Zamknij

Volkswagen Poznań zwalnia pracowników. Redukcja będzie także w Białężycach

08:10, 06.09.2019
Skomentuj

W czwartek 5 września w zakładzie Volkswagena w Białężycach odbyły się spotkania zarządu firmy z przedstawicielami pracowników, na których poinformowano o zwolnieniach.

Początkowo dowiedzieliśmy się, że Volkswagen Poznań zamierza zlikwidować w całej firmie 750 stanowisk, co mogłoby oznaczać (licząc trzy zmiany), że pracę straci ponad 2 tysiące ludzi we wszystkich zakładach VW, a więc w Poznaniu i Białężycach. Jednak Patrycja Kasprzyk, rzeczniczka VW, dementuje tę informację. Podkreśla, że chodzi o 750 osób.

Taki ruch zarządu VW Poznań ma mieć związek z opóźnieniami w homologacji nowych silników, a także z planami automatyzacji i robotyzacji niektórych działów fabryk koncernu, głównie w Antoninku, gdzie poziom robotyzacji i automatyzacji jest znacznie mniejszy niż w Białężycach.

– Przemysł motoryzacyjny przechodzi fazę głębokiej rewolucji i nie mam tu na myśli tyko napędów elektrycznych, lecz również zmianę technologii produkcji. Przemysł 4.0, bussines 4.0 zmienia naszą rzeczywistość w biurach i na produkcji. W związku z tym musimy dostosować nasze procesy, ale i liczbę pracowników do tych zmian. Mówimy tu o zmniejszeniu o 750 stanowisk pracy w perspektywie do końca 2020 roku – podkreśla Jens Ocksen, prezes VW Poznań.
Jens Ocksen, Prezes VW Poznań

Likwidacja stanowisk nie oznacza zwolnień grupowych. Część pracowników przejdzie do innych działów, inni odejdą na emeryturę. Z kolei ci pracujący na umowach na czas określony lub tymczasowych mogą nie mieć tych umów przedłużonych.

– Polityka rekrutacyjna dotycząca wolnych stanowisk w VW skierowana będzie w pierwszej kolejności do pracowników firmy, zwłaszcza tych, którzy mają umowy na czas określony. Volkswagen Poznań jest i pozostanie największym pracodawcą w Wielkopolsce. Obecnie świadomie inwestujemy w modernizację i nowe technologie, aby zapewnić stabilną przyszłość dla ludzi i zakładów – zaznacza Jolanta Musielak, członek zarządu ds. Personalnych i Organizacji.
Na hali w Białężycach

– Jesteśmy w tej chwili w kontakcie z partnerami biznesowymi, dostawcami i sprawdzamy możliwości i ich potrzeby kadrowe. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego jak dzisiaj wygląda rynek pracy. Nasi pracownicy to osoby przeszkolone, wykształcone i doświadczone w pracy w nowoczesnym środowisku. Jesteśmy przekonani, że nie będą mieli wielkich trudności w znalezieniu nowego pracodawcy – dodaje Jens Ocksen.

Jak na informację o likwidacji stanowisk zareagowali związkowcy?

– Postęp i inwestycje są gwarancją przyszłości dla naszych zakładów i zatrudnionych pracowników, nie mamy tu wątpliwości. Naszym celem jest zabezpieczenie miejsc pracy nie tylko dzisiaj, ale i w przyszłości. Pracodawca na nasz wniosek m.in. zagwarantował odpowiednie środki na przygotowanie pracowników do pracy na nowych stanowiskach. Mówimy tu o 15 milionach złotych na przekwalifikowanie w perspektywie do 2021 roku – mówi Piotr Olbryś, przewodniczący NSZZ Solidarność Volkswagen Poznań.

W 2019 i 2020 roku Volkswagen Poznań przeznaczy 2 miliardy złotych na inwestycje w hale, urządzenia i szkolenia dla personelu. Co zmienią te inwestycje? Przykładowo w rozbudowanej hali spawalni poziom automatyzacji wzrośnie z 42 do 80 procent. Obecnie w tym obszarze montowanych i programowanych jest 450 robotów, których zadaniem będzie wykonywanie powtarzalnych procesów. Dzięki temu poziom automatyzacji procesu budowy karoserii zwiększy się z 42 do blisko 80 procent. Jednocześnie firma wzmacnia swoje kompetencje w zakresie rozwoju pojazdów. Oznacza to większe zapotrzebowanie na specjalistów w obszarach m.in. konstrukcji pojazdu. W perspektywie najbliższego roku zatrudnienie znajdzie tam około 30 osób.
Lakiernia jest mocno „zrobotyzowana”

A co z uczniami i studentami klas patronackich?

