Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 3 we Wrześni otrzyma 2 tys. zł na działania ekologiczne w ramach ogólnopolskiego konkursu grantowego.
Konkurs jest częścią projektu „TO(działa)MY!” prowadzonego przez UNICEF Polska i Fundację Santander Bank Polska. W ramach akcji młodzi ludzie pod okiem swoich opiekunów opracowywali koncepcje projektów, których beneficjentami będzie społeczność szkolna lub lokalna. Uczestnicy mieli do wyboru trzy obszary tematyczne: ekologia, edukacja i rozrywka oraz zdrowie i sport.
Do programu zgłosiło się ponad 740 placówek edukacyjnych z całej Polski. Pomimo utrudnień wynikających z pandemii COVID-19 i nauki w trybie zdalnym, uczniowie i nauczyciele chętnie angażowali się w przygotowanie projektów. Powstało wiele ciekawych i cennych społecznie przedsięwzięć.
30 najciekawszych zgłoszonych przez szkoły projektów otrzyma dofinansowanie w wysokości 2 tys. zł na realizację zgłoszonych przedsięwzięć. Wśród wyróżnionych znalazła się SSP nr 3 we Wrześni. „Trójka” przygotowała projekt z zakresu ekologii.
– Uczestnicy wykazali się dużą wrażliwością społeczną i przygotowali wspaniałe projekty, które dotykają tak ważnych tematów, jak poprawa jakości życia dzieci z niepełnosprawnością czy integracja uczniów-imigrantów, a także cały szereg akcji promujących ekologiczny i zdrowy styl życia. Dziękuję wszystkim nauczycielom i uczniom, którzy zaangażowali się w realizację projektu. UNICEF Polska kibicuje wszystkim w realizacji tych fantastycznych przedsięwzięć! – komentuje wyniki konkursu Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
– Jestem niezmiernie ciekawa efektów. Chciałabym mocno podkreślić, że bardzo doceniam zaangażowanie i pomysłowość uczniów, a także wsparcie nauczycieli na pierwszym etapie, czyli podczas pisania wniosków o grant. Tym bardziej, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że łatwo na pewno nie było… I mam tu na myśli zarówno czas, w jakim wnioski o granty były składane, jak i okoliczności związane z zamknięciem szkół – mówi Marzena Atkielska, prezes zarządu Fundacji Santander Bank Polska.
Charakter całego programu oddaje poniższy spot promocyjny:
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz