Zamknij

Co to jest SEO? Dowiedz się więcej na temat optymalizacji strony

00:07, 15.07.2021 Aktualizacja: 00:11, 15.07.2021
Skomentuj

Działania z obszaru SEO skupiają się przede wszystkim na optymalizacji strony internetowej. W ich efekcie witryna ma spełniać zalecenia Google i znaleźć się na wyższych pozycjach w rankingu wyszukiwań organicznych. Optymalna strategia to połączenie pozycjonowania i optymalizacji. To dwa filary, na których oprze się sukces Twojej firmy. Dowiedz się więcej na temat SEO!

Na czym polega SEO?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych to niezwykle złożone procesy. Kluczową rolę odgrywa strategia dopasowana do potrzeb konkretnej witryny. Inna jest skala działań podejmowanych przy pozycjonowaniu stron firmowych o niszowej tematyce, a inną taktykę trzeba zastosować w przypadku sklepów internetowych. Prowadzenie skutecznej kampanii SEO wymaga niemałej wiedzy. Trzeba być na bieżąco z aktualizacjami algorytmu wyszukiwarki. Warto śledzić nowinki w branży i dostosowywać prowadzone działania do aktualnych trendów. Nie masz na to wszystko czasu? Nie podejmuj się samodzielnego pozycjonowania strony internetowej, tylko zdaj się na wiedzę i umiejętności specjalistów z najlepszej agencji SEO – Semcore!

Optymalizacja serwisu uwzględniająca wytyczne dla webmasterów od Google, będzie obejmowała m.in.:

● dostosowanie treści na stronie,

● ustawienie znaczników na podstronach,

● adresy URL,

● grafiki.

Optymalizacja treści na stronie – co składa się na SEO?

Optymalizacja treści na stronie ma obecnie o wiele większe znaczenie niż kiedyś. I wbrew pozorom nie chodzi tylko i wyłącznie o odpowiednie rozmieszczenie wyrażeń kluczowych, choć oczywiście ten element także jest istotny. Z wytycznych Google można się dowiedzieć, że priorytetowe znacznie powinno mieć tworzenie treści wartościowych dla użytkownika. A po czym można poznać, że teksty w serwisie są interesujące? Mówią o tym m.in. takie wskaźniki jak współczynnik odrzuceń czy czas, przez jaki internauci pozostają na stronie. Bada się także mapy ciepła. Im dłużej czytelnicy będą pochłonięci lekturą Twoich tekstów, tym większą masz szansę na dodatkowe punkty w rankingu Google. Zadbaj o to, aby publikowane treści miały odpowiednią długość i wysoki poziom merytoryczny.

Zasady, którymi warto kierować się przy tworzeniu tekstów pod SEO.

●  Teksty nie mogą być zbyt krótkie. Szacując długość każdego artykułu, zwróć uwagę, aby maksymalnie wyczerpać w nim poruszany temat. Dzięki temu przekażesz czytelnikowi wszystkie istotne informacje.

● Twórz oryginalne treści. Duplicate content – kopiowanie opisów ze stron producentów czy plagiatowanie tekstów konkurencji – to wróg skutecznego pozycjonowania.

●  Unikaj jednolitej ściany tekstu. To utrudnia czytelnikowi odbiór prezentowanych treści. Stosuj formatowanie, które uatrakcyjni artykuły. Podziel tekst na krótkie akapity, stosuj wypunktowania.

● Używaj śródtytułów oddzielających kolejne części tekstu. W nagłówkach stosuj frazy kluczowe.

Meta title i meta description

O osobnych meta tagach dla każdej z podstron znajdujących się w serwisie zdarza się zapomnieć nawet najlepszym. Warto jednak mieć na uwadze, że zarówno

Przyjazne adresy URL

Krótkie adresy URL łatwiej zapadają w pamięć. Są przyjaźniejsze w odbiorze. Ma to duże znaczenie zarówno z punktu widzenia użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki Google. Podobnie jak w meta tagach, tak i w adresach URL warto umieszczać słowa kluczowe powiązane z treścią witryny.

Dostosowanie grafik

 Grafiki i zdjęcia urozmaicają content. Roboty wyszukiwarki mają jednak dosyć ograniczone możliwości poznawcze i jeżeli przy pomocy tekstów alternatywnych nie poinformujesz ich, co przedstawia konkretna grafika, to nie będą w stanie „zobaczyć” tego w inny sposób.

To tylko kilka elementów SEO, które pokazują, że zdecydowanie warto jest skorzystać z pomocy specjalistów. Zobacz, ile kolejnych działań składa się na pozycjonowanie.

Co to dobre SEO strony?

Nie może być mowy o skutecznym SEO bez opracowania optymalnej strategii pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. Zwróć uwagę na to, aby prowadzone działania były w maksymalnym stopniu dopasowane do Twojej witryny. Określ, jakie efekty ma przynieść kampania SEO. Zastanów się przez chwilę, w jaki sposób klienci trafiają do Ciebie najczęściej. Krótka analiza własnych potrzeb i oczekiwań pomoże Ci stworzyć listę wyrażeń popularnych wśród użytkowników. Przeprowadź analizę słów kluczowych przy wykorzystaniu narzędzi SEO. Audyt SEO pomoże Ci określić, w jakim punkcie znajduje się Twoja witryna. Dowiesz się z niego, które obszary powinny zostać jak najszybciej zmienione. Zwróć uwagę nie tylko na treści czy linkowanie. Zbadaj, jak szybko ładuje się Twoja strona. Sprawdź też koniecznie, czy wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych.

Co to znaczy, że strona jest zoptymalizowana pod SEO?

Strona zoptymalizowana pod SEO to serwis spełniający wytyczne Google dla Webmasterów. Prezentuje obszerne i urozmaicone treści, które są chętnie czytane przez odbiorców. Nie zawiera także błędów technicznych, które mogą np. spowolnić jej działania. W ocenie stopnia optymalizacji serwisu pomoże Ci audyt SEO.

Wśród najczęstszych błędów, które ograniczają widoczność serwisu w sieci, można wskazać np.:

● nieodpowiednie formatowanie tekstów,

● zaburzoną hierarchię nagłówków,

● pominięcie danych strukturalnych,

● niewłaściwą optymalizację grafik na stronie,

● zbytnie nasycenie słów kluczowych.

Optymalizacja strony zgodnie z wytycznymi to szansa na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. To także możliwość dotarcia z ofertą do nowych klientów. Postaw na SEO i zyskaj przewagę nad konkurencją.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%