność działań SEO.

Pozycjonowanie stron WWW – czy to się opłaca?

Planujesz przenieść swój biznes do sieci? Chcesz zacząć działać online? A może aktywnie promujesz swoją firmę, ale Twoja strona internetowa wciąż nie pozyskuje klientów? Musisz więc zdać sobie sprawę, że jedną z głównych form reklamy w Internecie jest SEO.

Z pewnością chcesz się jednak dowiedzieć, czy pozycjonowanie jest skuteczne. Już teraz możemy odpowiedzieć na to pytanie – oczywiście, że tak. A to, że optymalizacja pod wyszukiwarki się opłaca, potwierdzają kolejne korzyści.

1. Zoptymalizowana strona zapewnia wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania

Jeśli chcesz, aby klienci odwiedzali Twoją witrynę, to musi się ona znaleźć wysoko w Google. W końcu wiemy, że użytkownicy, poszukując informacji o produktach i usługach, wpisują interesujące ich frazy w wyszukiwarce i wybierają zazwyczaj strony, które znajdują się w Top 10.

Pamiętaj, że im serwis jest lepiej zoptymalizowany, tym roboty umieszczają go wyżej w rankingu. A to szansa na lepszą widoczność marki w sieci.

2. Dzięki działaniom SEO docierasz do potencjalnych klientów

Poprawa widoczności w Google przekłada się na liczbę internautów, którzy odwiedzają firmową stronę. W ten sposób pozyskujesz więcej odbiorców, którzy chcą skorzystać z Twojej oferty. Nie musisz się więc martwić, że trafiasz do osób kompletnie niezainteresowanych Twoimi towarami. Zwiększasz również szansę na to, że użytkownik kupi produkt, zamówi usługę lub dowie się o istnieniu marki.

3. Marketing w wyszukiwarce to szansa na zdobycie przewagi nad konkurencją

Jeśli dopiero rozwijasz swój biznes i nie możesz zainwestować w promocję tak dużo, jak większe firmy, to pozycjonowanie stron WWW jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. To jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby wyprzedzić konkurencję. W końcu im więcej fraz kluczowych w Top 10, tym użytkownicy częściej utożsamiają Twoją firmę z konkretną ofertą.

4. Pozycjonowanie gwarantuje rozwój biznesu i wzrost zysków

Bez względu na to, czy prowadzisz e-sklep, czy stronę WWW, to kluczowym zadaniem jest pozyskanie jak największej liczby klientów, którzy są skłonni skorzystać z usługi lub kupić produkt. Jak już wiesz, działania SEO to zdecydowanie ułatwiają. Dzięki analizie zachowań użytkowników możesz również wyeliminować elementy, które wpływają na wysoki wskaźnik odrzuceń.

Wszystko to sprawia, że z każdym kolejnym miesiącem zwiększa się zysk firmy, a Ty możesz rozwijać biznes i rozszerzać swoją ofertę.

 

Dlaczego pozycjonowanie jest skuteczne?

Wzrost ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania, poprawa pozycji poszczególnych słów kluczowych w rankingu Google czy większa świadomość marki w sieci – jak widzisz, SEO może przełożyć się na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Jeśli jednak wciąż zastanawiasz się, czy pozycjonowanie jest skuteczne to mamy na to kilka dowodów.

1. Możliwość śledzenia reakcji odbiorców – prowadząc działania SEO, możesz poznać preferencje klientów. Poza tym wiesz też, co jest najczęściej wyszukiwane w branży. Na podstawie wyszukiwań możesz przygotować firmę i stronę na zmieniające się trendy oraz dostarczać dokładnie takie treści, jakich odbiorcy potrzebują.

2. Wymierne efekty – choć na rezultaty pozycjonowania stron trzeba poczekać, to mają one długotrwały charakter. Wyniki warto poddać dokładnej analizie, ponieważ SEO jest mierzalne. Wykorzystując różnorodne narzędzia, można monitorować postępy w rankingu Google i ocenić skuteczność optymalizacji.

3. Personalizacja przekazu – marketing w wyszukiwarce pozwala docierać do konkretnego grona odbiorców ze spersonalizowanym przekazem. Są to w głównej mierze klienci potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą. Ten rodzaj przekazu gwarantuje dużą efektywność, ponieważ jest zorientowany na wywołanie konkretnego działania przez użytkowników.

Pamiętaj, że oceniając skuteczność pozycjonowania, należy wziąć pod uwagę różne efekty optymalizacji i nie skupiać się wyłącznie na jednym wskaźniku. Warto w tym celu skorzystać z audytu SEO, który pozwala sprawdzić wyniki prowadzonych działań. Wskazuje on również błędy na stronie, jakie należy poprawić, aby zyskać lepszą widoczność w sieci.

Czy pozycjonowanie stron WWW jest skuteczne? Podsumowanie

Wiesz już, że SEO przynosi wiele korzyści. Sama optymalizacja strony to jednak proces długotrwały, złożony i dość skomplikowany. Prowadząc marketing w wyszukiwarce, musisz zachować cierpliwość – szczególnie jeśli dopiero zaczynasz działać w sieci. Na pierwsze efekty trzeba czekać czasami nawet kilka miesięcy. Na skuteczność pozycjonowania wpływa bowiem wiele czynników rankingowych.

Nic więc dziwnego, że tylko nowoczesna i unikalna strona internetowa, która spełnia rygorystyczne wymogi Google oraz oczekiwania użytkowników może znaleźć się w Top 10. Twoja firmowa witryna również może osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce, jeśli powierzysz ją w dobre ręce. Jak skutecznie pozycjonować wiedzą doradcy internetowi WeNet.

Specjaliści wykonają dla Ciebie audyt SEO. W ten sposób sprawdzą, w jakiej kondycji jest Twoja strona WWW i co należy na niej poprawić. Opracują dokładny plan działania, wdrożą konieczne zmiany, przeprowadzą optymalizację i dostosują Twoją witrynę do aktualnych wytycznych wyszukiwarki. Zachowają z Tobą stały kontakt, aby na bieżąco przedstawiać Ci efekty swojej pracy.

Chcesz, aby Twoja firmowa strona internetowa zajmowała wyższe pozycje w Google? Zależy Ci, aby zdobywała większą liczbę klientów? Chcesz zainwestować w skuteczne pozycjonowanie? Wejdź na WeNet.pl i dowiedz się więcej o bogatej ofercie usług SEO. Nie działaj po omacku i zaufaj specjalistom.

ARTYKUŁ PARTNERSKI

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%