Od niedzieli pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Konin i Koło. Oznacza to, że do stolicy można będzie dojechać z Wrześni.
Powrót pociągów na trasę możliwy jest po uzyskaniu pozytywnych wyników prób obciążeniowych, które odbywały się w ostatnich dniach. Sprawdzano m.in. mosty kolejowe na Kanałach Warta – Gopło i Grójeckim.
Władze PKO podkreślają, że modernizacja jednej z ważniejszych linii kolejowy sprawi, że po torach będzie mogło poruszać się więcej pociągów. Przejazd nimi będzie też bezpieczniejszy.
– Możliwy będzie przejazd lokomotyw o większej mocy i obsługa składów towarowych o długości 750 m. Przyjęte rozwiązanie pozwoli na sprawny przewóz ciężkich ładunków linią, która jest częścią korytarza transportowego Morze Północne – Bałtyk. Bezpieczeństwo pasażerów i sprawny przewóz ładunków zapewni nowoczesny system sterowania ruchem. Przyczyni się do tego również budowa bezkolizyjnych skrzyżowań i modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych – czytamy w przesłanym komunikacie.
Powrót pociągów na trasę nie oznacza, że modernizacja linii się zakończyła. Inwestycja między stolicami Mazowsza i Wielkopolski potrwa do końca 2020 r, a pochłonie ponad 2 miliardy złotych.
– Wykonawcy modernizują kolejne perony m.in. w Kutnie i Łowiczu. Na stacjach powstają funkcjonalne podziemne przejścia dla pieszych. System komunikacji w Koninie i Łowiczu poprawią nowe wiadukty. Obecnie wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem. Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Intensywnie postępuje budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Koninie, Kutnie i Łowiczu. Z tych obiektów, przy wykorzystaniu nowoczesnych systemów komputerowych, dyżurni ruchu sprawnie i bezpiecznie będą nadzorować ruch kolejowy – informuje zespół prasowy PKP
Pociągiem z Wielkopolski na Mazowsze w ok. 2.20 h z prędkością do 160 km/h. Tak będą się odbywały podróże najszybszymi pociągami po zakończeniu wszystkich prac. W czerwcu, na kolejnym etapie robót, czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3.10 h i stopniowo będzie się skracał – zapewniają kolejarze.
keramp13:34, 06.06.2019
Z tego co czytam na "forum"strach się bać czy Florek łap po ziemie nie wyciąga ;) Zdrówka
.14:25, 06.06.2019
"Władze PKO podkreślają, że modernizacja jednej z ważniejszych linii kolejowy sprawi, że po torach będzie mogło poruszać się więcej pociągów." - tak i wjadą prosto do banku... korekta się kłania
Ompteda20:04, 06.06.2019
"Z prędkością do 160 km/h". Może z powodu tak oszałamiającej prędkości zbyt wiele tych pociągów się we Wrześni nie zatrzyma. W porównaniu do czasów sprzed remontu totalna masakra. Czy starosta albo burmistrz zrobili coś, interweniowali w PKP żeby zapewnić dostęp do komunikacji mieszkańcom? Chyba że Kałużnego interesuje tylko kierunek w drugą stronę. Bo do Berlina to nie było problemów, żeby jechać.
Ogórek04:42, 07.06.2019
Szanowna redakcjo, narastająca liczba literówek i zanikający poziom tekstów sugeruje, że można wymienić redaktorów na kolegów z Ukrainy, z pewnością zaoszczędzicie a my różnicy nie odczujemy.
0 0
Tak czytam nie wiem o co ci chodzi Ogurek.