Prezydent Gniezna obiecuje pomoc w budowie ścieżki, a władze Wrześni piszą, że nie jest ona w ich kompetencji!
Projekt Września rozpoczął starania, aby skłonić drogowców do budowy ścieżki pieszo-rowerowej z Wrześni do Gniezna. Niestety aktywiści na pomoc wrzesińskich władz nie ma mają chyba co liczyć.
Członkowie Projektu Wrześni słusznie zauważają, że wzmożony ruch na krajowej „piętnastce” uniemożliwia bezpieczne poruszanie się rowerzystom i pieszym.
– Od wielu lat na zebraniach wiejskich poruszany jest temat budowy ścieżki rowerowej z Gulczewa do Wrześni – informuje sołtys Gulczewa Maciej Słowiński (PW). – Wprawdzie wzdłuż drogi krajowej istnieje ścieżka pieszo-rowerowa prowadząca z Wrześni do Sokołowa, ale jest ona niewystarczająca, a nowopowstała ścieżka do Gulczewa byłaby jej kontynuacją – dodaje.
Stowarzyszenie postanowiło zaangażować w sprawę wszystkie lokalne samorządy, przez które biegnie krajowa piętnastka z Wrześni do Gniezna. I tutaj przyszło rozczarowanie.
Informuję, że realizacja zadania polegającego na budowie drogi rowerowej wzdłuż drogi krajowej nr 15 na odcinku Września – Gniezno leży w kompetencjach zarządcy ww. drogi krajowej, tj. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (...), a nie w kompetencji gminy Września – napisał w odpowiedzi Karol Nowak, zastępca burmistrza Wrześni.

Członkowie PW nie ukrywają rozczarowania, bo liczyli, że władze Wrześni wesprą ich w działaniach. Przyznają, że liczyli na podjęcie działań podobnych to tych, które doprowadziły do budowy ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Września-Gonice. Warto dodać, że jej budowa choć była w kompetencjach GDDKiA uzyskała wsparcie władz Wrześni.
Z kolei zastępca prezydenta Gniezna Jarosław Grobelny w odpowiedzi na ten sam wniosek napisał, że dołoży wszelkich starań, aby droga rowerowa między Wrześnią a Gnieznem mogła powstać.
Zdecydowanie popieram inicjatywę tworzenia bezpiecznych dróg rowerowych (...) i dołożę wszelkich starań, by droga rowerowa łącząca Gniezno z Wrześnią mogła powstać – napisał.

Czy władze Wrześni powinny wesprzeć Projekt Września w działaniach na rzecz budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż krajowej „piętnastki”?
– Na nasze pisma odpowiedziała też Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która wskazała, że budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Sokołowo–Gulczewo została umieszczona w aktualizowanym obecnie zbiorze potrzeb z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i budowy ciągów pieszo-rowerowych. Z kolei budowa ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku Cielimowo–Gniezno zaplanowana została łącznie z rozbudową samej drogi krajowej – informuje Damian Staniszewski, radny miejski, a zarazem prezes PW. – Wprawdzie to dopiero początek starań, ale u większości stron widać dobrą wolę i chęć załatwienia tej sprawy – dodaje.

Piotruś Pan
14:23 24-09-2019
Kadrowy Staniszewski - nieustający lans z Olejniczakiem i resztą z Piaskownicy. Do tej pory nic nie zrobili, pobierają kasę z Ratusza i nic poza tym.
Aaa
23:35 18-09-2019
Pajace z PW a kiedy altana na Loku zostanie skończona i kiedy zaczniecie tam sprzątać
wiecznie_wkurzony
19:16 18-09-2019
zagadka - gdzie jest czwarty rower ?
kibic
22:07 18-09-2019
robi zdjęcie
młot na idiotow
16:34 18-09-2019
Eeeee tam ścieżka... Obwodnica Wrześni dla rowerów to byłoby coś!
KapsW
16:11 18-09-2019
Bo Karol Nowak woli na stacjonarnym w PB jeździć, po co mu ścieżka ;)
Marc
06:26 19-09-2019
Karol Nowak to jest przeciwny budowie wszystkiemu. Nawet Dino w Psarach mu przeszkadza.
