Szanowny Użytkowniku,
Prosimy o poświęcenie kilku chwil na zapoznanie się z poniższą informacją.
Klikając w przycisk na dole strony, akceptujesz niżej przedstawioną Politykę prywatności oraz wyrażasz zgodę na nasze działania w niej opisane.
Klauzula informacyjna RODO w zakresie przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Wydawnictw "WW" Jolanta Kosmowska i Łukasz Różański, wydawca „Wiadomości Wrzesińskich” oraz serwisu wrzesnia.info.pl, tel. 530 425 105
2. Przekazane dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usług, obsługi zgłoszeń i udzielania odpowiedzi na zgłoszenia;
3. Kategorie danych osobowych obejmują m.in. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, adres, dane dedykowane do procesu/usługi/projektu;
4. Pani / Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcy usług IT;
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu administratora, chyba że Pani / Pan wyrazi sprzeciw wobec przetwarzania danych;
6. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej;
7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają
Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1000) lub przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1);
9. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu;
10. Dane pochodzą od osób, których dane dotyczą;
11. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne
kra
10:09 19-08-2019
Lepiej może przywrócić bezpieczny chodnik dla pieszych na odcinku Legii Wrzesinskiej - Dąbrowskiego ,spełniający obecnie warunki jezdni obstawiony samochodami i śmietnikiem pachnącym Kebbabami umilającym jedzene kebbaba i lodów w zapachu spalin Smacznego.Jeszcze na dodatek trzeba wjechać samochodem do Ż.abki
.
19:49 19-08-2019
Wszak redaktor uważał, że należy rozpływać się nad spuścizną po burmistrz Taciak, oba dojazdy do ronda w tym miejscu są fatalne.
Dziad
09:37 19-08-2019
Serio??? Są jakieś linki do tych badań? Bo to raczej dla mnie kompletna nowość. Ale specjalistą oczywiście nie jestem... Już widzę, jak ktoś targa TV, kosiarkę do trawy czy opony do auta deptakiem lub biega codziennie kilometr po bułki haha. Jeżeli chodzi o knajpy, sklepy z jakąś drobną galanterią, sztuką czy pamiątkami, to jasne, ale normalny handel??? Są oczywiście wyjątki – Sopot, Gdańsk, Toruń, Zakopane... No ale Września, to nie ta liga, mówiąc delikatnie. Deptakami XXI w. są galerie handlowe. Tam jest wszystko – deptaki, fontanny, iluminacje, knajpy, handel mały i duży. Z tym, że pod dachem, z dobrze dostępnym parkingiem i ludzie to lubią. Czy komuś się podoba, czy nie...
.
19:59 19-08-2019
Badania i owszem są... ale nie w Polsce... śliwa jak zwykle ściemnia... "City of Copenhagen(organizacja mająca na celu m.in zbliżanie miasta do ludzi)" wprowadzając w latach 80'tych poprzedniego stulecia program "urowerowienia" miasta takie badania przeprowadzała i zdaje mi się, że jak do tej pory było to jedyne miasto, które przeprowadziła z sukcesem taką rewolucję rowerową od podstaw... pozostaje tylko pytanie jakim kosztem...bo tam przebudowywano istniejące ciągi, u nas ich nie ma a jeżeli są jak wielokrotnie zwracałem na to uwagę budowane są od dupy strony, kiepskiej jakości i bez właśnie jakiejkolwiek analizy czy badań urbanistycznych... a że śliwa krzyczy cóż, szkoda że tak późno liczy na to, że "internety zpomno" jakie głupoty wypisywał
666
20:55 17-08-2019
spierdalaj Śliwa na wieś z tymi swoimi pomyslami
Waldemar Śliwczyński
15:12 17-08-2019
Na urlopie byłem na południowym wschodzie Polski (patrz artykuł w papierowych „WW” oraz na portalu, dla zarejestrowanych). Ulice zamknięte dla ruchu samochodowego kwitną, są pełne ludzi, a tam, gdzie nawet rynek zamieniono na jeden wielki parking (Jarosław) pusto. Tu nie trzeba wielkich argumentów racjonalnych, wystarczy empiria. Ludzie idą tam, gdzie czują się bezpiecznie i gdzie są inni ludzie, bo ludzie lubią spotykać ludzi, wchodzić w relacje, bliższe lub dalsze, nawet tylko wzrokowe. Auta tylko przemykają przez miasto, albo parkując zajmują sporo publicznej, czyli wspólnej, przestrzeni. Tak jest na całym świecie, w miastach mniejszych i większych. Jeśli ktoś nie ma przekonania do pomysłu zamknięcia dla ruchu centrum miasta, niech sobie przypomni jak jest podczas Muzycznego Weekendu. Możemy też na próbę zamknąć (albo ograniczyć ruch np. dla mieszkańców ulic w centrum, dla służb oraz zaopatrzenia w godzinach porannych) ruch np. na tydzień, dwa, wtedy zobaczymy, że żyje nam się lepiej.
Prawda!
