Do prowadzenia biznesu nie trzeba biura. Wystarczy przyjść na Kaliską 1D

Rozmowa z Arturem Wrzoskiem, właścicielem Centrum Małego Biznesu we Wrześni.

gospodarka 6 miesięcy temu 0

„WW”: Centrum Małego Biznesu – nazwa fajna, efektowna, ale co tak naprawdę się za nią kryje?

ARTUR WRZOSEK: Centrum Małego Biznesu to innowacyjne miejsce, ponieważ skupiamy się na obsłudze małego biznesu i mikroprzedsiębiorców, a więc firm rodzinnych, jednoosobowych, które zatrudniają maksymalnie kilku pracowników. Problem, jaki dostrzegliśmy, to taki, że każdy chce współpracować z dużymi firmami, obsługiwać duże podmioty, robić duże kampanie marketingowe itd. Małe firmy mają z tym problem, ponieważ często idąc do jakiegoś podwykonawcy czy usługodawcy, nie są partnerem do rozmów. Bardzo często jest to powiedziane wprost, że: „za małe zamówienie”, „my się w to nie bawimy”, etc. Potem korzystają z usług firm, które nie do końca świadczą usługi na odpowiednim poziomie. Dlatego stworzyliśmy miejsce, które ma koncentrować w sobie różnego rodzaju usługi, ściśle dedykowane małemu biznesowi. Zajmujemy się zarówno kwestiami wizerunkowymi, jak i strategicznymi – np. w jaki sposób ten biznes rozwijać. Udostępniamy też powierzchnię biurową.

Przejdźmy do konkretów. Jak to wygląda od strony technicznej?

Usług, które proponujemy, jest bardzo dużo. Pogrupowaliśmy je w trzy kategorie: mikrologistykę, narzędzia dla biznesu oraz usługi dla biznesu. Jeżeli chodzi o mikrologistykę, stworzyliśmy stacjonarny punkt nadawania przesyłek kurierskich. To innowacja na naszym rynku. Jakość usług świadczona przez tradycyjną pocztę pozostawia wiele do życzenia, szczególnie jeśli chodzi o stanie w kolejkach czy czas doręczenia. Z kolei korzystanie z usług kurierskich jest zarezerwowane dla większych podmiotów. 

Bo kurier nie podpisze umowy z podmiotem, który wysyła trzy paczki miesięcznie?

Dokładnie. Zaletą tego miejsca jest to, że posiadamy tzw. strefę pakowania, a więc miejsce, gdzie możemy tę paczkę zapakować. To wbrew pozorom duży problem, ponieważ czas sklepów papierniczych się skończył i nikt nie ma czasu biegać i szukać materiałów do pakowania. W cenie każdej przesyłki kurierskiej jest już zawarty koszt opakowania, wypełniaczy czy zabezpieczeń, ale także skorzystania z narzędzi dostępnych w tym punkcie. Do tego zajmujemy się przechowywaniem i magazynowaniem przesyłek. Do naszego punktu można także nadać przesyłkę i właściwie odebrać o dowolnej godzinie.

W swojej ofercie macie też tzw. narzędzia dla biznesu. Co to takiego? 

To usługi, które pozwalają małym przedsiębiorcom funkcjonować i rozwijać się. Chodzi przede wszystkim o wynajem powierzchni biurowej: pokoju do pracy, salki konferencyjnej. Klient może skorzystać z coworkingu, a więc możliwości współdzielenia powierzchni do pracy z innymi firmami, dzięki temu tnie koszty. Usługi dla biznesu służą z kolei zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Są to usługi związane z wizerunkiem, promocją, reklamą, ale także z tłumaczeniami czy doradztwem odnośnie rozwoju.

Bo dzisiaj do prowadzenia biznesu nie trzeba mieć biura.

Otóż to. Bardzo często ci mali przedsiębiorcy mają biuro w samochodzie. Wstają rano, jadą do klienta, do księgowej, to znowu do klienta, coś wysłać, ale muszą także popracować. I wtedy jest problem, bo niestety albo trzeba jechać do kawiarni, albo na ławkę w parku.

Rozmawiał Filip Biernat

Thumb tem podsumowanie dai

Damian Idzikowski

6 miesięcy temu 0