Robur
11:04 18-09-2019
Chcąc utworzyć ścieżkę, będzie trzeba poszerzyć pas drogowy, żeby poszerzyć pas trzeba wykupić grunty. Jeżeli do tego dojdzie to jestem ciekawy ile PiS będzie musiał zapłacić za te grunty? Bo pamiętam jak PO i PSL kilka lat temu wycenili i sprzedali grunty np. w Sokołowie po 1zł m2.
norek
14:55 18-09-2019
Wykup nie będzie potrzebny. Kilka lat temu, przy okazji poszerzania DK15, okazało się, że nadal jest zapas.
Dziad
10:31 18-09-2019
Ta ścieżka ma pełnić rolę rekreacyjną, czy jaką? Rozumiem, że można jechać do Wrześni na zakupy 5-10 km rowerem, ale jeżeli jest dalej, to będzie to używane jedynie przez garstkę zapaleńców i to raczej latem... Płaski, nie osłonięty żadnym lasem teren = wiatr, a wiatr jest najgorszy, bo powszechnie wiadomo, że „nawet jak jest ciepło, a wieje wiatr, to i tak jest zimno”. Czy to jest inwestycja pierwszej potrzeby? Jeżeli chodzi o rekreacyjny wypad do Gniezna, to polecam drogę przy trasie s5 – nowy, równy asfalt, fajnie się jedzie. Wiadomo, że super by było, żeby przy każdej trasie od razu budowano także drogę dla rowerów i tak chyba już z resztą się dzieje... Ale wiadomo, że „należy dołożyć wszelkich starań” :) Też odnoszę wrażenie, że ta odpowiedź jest jakoś nad interpretowana na +, a wrzesińskiego magistratu na -. Napisał jedynie, że powstanie droga do końca granic miasta, a to już jest właściwie DK 15, no i oczywiście popiera inicjatywę. No i co to znaczy? Dyplomacja...
Dziad
11:21 18-09-2019
Zapomniałem jeszcze dodać, że znakomita większość rowerzystów szosowych, którzy jeździliby tą trasą i tak wybierze szosę zamiast ścieżki...
kibic
14:08 18-09-2019
Jeśli ta ścieżka będzie asfaltowa, to ja wybiorę ścieżkę.
666
16:08 18-09-2019
Tacy jak ty zawsze wybierają ścieżkę. A potem odwyk albo przedawkowanie...
kibic
18:53 18-09-2019
Nie porównuj mnie do innych. Do Gonic jeżdżę ścieżką, nawet na Paderewskiego przy wzmożonym ruchu jadę tą dziurawą (pseudo)ścieżką.
norek
14:57 18-09-2019
W tej chwili, a nawet cały rok, ludzie dojeżdżają tą drogą rowerami do pracy. Nawet do VW, a jest to kawałek. Wystarczy między 15-18 próbować jechać na Gniezno, spotkasz kilku rowerzystów
Dziad
15:05 18-09-2019
No, czyli jak pisałem – kilka osób ;)
kibic
22:10 18-09-2019
To, że norek widział tam kilka osób na rowerze, nie oznacza, że widział wszystkich, więc za wczesna radość ;)
KapsW
16:12 18-09-2019
A to znaczy, że ścieżki zawsze trzeba pokonywać od początku do końca tak? Aha
Dziad
16:20 18-09-2019
To po co budować nowe? Jeździj w kółko po kilka razy w tą i z powrotem istniejącymi.
Młody typ
18:06 18-09-2019
Nie ogarniasz, że ścieżka nie jest tylko do rekreacji? Słyszałeś może o takim kraju jak Holandia, Dania lub Niemcy? Gdzie dojazd do pracy rowerem nie jest czymś nadzwyczajnym? No właśnie. W Polsce z różnych przyczyn, ludzie też jeżdżą rowerami do pracy. Ich potrzeby też są ważne.
Dziad
19:21 18-09-2019
No... potrzeby każdego są ważne. Ja uważam, że w Polsce praktycznie nikt, kto ma powyżej 7-10 km nie dojeżdża rowerem do pracy. Takich ludzi jest garstka. I to nie tylko dlatego, że nie ma ścieżek. Uważam, że nie warto tracić energii na lobbowanie takich pomysłów, a skupić się raczej na takich, z których skorzysta więcej niż wspomniana garstka.
