#MotoDesign - Hyundai IONIQ hybrid TEST

Ceny paliw w Polsce dawno przestały być adekwatne do przeciętnych zarobków i podróżowanie samochodem jest coraz droższe. Dlatego jednym z decydujących kryteriów przy zakupie nowego pojazdu stało się zużycie paliwa.

aktualności 12 dni temu 6

Wiele osób odchodzi już od silników diesla. Ich zaletą jest relatywnie niskie spalanie, ale ogromną wadą dość znaczne zatruwanie środowiska wysoką emisją Co2.

Innym paliwem, które jest w naszym kraju bardzo popularne jest LPG. Jest tanie i jazda na nim jest mniej szkodliwa niż na oleju napędowym.

Najlepszym rozwiązaniem jednak wydaje się hybryda, czyli połączenie silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym. 

Testowana przeze mnie hybryda to doskonały przykład na to, że nie trzeba rezygnować z przyjemności z jazdy, żeby jeździć taniej.

Więcej w materiale wideo:

IONIQ hybrid do pierwszej setki rozpędza się w 10,8 sekundy, a spala w cyklu mieszanym (podczas testu, na 17 calowych kołach) 4,7 l/ 100 km. Wszystko to zawdzięcza dwóm silnikom. Spalinowy 1.6 GDi o mocy 105 KM i elektryczny, który generuje 43,5 KM. Daje to łączą moc 140 KM i aż 260 Nm.

Thumb patryk janicki dziennikarz

Patryk Janicki

12 dni temu 6