– Optymalizacja struktury zatrudnienia, o której dzisiaj mówimy nie dotyczy uczniów klas patronackich, czy studentów studiów dualnych, którzy zdecydowali się swoją przyszłość związać z Volkswagenem. Osoby te zdobywają dzisiaj wiedzę i kwalifikacje jakich będziemy potrzebowali w przyszłości. Dlatego jesteśmy przekonani, że również w przyszłości będziemy oferować absolwentom politechniki i klas patronackich dalszą pracę w zakładach Volkswagen Poznań – mówi Jolanta Musielak.

Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce. Rok 2018 był rekordowym w historii spółki. Taśmy produkcyjne opuściło 266 819 samochodów, w tym VW Caddy, T6, Crafter, MAN TGE 9. Spółka to także największy pracodawca w Wielkopolsce, dający zatrudnienie ponad 11 tys. osobom.

Fot. VW Poznań

[[ankieta2]]

[[ankieta3]]

Czy ktoś z Twojej rodziny lub znajomych pracuje w VW?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
tak 79%
nie 21%

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(30)

OmptedaOmpteda

6 7

W Wolfsburgu nie będą zwalniać?

08:39, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pokerpoker

8 1

W Wolfsburgu rownuiez. W calym koncernie VW poleci 6 000 pracownikow.
Pozdrawiam z zza miedzy :)

11:27, 06.09.2019

seniorsenior

13 7

Panie Olbryś trzeba strajkować i nie pozwolić na zwalnianie pracowników.Tak robiliście w czasach komuny

08:56, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawaCiekawa

9 4

Nie będą zwalniać tylko pewnie ci co są jeszcze na worku to polecą w pierwszej kolejności oraz ci którzy mają umowy do końca listopada/grudnia bo akurat tych osób jest najwiecej.

09:24, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Co wy wypisujecieCo wy wypisujecie

13 3

Nie 750 stanowisk pracy tylko 750 osób jak wy ludzie słuchacie na tych zebraniach?

09:40, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wrześniakwrześniak

2 4

Wie Pan/Pani lepiej niż Jens Ocksen?

10:13, 06.09.2019

SefanSefan

15 6

I kolejny raz Niemiec pokazuje jak traktuje Polaka.

09:51, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BattBatt

33 2

I podejrzewam , ze najbardziej beda teraz płakać Ci, którzy non stop siedzą na chorobowym, którzy ściemniają, ktorzy narzekali na warunki , jakość , dojazd. Spotkałem właśnie jednego na ulicy- narzekał jak cholera- pytam , a ty co wolne? Nie na chorobowym, od czerwca, nie bede na Nazistow robił- ot polska przypadłość ! A teraz wielce pokrzywdzony . Właśnie sie pokłóciliśmy !

10:01, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RealistaRealista

9 3

Jak ktoś dlugo siedział na L4 to już dawno jest zwolniony. A po drugie, praca przez Worka to żadne cuda. Ludzie mają prawo być niezadowoleni. Pracy jest tyle, że na pewno znajdą nową. Nie ma czego żałować

11:00, 06.09.2019

RealistaRealista

13 5

I bardzo dobrze. Bezrobocie poniżej 5% jest już szkodliwe. Przyda się małe trzęsienie ziemi wrzesińskiej. Może ceny mieszkań i wynajmów trochę się urealnią, bo teraz to są jakieś jaja. Ci ludzie i tak znajdą nową pracę w innych branżach.

10:38, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bumbum

11 0

"Bezrobocie poniżej 5% jest już szkodliwe" w czechach jest 2,7% i jakoś nikt nie narzeka

12:04, 06.09.2019

pisowiecpisowiec

20 1

Może ceny nieruchomości spadną dzięki temu

10:42, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

S..m na to!S..m na to!

19 2

Może paliwo stanieje w końcu we Wrześni!

10:55, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JurekJurek

10 3

Po co piszecie te bzdury? Wczoraj na spotkaniu bylo jasno doprecyzowane 750 osób a nie stanowisk wiec te wyliczenia 750 razy 3 zmiany to jakiś celowy fake news, szukacie sensacji?

10:55, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jan220jan220

12 5

Z wypowiedzi Jensa Ocksena wynika, że likwidowanych jest 750 stanowisk. Dopiero kilka minut temu rzeczniczka VW doprecyzowała, że chodzi o 750 osób.

