Jak przekazała Szumańska, w toku jest opracowywanie dokumentacji projektowej budowy.
"Ze względu na znaczny wzrost kosztów inwestycji oraz protesty społeczne, a także brak poparcia dla inwestycji ze strony części władz lokalnych, prowadzone są obecnie rozmowy pomiędzy spółką a województwem nad możliwością odstąpienia od dalszej realizacji projektu, przy jednoczesnym wypracowaniu rozwiązań zapewniających mieszkańcom możliwość korzystania z innej formy transportu publicznego" - poinformowała rzeczniczka ministerstwa.
Aleksandra Gracjasz z biura komunikacji zewnętrznej i promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu przekazała PAP, że żadne wiążące decyzje nie zostały jeszcze wypracowane.
"W najbliższym czasie oczekujemy kontynuacji rozmów w sprawie dalszego procedowania oraz szczegółów realizacji projektów Kolej Plus na terenie województwa wielkopolskiego, w tym projektu budowy linii kolejowej Turek-Konin" - wskazała.
Gracjasz dodała, że w przypadku decyzji o braku realizacji inwestycji, samorząd województwa przeanalizuje inne rozwiązania zapewniające mieszkańcom regionu dostęp do publicznego transportu.
Wycofanie się z inwestycji - w połowie września podczas konferencji prasowej w gminie Turek - zapowiedział wiceminister rolnictwa i poseł z okręgu konińsko-gnieźnieńskiego Michał Kołodziejczak. Informował wówczas o planowanym rozwoju w regionie komunikacji autobusowej.
Licząca wg planów 38 kilometrów linia kolejowa Konin-Turek miałaby być zelektryfikowana i jednotorowa; dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich. Pomiędzy tymi miastami miało też powstać siedem przystanków. W marcu tego roku odbyły się konsultacje społeczne będące częścią przygotowania dokumentacji projektowej inwestycji. Zgodnie z harmonogramem budowa ma ruszyć w 2026 r. i zakończyć się w 2029 r.
Według pierwszych zapowiedzi inwestycja miała pochłonąć ok. 600 mln zł. Na początku tego roku wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak poinformował jednak, że szacunkowy koszt budowy to ponad 1,1 mld zł. Województwo wielkopolskie na ten cel pozyskało dofinansowanie z rządowego programu Kolej Plus w wysokości 85 proc. kosztów. Pozostałą kwotę miały wyłożyć samorząd wojewódzki i samorządy lokalne, które zgłosiły chęć współfinansowania inwestycji.
Waldek14:22, 11.10.2024
Kandydat pisowców na prezydenta RP ma być młody wysoki przystojny. Proponuję im tego z Nowogrodzkiej ewentualnie Rycha z Krakowa którego urodę docenił marszałek Hołownia na jednym z posiedzeń sejmowych.
konin15:05, 11.10.2024
----100 kolejnych kłamstw wstyd wstyd uśmiechnięta tuskowa kraino wstyd
Racja16:42, 11.10.2024
Będzie tak samo jak ze zbiornikiem w Kłodzku. Najpierw protestują żeby nie budować, a jak odstąpili od budowy, to pretensje, że nie wybudowali.
Kacja18:17, 11.10.2024
Trzeba było zbiornik budować nie zważając na protesty a ta linia kolejowa jak tak potrzebna jak diabeł w Częstochowie
Pasażer 22:01, 11.10.2024
Tylko *%#)!& ludzie protestują po podpuszczeniu przez lewactwo i tzw. aktywistów. Wiele innych miast chciałoby mieć dostęp do kolei a nie ma i nie będzie. Teraz protesty a potem będzie płacz jak po powodzi na południu.
jasażer06:10, 12.10.2024
Przestań idiotyzmy prostaku opowiadać
Oyster09:01, 12.10.2024
Zwijanie Polski trwa.
Kyster12:25, 12.10.2024
Przestań chlać
Marco13:13, 13.10.2024
Przecież Niemcy mają pociągi, to po co w Turku?
Jancio Wodnik12:11, 14.10.2024
Zamiatanie wszystkich inwestycji korzystnych dla Polski, spadek o kilkadziesiąt procent wartości najbogatszej spółki państwowej Orlen oraz dwa razy większy deficyt na przyszły rok. I to wszystko w pół roku!!! Żal mi Was młodzi, będziecie Niemca w rękę całować na szparagach za pół euro na godzinę.
Jancio Wodnik12:13, 14.10.2024
Po wyborach prezydenckich zobaczycie co można jeszcze ciekawego zrobić z wiekiem emerytalnym, w pierwszej kolejności cieszyły się będą Panie.
bolo15:43, 21.10.2024
jak długo to potrwa nie będzie to z 10 lat a moze dłużej przecież pieniędzy nie ma i nie będzie
0 4
Dla jednego takiego tuka jak ty nie będą