Pierwsze Seminarium Biznesowe „Wiadomości Wrzesińskich”

Był piątek. Powoli zapadał zmrok, a w budynku przy Kaliskiej 1D z każdą chwilą przybywało gości.

gospodarka 7 miesięcy temu 0

Witały ich zaparkowane przy wejściu nowiutkie Toyoty i Lexusy. Parę osób skorzystało z możliwości jazdy próbnej. Wewnątrz, na parterze, tam gdzie na co dzień funkcjonuje Biuro Reklam i Ogłoszeń „Wiadomości Wrzesińskich” gwar i rozmowy kuluarowe. Ktoś spotkał dawno nie widzianego kolegę, byłego partnera w interesach, drugi panią prezes banku, gdzie ma konto firmowe. 

Przedstawiciele Mennicy Wrocławskiej prezentowali sztabki złota oraz monety kolekcjonerskie, Bank Millenium, z dyrektor regionalną z Warszawy na czele, poszukuje lokalu we Wrześni, aby otworzyć u nas oddział.
Były też panie z firmy www.DrBarbara.pl , które przy pomocy specjalnej wagi, określają zawartość w naszym organizmie wody, mięśni, tłuszczu. Jest też dietetyczka, która udziela porad żywieniowych dostosowanych do wyników, jakie uzyskaliśmy na wadze.


Dziewczyny z biura ogłoszeń wraz z szefową, Jolantą Śliwczyńską woziły zainteresowanych windą na drugie piętro i pokazywały studio telewizyjne oraz newsroom na pierwszym piętrze, czyli miejsce, gdzie pracują dziennikarze. Jednocześnie do ogromnego słoja zbierane są wizytówki, a także wypełniane są specjalne kupony, a wszystko po to, żeby wśród obecnych wylosować szczęśliwca, który do domu wróci ze sztabką złota, ufundowaną przez Mennicę Wrocławską. Do wygrania były również inne nagrody: moneta kolekcjonerska, zestawy piw i szklanek miłosławskiej Fortuny, a także półroczne prenumeraty „WW”.

Najważniejszą częścią seminarium były jednak wykłady, które wrzesińskim i nie tylko wrzesińskim przedsiębiorcom miały przekazać jak najwięcej wiedzy biznesowej. Zaczęło się od wystąpienia (z telebimu) prof. dr hab. Witolda Modzelewskiego, który omówił ryzyka, z jakimi na co dzień styka się przedsiębiorca, ze szczególnym uwzględnieniem ryzyk podatkowych. 

Do tej tematyki nawiązał Marcin Teodorowicz z Focus Finance, który po przytoczeniu np. bardzo interesujących danych na temat ilości kontroli urzędów skarbowych w naszym kraju, a także ich efektów finansowych (szybko rosną!), skonstatował: 
– Warto zabezpieczyć się i toczenie wszelkich ewentualnych sporów ze skarbówkami powierzyć fachowcom. 


O ambush marketingu, czyli o pewnym rodzaju nieuczciwej konkurencji (np. jesteś sponsorem dożynek, płacisz za to dużo pieniędzy, a tymczasem na tej imprezie wśród publiczności pojawia się grupa osób, która głośno i nachalnie reklamuje produkty Twojej konkurencji) mówił z kolej dr Mariusz Zelek z Adwokackiej Spółki Komandytowej Gutowski i Wspólnicy. 

Drugi przedstawiciel tej kancelarii, dr Piotr Binas przekazał wiele praktycznych porad jak postępować wówczas, kiedy przedsiębiorca jest ścigany na podstawie Kodeksu Karnego Skarbowego.

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja Hanny Jankiewicz z grupy Goldenmark, która mówiła o zaletach oszczędzania poprzez kupowanie złota. 

Bardzo praktyczne podejście do zabezpieczania się przedsiębiorców i ich firm na wypadek niespodziewanej śmierci własnej lub wspólników zaprezentował Leszek Kubiniec z Avivy.

Część wykładową zakończyła Marlena Filipowska, konsultantka Salonu Mody Cybina. 

Później odsłoniły się parawany i uczestnicy zostali zaproszeni na poczęstunek serwowany przez wrzesińską firmę Avocado oraz na piwo ufundowane przez Fortunę.

Planujemy organizować następne seminaria, do czego przekonują nas opinie uczestników. – Kiedy następne spotkanie? – usłyszeliśmy wiele razy.

Galeria:

O nas:

Thumb img035

Waldemar Śliwczyński

7 miesięcy temu 0