Ja was pogodzę
20:15 18-09-2019
Za 10 może 15 lat, rowery wspomagane elektrycznie będą już normą. I będzie to konkretna konkurencja dla skuterów czy aut stojących w miejskich korkach. I taki rower właśnie na jednym ładowaniu wytrzyma te 30 km, czyli na dojazd do roboty do 15 km będzie w sam raz. Tak samo na dojazd z jakiejś wiochy do Dino w Sokołowie. Czyli sens jest, tylko trzeba patrzeć w perspektywie kilkunastu lat, a nie tylko na dziś i jutro.
Dziad
20:42 18-09-2019
Zgoda. Dlatego napisałem, że owszem tak, ale nie priorytetowo. Przeczytaj dokładnie całą dyskusję. Teraz moim zdaniem budowanie ścieżek z myślą o tym, że będą nimi jeździły tłumy rowerzystów z miejscowości oddalonych o 10 km wzwyż jest mrzonką. Rozumiem, że nam się marzy druga Holandia, no ale zejdźmy na ziemię...
Realista
20:51 18-09-2019
To trochę tak jak kiedyś było z autami na CNG. Dlaczego nie ma aut na CNG? Bo nie ma stacji tankowania. A dlaczego nie ma stacji tankowania? Bo nie ma aut. ;)
wiecznie_wkurzony
19:14 18-09-2019
gęstość zaludnienia -holandia 399 os na km /kw. , września 197 os km /kw
Rowerzysta
18:25 18-09-2019
Czy Ty w ogóle jeździsz rowerem!
Dziad
19:22 18-09-2019
A z którym fragmentem się nie zgadzasz?
666
00:06 18-09-2019
A ja mam pytanko do chłopców z PW: wy te rowerki sobie kupiliście z pensji radnych? Bo wcześniej ciągle narzekaliście jak to wam na wszystko brakuje kasy. Czyli dostanie się do koryta poprawiło wam status społeczny... Ale z tego co widać to w głowach nadal siano niestety ...
777
16:41 18-09-2019
A u ciebie piotrek same %
666
00:02 18-09-2019
To dlatego ich tak Śliwczyński promował? To z tego powodu ten nieustający lans na łamach WW? Żeby naczelnemu chłopcy z piaskownicy ścieżki rowerowe pobudowali?
Wyborca.
23:49 17-09-2019
Ciekawe dlaczego o PKS tak nie walczyli.
Bart
23:02 17-09-2019
Jak zrobisz ścieżkę, to braknie na inne drogi, np na lipowce. Wtedy PW sie obudzi z inicjatywa budowy dróg osiedlowych, bo błoto, syf itd. Demagogia i tyle, byle zaistnieć . Brońcie lepiej swojego Kondydata w Sądzie.
Bart LOL
09:19 18-09-2019
ścieżka drogowa ma być finansowana przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, wystarczy przeczytać artykuł. Drogi osiedlowe na Lipówce nie są drogami krajowymi, ekspercie. Także są finansowane nie przez GDDKiA
Bart
13:53 18-09-2019
Ekspercie, przeczytaj jeszcze raz, to może nauczysz się czytać ze zrozumieniem.
Inny
22:36 17-09-2019
W czasie kiedy służba zdrowia ledwie dyszy, dajmy sobie spokój z drogami rowerowymi.
Realista
12:03 18-09-2019
Służba zdrowia ledwo dyszy od 89 roku. Moze mamy zacząć zwijać asfalt bo służba zdrowia ledwo dyszy? Właśnie odseparowany ruch rowerowy to mniej wypadków i mniej leczenia "miszczu".
Inny
12:26 18-09-2019
Ilu mieszkańców wsi nie ma dojazdu do swoich domów. Dziury i błoto, a dróg dla rowerów się zachciewa. Niech władze o tym pomyślą.
HARPAGON
22:20 18-09-2019
Każdy widzi gdzie się buduje, jak ma sie dzialke w polu bo tak tanio się kupiło to później są problemy, zabudowę należy zageszczac a nie nieustannie rozszerzac, te drogi tez trzeba będzie utrzymywac...
Realista
12:33 18-09-2019
Chłopie, czego ty nie rozumiesz? Tą drogę przy krajówce zbuduje GDDKiA, a drogi wiejskie to najczęściej drogi powiatowe i gminne. Kowal zawinił, a ty Cygana chcesz za to wieszać?
Zimny
12:31 18-09-2019
Część z tych mieszkańców z braku połączeń autobusowych jest zmuszona dojeżdżać do Wrześni rowerem - często tą zatłoczoną drogą krajową, więc nie gadaj!
