Zamknij

Kolejarze szlifują szyny. Aż iskry lecą!

12:54, 10.04.2019
Skomentuj

Specjalny pociąg o wadze 270 ton szlifowanie torów na 58 kilometrowym odcinku z Podstolic do Konina.

Długa na 80 metrów maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie metr po metrze szlifuje je specjalistycznymi kamieniami ściernymi. Pociąg firmy Speno określa kąt i nacisk na główkę szyny z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeby nawet kilkukrotnie przejeżdża po torach z prędkością do 20 km/h.

– Poprawa geometrii torów i uzyskanie równych i gładkich szyn zwiększa komfort jazdy, niweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas użytkowania torów. Ma to bezpośredni wpływ na zapewnienie bezpieczeństwa i usprawnienie podróży. Prace nie mają wpływu na ruch kolejowy. Szlifowanie odbywa się nocą, przy wykorzystaniu mniejszego natężeniu pociągów. Prace prowadzone są w jednym z torów – czytamy w komunikacie przesłanym przez PKP.

W podobny sposób szlifowany będzie także szlak Podstolice – Swarzędz i Koło – Barłogi. Łącznie do czerwca specjalistyczna maszyna wygładzi tory na odcinku 125 km na trasie z Poznania do Warszawy.

Szlifowanie torów oznacza, że główne prace w torach na jednej z najważniejszych linii kolejowych w Polsce zbliżają się do końca. Do czerwca planowane są główne prace na torach między Koninem a Barłogami. Przywrócony zostanie ruch pociągów po starej trasie, bez konieczności jazdy przez Gniezno i Inowrocław. Cała inwestycja potrwa do końca 2020 r. Do tego czasu trwać będą jeszcze prace przy urządzeniach sterowania ruchem kolejowym, które nie będą mieć wpływu na ruch pociągów.

W ramach inwestycji pasażerowie zyskają lepszy komfort podróży na stacjach w Podstolicach, Koninie, Kole, Kutnie i Łowiczu oraz na przystankach Konin Zachód, Kutno Azoty, Mysłaków i Leonów. Zmodernizowane platformy zostaną podwyższone, co umożliwi wygodne korzystanie z pociągów. Będzie estetyczne zadaszenie i czytelna informacja. Nowe ławki, oświetlenie i monitoring sprawią, że podróże będą bezpieczne i wygodne. Perony zyskają antypoślizgową nawierzchnię wraz z wypukłą fakturą i ścieżkami naprowadzającymi. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności montowane są windy i pochylnie. Komunikację między peronami usprawnią wyremontowane przejścia podziemne w Koninie i Kutnie oraz nowe tunele, które powstają w miejscu dotychczasowych kładek w Kole i Łowiczu.

Po zakończeniu wszystkich prac pociągi przejadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2.20 h. Modernizacja zwiększy bezpieczeństwo. W ramach inwestycji montowane są nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, powstają bezkolizyjne skrzyżowania, przebudowywane są przejazdy kolejowo-drogowe. Prace zwiększą przepustowość linii. Wymieniona sieć trakcyjna i nowy układ zasilania umożliwią przejazd pociągów o większej mocy między Wielkopolską a Mazowszem. W połączeniu z dostosowaniem trasy do obsługi składów o długości 750 m usprawni to przewóz ciężkich ładunków między zachodnią i wschodnią granicą państwa.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest 2 mld złotych. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Jarek JJarek J

2 1

Polski język trudny język. Irytuje mnie to, że autor tekstu nie czyta tego co pisze. To jest brak profesjonalizmu i szacunku dla klienta. W każdej normalnej firmie w dłuższej perspektywie jest wylot na zbity pysk. Pozdrawia pracodawca.

18:51, 10.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAA

2 0

Poproszę o informację kiedy planowane jest wznowienie przejazdów do Warszawy

18:53, 10.04.2019
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Rafał PeraRafał Pera

2 1

AAA jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie jakiś dodatkowych opóźnień w remoncie magistrali E20 , to część pociągów powinna wrócić na trasę Poznań - Konin - Kutno - Warszawa po 10czerwca tego roku.Przez Wrześnię też jakieś składy dalekobieżne będą jeździć. Początkowo miały być tylko dwa pociągi ranny i wieczorny ,ale narobiłem hałasu,w spółce PKP Intercity oraz w ministerstwie infrastruktury ,że na tym remoncie Września może wyjść jak przysłowiowy Zabłocki na mydle ,skoro po nim ma mieć mniej pociągów dalekobieżnych niż przed nim i jakieś dwa trzy składy w kierunku Warszawy na pewno pojadą oraz prawdopodobnie wróci jeden z pociągów ze Szczecina do Krakowa. Jak czegoś więcej się dowiem to dam znać. Część pociągów nadal będzie jeździć przez Gniezno i Inowrocław Rąbinek bowiem remonty na linii Poznań - Warszawa jeszcze trochę potrwają i przepustowość tej trasy będzie nadal ograniczona, po drugie przedstawiciele i mieszkańcy wcześniej wspomnianych przez mnie tych dwóch miast kombinują ,żeby z dwa lub trzy składy relacji Poznań - Warszawa nadal przez nie jeździły.Co z tego będzie okaże się za jakiś czas.

20:05, 10.04.2019

Rafał PeraRafał Pera

2 1

Fajny artykuł . Udostępniłem go już na kilku stronkach i portalach kolejowych.:) Dla postronnej osoby efekt szlifowania szyn jest widowiskowy. Od jednego gościa, z jednej facebookowych stron kolejowych ,dostałem informację ,że SPENO to firma szwajcarska, ale Szwajcarzy są za drodzy ,więc załogę stanowili Włosi, Francuzi oraz Belgowie.
Maszyna z nagrania była przez tydzień naprawiana w Krzyżu, po tym jak szlifując szyny w Eurotunelu pod kanałem La Manche (kanałem angielskim) niektóre tarcze najechały na fragment betonu.
Tu zaś podaję link do filmiku pokazującego pracę maszyny firmy SPENO na innych stacjach:
https://youtu.be/OxFrQCddkAA

19:52, 10.04.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%