18:01 17-08-2019
Ma Pan rację. Takie właśnie miejsca przyciągają rodziny z dziećmi. Można z dzieciakami wyjść na spacer czy lody i nie trzeba ciągle - uważaj samochód, uważaj na przejściu itp... centra miast powinny być dostępne do wjazdu autem tylko dla dostawców (w określonych godzinach), mieszkańców i komunikacji miejskiej. Całe ścisłe centrum powinno mieć znak STREFA ZAMIESZKANIA i ograniczenie do 20 kmh. A parkingi są przy Karuzrli, Kauflandzie, przy Kaliskiej czy na targowisku lub koło Biedronki. Dosłownie tylko 500 metrów, góra kilometr od rynku. Niech Pan działa i lobbuje w tej sprawie. Może coś się zmieni.
Parkingowy
22:45 17-08-2019
A niby dlaczego Karuzela czy Kaufland mieli by się zgadzać na parkowanie na ich prywatnych parkingach, na ich nieruchomościach ?
Park
23:39 17-08-2019
A kto mówi, że ma się zgadzać? Niech sobie zatrudni ochronę i postawi szlabany. Póki nie ma żadnej informacji o zasadach i czasie parkowania, to najzwyczajniej można parkować. Poza tym, nie każdy parking przy marke ie jest własnością tego marketu.
Arni
19:57 17-08-2019
Czemu tylko rodziny z dziećmi? Singiel też chętnie skorzysta.
Link
17:28 18-08-2019
Panie Waldku, a może taki kompromis? https://www.transport-publiczny.pl/mobile/glasgow-rusza-z-pilotazem-zamkniete-drogi-w-poblizu-szkol-62396.html Oczywiscie nie chodzi mi o kopiowanie słowo w słowo, ale o pomysł ze strefą czasową w miastach.
AAA
22:56 18-08-2019
Bełkot,to miasto mimo chęci ratusza nigdy nie stanie się miastem turystycznym. Jest więc mała różnica między Podkarpaciem , zwykłym podpoznańskim misteczkiem. Osobiście nie przeszkadzają mi samochody w mieście.Kurierzy , a przez nich odbywa się duza część zaopatrzenia w mieście nie jest w stanie robić dostaw w jakieś dni lub godziny.Bezpieczeństwo dla kogo? Dla podchmielonych gości szukających fajek w Żabce?"Bąbelki "ze swoimi zapatrzonymi w telefony rodzicami mają chyba lepsze miejsca na spacery niż zakopcone piecami węglowymi centrum miasta.Sezon "ogródkowy" to tylko 2-3 m-ce, a potem szara rzeczywistość.
Pyra
23:39 18-08-2019
Sezon ogródkowy to 4-5 miesięcy w roku. Piece na dobre zaczynaja hajcować w listopadzie. Kurier to również dostawca - mógłby wjechać. Nie mówimy o turystyce, tylko o mieszkańcach. Sporo ponaciągałeś żeby wyszło na twoje.
Dżoana
13:27 17-08-2019
Pan Śliwczyński ma rację, centrum powinno być dla ludzi, a nie dla samochodów
Ktoś
16:22 17-08-2019
Niestety Polak musi podjechać pod drzwi sklepu. Nawet do tych w centrum Wrześni. Mentalność trzeba zmieniać bardziej u młodych, bo starsi i tak chodzą pieszo.
Cristiano
13:24 17-08-2019
Jestem za tym, żeby zamiast zatoczek do parkowania na Jana Pawła II, Rynku, Sienkiewicza i Harcerskiej była pomalowana na czerwono ścieżka rowerowa
AAA
08:23 17-08-2019
Żadne deptaki nie są w stanie uratować "starego miasta" przed powolnym upadkiem. Nie uratuje go też gastronomia , która nie wypełni całego centrum. U nas nie ma tradycji chodzenia do knajp. Kolejne zamknięte ulice tylko przyspieszą ten upadek, a brudne elewacje kamienic potęgować będą tylko wrażenie ulic "wyjętych " z pod prawa.
Pyra
12:48 17-08-2019
Zapraszam do Poznania na stary rynek. Zobaczysz jak się mylisz.
AAA
12:57 17-08-2019
Września to nie Poznań.Jak to można porównywać?Kraków,Gdańsk,Poznań to studenci,turyści i dużo ludzi spragnionych...)
Pyra
13:09 17-08-2019
Pewnie, że można porównywać. Września to zagłebie VW i tu też ludzie w weekend chcą się rozerwać. A studenci też na weekendy wracają do Wrześni. Na rynku trudno znależć wolne miejsce do piwka. Czyli potencjał jest.
AAA
19:14 19-08-2019
zagłębie VW ? A co to takiego? Ale odjazd. Zobacz jak wygłąda centrum nawet w sobotę.Gdyby nie samochody to miasteczko sprawiałoby wrażenie momentami wymarłego.
kierowca
21:18 16-08-2019
I dlatego przy galeriach są pełne parkingi.
Małpka
21:31 16-08-2019
Do galerii idziesz na konkretne zakupy, a do knajpy na mieście idziesz na browara, albo wskoczysz sobie jeszcze do Żaby po fajki. I tu samochód nie jest ci potrzebny. Chyba, że taksówka.