Dziad
13:23 18-09-2019
Serio jest tyle osób mieszkających między Sokołowem a Gnieznem, które nie mają aut, motorowerów itd., że trzeba im budować ścieżkę rowerową, bo to dla nich jedyna możliwość dojazdu do Wrześni? Obawiam się, że znacznie taniej byłoby kupić im wszystkim jakieś komarki... Żeby było ekologicznie to nawet na akumulator.
bez auta
13:25 18-09-2019
ale jestes zabawny
Dziad
13:28 18-09-2019
Staram się zwyczajnie dowiedzieć dlaczego akurat bardziej potrzeba drogi rowerowej z Wrześni do Gniezna niż z Wrześni do Jarocina, czy np. Konina.
nekla Pany
13:58 18-09-2019
Bo Gniezno jest w zasięgu przeciętnego rowerzysty a Konin i Jarocin już nie.
Dziad
14:02 18-09-2019
No 50km (25 w jedną stroną) rzeczywiście fajny dystans. Czyli bardziej chodzi o to, żeby dojechać do Gniezna na lody i z powrotem? No ale na takiej patelni? Ja osobiście nie lubię.
nekla Pany
14:09 18-09-2019
Spok. Ty będziesz miał swoją ulubioną utwardzoną ścieżkę z Barczyzny do Nowego Folwarku.
Realista
13:50 18-09-2019
@Dziad. To musisz napisać do GDDKiA. Widocznie takie mają plany i fundusze na kolejne lata. Jest w tekście o "poprawie bezpieczeństwa". A że tereny na razie są mało zurbanizowane, to jeszcze nie znaczy że tak będzie zawsze. Miejsce we Wrześni już się kończy... pewnie kolejne osiedla będą już pod Wrześnią, więc budowa takiej drogi w perspektywie kilku kolejnych lat, nie jest głupim pomysłem.
Dziad
13:58 18-09-2019
Ok, rozumiem. Dlatego napisałem o tym, że jak będzie nowa droga, to pewnie zbudują i, że oczywiście dobrze jeżeli by powstawało takich dróg dla rowerów jak najwięcej. Chodzi jedynie o to, że nie wierzę w to, żeby ktoś jako jedyny i podstawowy środek komunikacji z Wrześnią, mieszkając np. 10km od celu, wybrał rower! Nie przekonasz mnie, że takich ludzi u nas jest wielu. Jeżeli nie auto, to przynajmniej motorower. Ta ścieżka nie niosłaby za sobą nic więcej. Tam nic nie ma. Puste pola! No i tak jak mówię, a wiem co mówię, każdy szosowiec nawet by w kierunku tej ścieżki nie spojrzał. Nie lepiej w zamian za to lobbować za utworzeniem tras, które rzeczywiście gdzieś prowadzą? Nad rzekę, jezioro, jakieś ciekawe turystycznie pętle itd. Nie ma ładniejszych miejsc?
Realista
14:58 18-09-2019
Ja tam nic o tym jedynym środku lokomocji nie pisałem i się przy tym nie upieram, to też nie mam zamiaru ciebie do niczego przekonywać. To już jest sprawa dla GDDKiA. Mnie tam wsio ryba.
Dziad
15:08 18-09-2019
Fakt, @Zimny pisał. Nie chodzi chyba tutaj o to, żebyśmy się nadmiernie jakoś do czegoś na siłę przekonywali. Każdy wyraża swoje zdanie i ja szanuję, że masz w tej kwestii nieco inne.
wiecznie_wkurzony
22:27 17-09-2019
tych kolesi z foto nie tylko uciskają majtki ,widać że kaski również
kibic
23:37 17-09-2019
Ty natomiast możesz wyciągnąć kij.
Xcx
22:23 17-09-2019
Jak chcą pedałować to do Poznania, tam cale centrum w ścieżkach rowerowych.
gminny kolarz
21:55 17-09-2019
Dobrze żeby urzędnicy z GDDKiA nie zapomnieli o tej inwestycji, trzeba im jak najczęściej przypominać o ścieżce!!!
Bart
21:19 17-09-2019
A Prezydent Gniezna nie ma kompetencji i prawa budować ścieżki do Czeluscina, maks do Celimowa ! Tam sie chyba nawet łapią 4 gminy , Wrzesnia, Czerniejewo , Witkowo i Gniezno !
robcio
21:24 17-09-2019
Za to odpowiedź naszego urzędu moim zdaniem po prostu chamska.