10:59, 06.09.2019

ktosiekktosiek

21 3

Kowal i mikroma przyjmą z powrotem? hehe

11:21, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrubyGruby

16 1

moim zdaniem dobrze, trochę się na zakładzie przewietrzy

11:26, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hh

19 4

No tak Pięć tygodni bezpłatnego urlopu! Dlaczego pięć tygodni przymusowego urlopu? Bo nikt nie chce kupować busów od VW tylko dlatego że są bardzo drogie a jakość aut a zwłaszcza silników jest różnie

11:38, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrakaczKrakacz

21 3

Wiedziałem, że tak będzie. A będzie jeszcze gorzej. Nadchodzi kryzys. Więcej już się nie da wycisnąć z pracowników/niewolników. I nie chodzi tylko o VW.

12:23, 06.09.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

A może raczejA może raczej

31 5

Produkują "bubel", który słabo się sprzedaje? Może zakładali, że cały Świat zachłyśnie się nowym modelem a tu "lipa"? Znaczek "VW" jest już słabym znakiem "jakości"! Konkurencja już jest daleko z przodu!

12:28, 06.09.2019

AntyAnty

10 1

To prawda nadchodzi kryzys na świecie. Polski nie ominie. Może nie będzie tak dokliwy, ale zawsze. Pracy jest wystarczająco tylko zarobki niskie.

13:18, 06.09.2019

RomekRomek

8 12

Tak było powiedziane 750 osób ale tych co VW zatrudnia.A pracownicy agencji tymczasowej czyli worki nie będą mieli przedłużanych umów a jest ich we wszystkich zakładach 1200.Wiec 750 plus 1200 daje ładny bilans.Ludzie będą odchodzić w różnych okresach więc nikt się nie doliczy.Szkoda bo nygus zostaną tak.

12:58, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

12 3

Słyszałem też o tym, że ktoś w VW (lub podwykonawca) zawalił sprawę homologacji nowych silników. Homologacje wydaje jeden urząd, w którym po prostu jest kolejka i trzeba czekać. Stoi w niej nie tylko VW, ale też inne marki. A zamówień na Craftera jest ponoć dużo. Wiem to od pracowników, którzy mogą nie wiedzieć wszystkiego, ale może też jest to prawdą.

13:36, 06.09.2019
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CitelnikCitelnik

20 4

"Słyszałem o tym"? Pan jest dziennikarzem? Sorry, ale jestem zaskoczony tym, że pańska gazeta jakoś kiepsko się stara, aby wyjaśnić tę sprawę. Powinniście siedzieć teraz w gabinecie szefów wrzesińskiego VW i żądać od nich odpowiedzi, prostych i jednoznacznych. A jeśli nie chcieliby z wami gadać, to ustawić się z mikrofonami przed bramą zakładu i pytać wychodzących pracowników, co wiedzą, co myślą, czy się boją zwolnień itp. Szkoda, że woli pan pisać o ścieżkach rowerowych.

14:47, 06.09.2019

PracownikPracownik

12 0

Dokładnie Panie redaktorze . Kryzys związany z WLTP dotknął cały rynek, nie tylko VWP. Podekrzewaam ze wiele koncernów nie bylo gotowe na nowe restrykcje. Ale przrciez na pewno sa ludzie odpowiedzialni, za niedopilnowanie tego wszystkiego w terminie. Mercedes wynajął pas na lotnisku, żeby mieć gdzie odstawiac, auta. Cały problem polega też na tym, że pozwolenie na produkcję jednego modelu( konfiguracji) zajmuje 2 miesiące przy czym taka dokumentacja do każdego zawiera 500-1000 stron. Proszę pomyśleć teraz ile mamy odmian samego Craftera. Szkoda że te normy są tak zaostrzone przez unię, bo skutkuje to między innymi taka sytuacja, że jest nadmiar pracowników. Do tego dochodzi również robotyzacja linii produkcyjnych.

16:10, 06.09.2019

seniorsenior

12 10

Jeszcze raz powtarzam niech przewodniczący solidarności ogłosi pogotowanie strajkowe i wezwie wrzesińskie zakłady pracy by to samo uczyniły.Tak jak to robili w czasach komuny gdzie bronili jak lwy każdego pracownika

14:14, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RihannaRihanna

3 4

Pan przewodniczacy wlasnie jest bolcowany pancerfaustem 30 w gabinecie czlowieka roku w wielkopolsce, jak skonczy to oglosi ze sytuacja jest pod kontrola, pozostaje cierpliwie czekac panie senior

14:35, 06.09.2019

DziadDziad

15 2

Ciekawa przyszłość nas czeka. Ciekawe jak za 50 lat będzie wyglądał świat jak 90% prac będą wykonywały roboty... Człowiek bez pracy się stoczy...

