Groznawstwo - studia stworzone z myślą o graczach
Gry komputerowe mają swoje początki w latach 60. XX wieku. Za pierwszą w pełni przystosowaną do użytkowania na PC uznaje się grę “Spacewar”, która utworzona została w 1961 roku przez przez Steve'a Russella. Współczesne gry w niczym jej nie przypominają. Są znacznie bardziej zaawansowane. Mają rozbudowaną fabułę i postacie, a ich grafika jest realistyczna i trójwymiarowa. Co pokazuje, jak wraz z rozwojem technologii, zmienia się gaming.
Groznawstwo opiera się na ponad 60-letniej historii, w której badacze udowodnili wpływ gamingu na całą gospodarkę i społeczeństwo. Wiedza czerpana jest z wieloletnich obserwacji dokonanych przez naukowców związanych z psychologią, ekonomią, socjologią i innymi dziedzinami nauki. Wiedza przekazywana na zajęciach jest interesująca dla prawdziwych fanów gamingu, którym zależy na jak najdokładniejszym poznaniu całego środowiska graczy i historii tworzenia gier.
Sprawdź, gdzie studiować groznawstwo i jakie ma obejmować przedmioty
Nauka czy rozrywka? Jak wygląda groznawstwo w praktyce?
Groznawstwo to kierunek, który łączy w sobie naukę i rozrywkę. Miłośnicy gamingu w czasie zajęć omawiają tematy związane z historią gier, ich fabułą i postaciami, a także marketingiem w mediach społecznościowych. Groznastwo jest więc szerokim wachlarzem interesujących tematów, które poszerzają umiejętności fanów gamingu. Studenci pozyskują wiedzę o różnych rodzajach i typach gier, tworzeniu nowych tytułów i przygotowywaniu ich do sprzedaży.
Nauka na groznawstwie jest przyjemnością dla studentów, którzy na co dzień spędzają wolny czas, grając w różne tytuły. W czasie zajęć studenci prowadzą ciekawe dyskusje związane z ich pasją. Rozmowy z innymi słuchaczami wykładów oraz prowadzącymi skutkują wyciąganiem interesujących wniosków. Niewiele innych kierunków skłania do rozmów równie wciągających dla gamerów.
Czym można zajmować się po studiach gamingowych?
Groznawstwo umożliwia rozpoczęcie kariery w szeroko rozumianej branży gamingowej. Studia przygotowują zarówno do pracy w firmach zajmujących się tworzeniem gier, ich marketingiem oraz testujących nowe tytuły przed wejściem na rynek. Po groznawstwie w zależności od indywidualnych zainteresowań i preferencji można podjąć zatrudnienie, które łączy pasję z formą zarabiania na życie. Dzięki temu kierunek jest odpowiedni nie tylko dla osób skupiających się na tworzeniu gier.
Absolwenci groznastwa zgodnie z zamysłem uczelni mają być przygotowani do mówienia i pisania o grach, animowania rynku gier wideo dla potrzeb edukacji, kultury i terapii psychologicznej. W kolejnych latach liczba możliwości rozwoju kariery z pewnością będzie jeszcze większa.
0 0
Zamiast przeznaczyć pieniądze na fizykę, chemię, biologię, medycynę to przekazuje się je na bzdurę. Żeby tam jeszcze studiowali teorię gier, probabilistykę i kombinatorykę, psychologię , kryptologię. Nic z tych rzeczy! Później zajmują w rankingach światowych miejsca w siódmej setce albo dalej ale mniemanie o sobie to na poziomie Yale, MIT czy innego Oxfordu. Absolwenci po tym kierunku mają zapewnioną pracę w salonach gier czy kasynach przy wymianie żetonów. Panie ministrze Czarnek! Czy chce pan to kuriozum finansować? Może tak zapytać Im się czy aby wszystko jest w porządku?