RobcioII
21:50 17-09-2019
Cóż takiego chamskiego widzisz w odpowiedzi urzędu. Chłopaki z PW próbują zbić jakiś kapitał, a wydaje się że bardzo łatwo było sprawdzić plany założeń GDDKiA i udawać ze samemu sie taki projekt wymyśliło cóż nie wszyscy maja 5 lat i kręcone włoski. Moze zamiast robić burmistrzowi pod górę zajmijcie sie merytoryczna współpraca z nim.
kibic
23:43 17-09-2019
Merytoryczna współpraca z burmistrzem? Niestety nie jestem Jego koleżką, bo tylko z takimi współpracuje.
Mieszkaninen
22:00 17-09-2019
Głupoty piszesz. Mieszkańcy mają pisma z przed lat potwierdzające już kiedyś o starania w temacie ścieżki do Wrześni, a gmina mogła powielić prośbę mieszkańców i napisać list poparcia do generalnej.....
LUKAS2
16:47 19-09-2019
Witkowo raczej nie, bardziej Niechanowo
Bart
21:15 17-09-2019
Znaczna cześć krajowej 15 leżąca po stronie powiatu gnieźnieńskiego lezy w gminie Czerniejewo. Zwykle, polityczne bicie piany. Dlaczego Gmina musialaby dokładać do inwestycji, ktora powinna byc zadaniem budżetu centralnego? Jak Generalna Dyrekcja dała na obwodnice, tak gmina da na ścieżkę !!!! A cierpieć bedzie prosty obywatel.
rowerowy
21:28 17-09-2019
Wspólne staranie nie oznacza finansowania ścieżki. Wystarczy lobbować za jej budową. Tym bardziej że droga Gniezno - Czeluścin będzie remontowana, a ścieżka ma powstać na odcinku Gniezno - Żydowo. Działania nie oznaczają, że ścieżka powstanie za rok czy dwa, ale może za jakiś czas. Również od naszej strony, czyli Wrześni, gdzie buduje się obwodnica, wydaje się być słusznym starać o budowę ścieżki rowerowej. Brak komunikacji autobusowej jest kolejnym argumentem.
kibic
23:45 17-09-2019
Wnioskuję, że czytać umiesz, na co wskazuje komentarz na temat treści artykułu. Szkoda jednak, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Myślący
20:58 17-09-2019
"Prezydent Gniezna obiecuje pomoc w budowie ścieżki, a władze Wrześni piszą, że nie jest ona w ich kompetencji!" Znowu manipulacja - przecież nie pomoże wybudować ścieżki do Wrześni tylko wybuduje kawałek ścieżki w Gnieźnie przy ul. Wrzesińskiej ?! Ale sukces, wow ...
Łukasz Różański
21:01 17-09-2019
Proszę przeczytać odpowiedź (uważnie) drugi raz
Myślący
21:10 17-09-2019
Nie muszę, bo potrafię wyciągnąć wnioski z pisma prezydenta Gniezna - on chce wybudować kawałek ścieżki w SWOIM mieście, a tekst "dołożę wszelkich starań, aby droga rowerowa łącząca Gniezno z Wrześnią mogła powstać" to bajka w stylu "dołożę wszelkich starań, aby wszyscy byli młodzi, piękni i bogaci". Bierze Pan te zapewnienia na poważnie ?! Zdaje Pan sobie sprawę ile milionów potrzeba na wybudowanie 25 km ścieżki rowerowej ?!
kibic
23:47 17-09-2019
Ale nikt nie każe działkowemu dokładać, że swoich srebrników ze sprzedaży. Ścieżkę do Gonic jakoś udało się wybudować, a ma pewnie z 12-14 km.
2kółka
21:22 17-09-2019
Wsparcie urzędów jest bardzo ważne. Bardzo dobrze, że powstała inicjatywa by wspólnie działać. Widać chociaż przy obwodnicy, pokazuje to, że jak się chce to można.
rowerzysta
20:38 17-09-2019
Już sama ścieżka do Gulczewa była by mega rozwiązaniem. Dojazd do Wrześni rowerem jest opcją tylko przez Marzenin i bokami nadkładając dodatkowe kilometry. Tak samo przez Sobiesiernie.
gulczewko
21:09 17-09-2019
Racja, też jestem za tą ścieżką, brakuje dojazdu do Wrześni