14:54, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

1maj1maj

5 10

Przesadzasz @Dziad. Spójrz jak wyglądał swiat 50-150 lat temu. Wszyscy zapierdalali po 12-16 godzin przez 6-7 dni w tygodniu. Teraz robimy po 8 godzin przez 5 dni w tygodniu. Za 50 lat będziemy pracować po 5 albo 6 godzin na cały etat i roboty starczy dla wszystkich.

16:03, 06.09.2019

HehHeh

9 4

Po co te centrum wybudowano?

15:12, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrusakPrusak

4 2

Ponieważ krajowe "media" raczej unikają wszelkiej krytyki tego producenta warto zajrzeć do zagranicznych "internetów" tam można dowiedzieć się więcej i w zupełnie innym kontekscie. https://teknikensvarld.se/volkswagen-vill-betala-extrakostnader-som-drabbar-lurade-bilagare-208160/ (jakby ktoś nie znał języka działa tłumacz google). O mediach w Ameryce północnej nie wspominam ponieważ tam pisze i mówi się o wielkich odszkodowaniach.

16:59, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PrusakPrusak

7 5

ps. mnie odstrasza od tej marki "ojciec założyciel"!

17:01, 06.09.2019

Eda 007Eda 007

10 5

Jeszcze niedawno chwalili się ile to oni ludzi będą przyjmować, że trzecia zmiana itp. a teraz wszystko się odwróciło

18:46, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MickMick

2 0

Cała branża automotive przeżywa kryzys, większość koncernów redukuje zatrudnienie
http://pim.pl/ford-planuje-zmniejszenie-zatrudnienia/

19:22, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kapitan SowaKapitan Sowa

5 4

Dlaczego niemcy wstydzą się swojego kraju?

19:25, 06.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HistorykHistoryk

6 4

A gdyby Twój ojciec czy dziadek, okradł, gwałcił i mordował sąsiadów, nawet gdybyś jeszcze miał te skradzione dobra. Byłbyś dumny?

08:30, 07.09.2019

spadkobiercy Ojca zaspadkobiercy Ojca za

7 8

Hitler stworzył VW! po to żeby produkował auta dla lepszej rasy! Szmelvageny i to za kosmiczne pieniądze!

19:29, 06.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OmptedaOmpteda

4 2

Kiedyś WW miało okładkowy temat "Nasze, polskie Detroit". Czyżby prorocze słowa?

08:29, 07.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A teraz pierwsza zagA teraz pierwsza zag

4 6

Jakie "wielkie" europejskie miasto zakupiło ponad 160 karetek pogotowia marki VW z czego ponad 150 już przestało jeździć? Czy roszczenia dotyczą tylko wartości unieruchomionych samochodów czy wszystkich poniesionych w związku z tym strat? Ile takich miast w Europie zakupiło karetki tej "marki"? Czy zatem czytamy powyżej prawdę?

08:37, 07.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OmptedaOmpteda

6 7

Ten Jens Ocksen na zdjęciu bardzo mi przypomina Jacka Kuronia, który kiedyś rozdawał zupę i tak pięknie tłumaczył, jak bardzo w zdrowej gospodarce rynkowej potrzebne jest bezrobocie...

09:17, 07.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HehHeh

21 4

Państwo wspomogło tą inwestycje kwotą ponad 50 mln. Miejsc pracy miało przybywać a nie ubywać

09:25, 07.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DziadDziad

3 1

Ale to wszystko na tzw. „gębę” czy są na to jakieś papiery?

09:12, 08.09.2019

T3T3

10 4

Będą odszkodowania płacić za kantowanie klientów jakie to ekologiczne auta maką
Yankesi ich dojeżdżają, więc trz szukać kasy stąd cięcia i cicha wijna hadlowa niemców i unii ze stanami. Przez wałki zarządu polecą pracowmicy.

09:48, 07.09.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

7 1

Koniec dobrobytu we Wrześni. Pracę stracą też w innych zakładach. Szkoda a miało być tak pięknie.

08:15, 08.09.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mr.nicemr.nice

3 0

A to dlaczego w innych zakładach też stracą? Też automatyzują produkcje?

15:23, 08.09.2019


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wrzesnia.info.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%